MS Windows
briani 27239
Win XP Kan ikke vælge skræm..
Fra : Herbert

Dato : 05-07-02 19:23

Hey

Jeg har fået et lille problem men XP pro. Min skræm er sat som "plug and
play" og det vil jeg gerne ændre lidt på. Men jeg kan ikke få lov til,at
ændre det

Hvordan klare jeg den ?

På forhånd tak

Erik

Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Madsen

Dato : 05-07-02 19:33

Herbert skrev:

> Jeg har fået et lille problem men XP pro. Min skræm er sat som
> "plug and play" og det vil jeg gerne ændre lidt på. Men jeg kan
> ikke få lov til,at ændre det
>
> Hvordan klare jeg den ?

Du mener skærm, ikke?
Få fat i en *.inf-fil der beskriver skærmen hos skærmproducenten og
skift driveren inde i enhedshåndtering.

Madsen.

Fra : Herbert

Dato : 05-07-02 19:37

> Du mener skærm, ikke?
> Få fat i en *.inf-fil der beskriver skærmen hos skærmproducenten og
> [...]

Tak, Madsen

Jo, det var skærmen jeg mente. Er lidt af en sprogspasser*G*

Det er en KFC skærm. har prøvet,at finde deres hjemme side, men er ikke
lykkes....

Mvh
Erik

Fra : Martin K

Dato : 05-07-02 20:07

Herbert wrote:
> Det er en KFC skærm. har prøvet,at finde deres hjemme side, men er
> ikke lykkes....

Så vidt jeg husker er KFC bare et logo nogen har sat på. Der er tale om en
standardskærm der kan gå under flere forskellige navne. Jeg ved at bl.a.
Amitech også har haft en skærm præcis magen til den som KFC også havde og
som Data Centrum solgte...

Det forklarer også den manglende hjemmeside... jeg mener det hænger sådan
sammen!

Men hvorfor vil du skifte drivere overhovedet. Plug 'n Pray plejer da at
virke ok...

--
Martin K

Fra : Herbert

Dato : 06-07-02 00:22

> [...]
> sammen!
>
> Men hvorfor vil du skifte drivere overhovedet. Plug 'n Pray plejer da at

Martin, det var sq en forklaring der er til at forstå, tak.

Grunden til,at jeg vil skifte driver. Er at jeg vil bruge et refresh fix fra
nvidia og det vil ikke køre med plug and play driverne...

Erik

Fra : Martin K

Dato : 06-07-02 10:52

Herbert wrote:
> Martin, det var sq en forklaring der er til at forstå, tak.

Ingen årsag...

> Grunden til,at jeg vil skifte driver. Er at jeg vil bruge et refresh
> fix fra nvidia og det vil ikke køre med plug and play driverne...

Jeg er enig i at en eller anden form for Refresh rate fix er nødvendig. Men
set ud fra mit synspunkt er det sq for irriterende at skulle skifte fix hver
gang nVidia kommer med en ny driver! Jeg er derfor blevet anbefalet MultiRes
1.4. Det virker på præcis samme måde, men den virker hele tiden, og du
behøver ikke skifte fix, når der kommer en ny driver. Jeg har brugt den
sammen med følgende detonator drivere: 23.11, 28.32 og nu 29.42. Den behøver
heller ikke alt det der med skærmtyper mv. jeg kører selv med P 'n P på min
Targaskærm...

MultiRes 1.4 kan hentes her (et stykke nede på siden):
http://www.geforcezone.com/tweaks.htm

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 05-07-02 20:40

Herbert skrev:

> Jo, det var skærmen jeg mente. Er lidt af en sprogspasser*G*

Det var ikke for at genere dig. Jeg var blot i tvivl om hvad du
mente. :)

> Det er en KFC skærm. har prøvet,at finde deres hjemme side, men er
> ikke lykkes....

Jeg tror Martin har ret i at KFC bliver lavet af flere forskellige
producenter, men jeg er ikke sikker.
Måske de ved det i news:dk.edb.hardware.skaerm men hvorfor vil du
egentlig ikke køre Plug&Play?

Madsen.

Fra : Herbert

Dato : 06-07-02 00:26

> Det var ikke for at genere dig. Jeg var blot i tvivl om hvad du
> mente. :)

Madsen. Det ved jeg godt og det var nu også derfor,at jeg tilføjet "*G* Så
der er bestemt ingen hard feelings !

> Måske de ved det i news:dk.edb.hardware.skaerm men hvorfor vil du
> egentlig ikke køre Plug&Play?

Jeg vil så prøve der over. Grunden har jeg skrevet i svaret til martin.

Tak, for hjælpen

Erik

Fra : Madsen

Dato : 06-07-02 00:37

Herbert skrev:

> Madsen. Det ved jeg godt og det var nu også derfor,at jeg tilføjet
> "*G* Så der er bestemt ingen hard feelings !

Fint nok. :)

> Jeg vil så prøve der over. Grunden har jeg skrevet i svaret til
> martin.

Ok. Held og lykke med det.

Madsen.

Fra : Herbert

Dato : 06-07-02 16:12

> Jeg har fået et lille problem men XP pro. Min skræm er sat som "plug and
> play" og det vil jeg gerne ændre lidt på. Men jeg kan ikke få lov til,at
> ændre det
>
> Hvordan klare jeg den ?

Nu har jeg fundet driverne... Men kan ikke få lov,at skift til dem....Så den
bliver i P and P. Hvordan ændre jeg dem ?

/Erik

Fra : Madsen

Dato : 06-07-02 16:39

Herbert skrev:

> Nu har jeg fundet driverne... Men kan ikke få lov,at skift til
> dem....Så den bliver i P and P. Hvordan ændre jeg dem ?

Pak driveren du har fundet ud i en mappe, hvis du har hentet driveren
pakket ned i *.zip, eller noget i den stil.

Gå så ind i Enhedshåndtering, højreklik på Skærm og vælg Egenskaber.
Klik på fanebladet Driver og derefter Opdater Driver. Placer et
flueben i 'Vælg fra en liste...' og klik på Næste. Vælg 'Søg ikke.
Jeg vil selv vælge...' og klik på næste. Klik på 'Har disk' og peg
dig frem til den mappe hvor du pakkede driveren ud i. Når driveren
er fundet skulle skærmen gerne komme til at stå på listen, som du så
kan vælge og derefter installere.

Madsen.

Fra : Herbert

Dato : 06-07-02 17:06

> [...]
> dig frem til den mappe hvor du pakkede driveren ud i. Når driveren
> er fundet skulle skærmen gerne komme til at stå på listen, som du så

Mange tak, nemt at forstå og ingen problemer

/Erik