Hvor er mobilen henne?`??
Fra : Mads Breddam

Dato : 13-02-01 17:20

Hej.

Jeg synes at jeg engang hørte i fjernsynet, at man kunne gå ind på en eller
anden side, indtaste et mobilnummer og så se på et kort hvor henne telefonen
var. Er der nogen der kender til en sådan side???

Jeg tænker i øvrigt ikke på de gule sider eller krak hvor man kan finde en
hjemmeadresse, men en side der viser hvor telefonen er netop nu!

Mads's.

Mvh.:
Mads Breddam
mads@breddam.net / m@dsbreddam.com
ICQ #: 40867867

"Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor Borge.

Fra : Jonas Heilesen

Dato : 13-02-01 18:59

Mads Breddam <mads@breddam.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:H7di6.31$PC4.2946@news010.worldonline.dk...
> [...]
telefonen
> var. Er der nogen der kender til en sådan side???

Har jeg ikke hørt om skulle eksistere. Men det er rigtigt at teleselskaberne
kan spore præcis hvor du er (inden for nogen meter), men jeg tror ikke at
det er en oplysning de lægger ud til offentlig skue. Tror du ikke at det
kunne give dem lidt problemer, jeg tror der er mange der ikke bryder sig om
at føle sig på den måde overvåget (lige pånær en grupper "underlige"
mennesker på Sluseholmen *gg*)

--
mvh Jonas Heilesen

Fra : martin molich

Dato : 13-02-01 19:10

Nej, tænk hvis man pludselig befandt sig i et skummelt kælderlokale på
Istedgade og Fruen Derhjemme sad og overvågede en?

Så får man sgu svært ved at forklare "overarbejdet"!

-martin molich

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-02-01 19:55

"Jonas Heilesen" <jonashei@get2net.dk> wrote in message
> [...]
om
> at føle sig på den måde overvåget (lige pånær en grupper "underlige"

.... og her tænker du på ericssons danske hovedkvarter på sluseholmen

/F

Fra : John Thomsen

Dato : 16-02-01 02:22

On Tue, 13 Feb 2001 18:58:33 +0100, "Jonas Heilesen"
<jonashei@get2net.dk> wrote:

>Har jeg ikke hørt om skulle eksistere. Men det er rigtigt at teleselskaberne
>kan spore præcis hvor du er (inden for nogen meter), men jeg tror ikke at

De kan vel ikke mere end spore hvilken mast du p.t. er "under"...?
Samt iøvrigt liste et mønster over hvilke master du har passeret på
hvilke tider (timer/dage/uger/måneder etc.)

Den større præcisering skal bruge flere master på een gang, subsidiært
GPS-position i forhold til min. 4 satelitter...

Venligst
John

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 16-02-01 08:56

John Thomsen wrote:

> De kan vel ikke mere end spore hvilken mast du p.t. er "under"...?
> Samt iøvrigt liste et mønster over hvilke master du har passeret på
> hvilke tider (timer/dage/uger/måneder etc.)

Ikke helt korrekt. Hvis mobilen er i opkald med basis-stationen, måles
også en time-advance som siger noget om afstanden til mobilen. Det er
nødvendigt for mobilen at sende sit timeslot en lillebitte smule tidligere
jo længere væk den er.
Nøjagtigheden er nok ikke bedre end 100m.. (kun et gæt)

Mvh Thomas.

Fra : John Thomsen

Dato : 18-02-01 02:30

On Fri, 16 Feb 2001 08:56:18 +0100, Thomas
=?iso-8859-1?Q?J=F8rgensen?= <toms@kom.auc.dk> wrote:

> [...]
>jo længere væk den er.
>Nøjagtigheden er nok ikke bedre end 100m.. (kun et gæt)

Jeg sagde nu heller ikke noget med "lige under masten" vel..?
Men korrekstione du giver, indskrænker sig så også til "kun" at være
en vis radius fra masten, så du får både usikkerheden med afstand til
masten, samt ikke mindst hvor på radius-cirklen vedkommende er.

Men humlen i mit forrige indlæg var faktisk også at der kræves min.
3-4 koordinater til at lokalisere med, og systemet her gi'r kun den
ene...

Ellers tror jeg fsv. vi er enige... )

Venligst
John

Fra : Devast8or

Dato : 16-02-01 18:24

Jeg er hverken matematiker eller ekspert på området, men er det kun tre
master man behøver. Svjv hedder metoden Triangulær et-eller-andet, hvilket
vidner om kun tre fix-punkter (her master).

Devast8or

--
------ MAKE MONEY JUST FOR BEING ONLINE ------
Click here if you're interested:

Fra : Hen

Dato : 16-02-01 18:32

> Jeg er hverken matematiker eller ekspert på området, men er det kun tre
> master man behøver. Svjv hedder metoden Triangulær et-eller-andet, hvilket
> vidner om kun tre fix-punkter (her master).

Du har fuldstændig ret. Den fjerde satellit benyttes til højdeinformationer
ved eksempelvis luftbårne GPS-modtagere.

Hen

Fra : Mickey

Dato : 16-02-01 19:36

"Hen" <f16henNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du har fuldstændig ret. Den fjerde satellit benyttes til
højdeinformationer
> ved eksempelvis luftbårne GPS-modtagere.

hvad med luftbårne mobiltelefoner ? *GG*

- du har opholdt dig på fjerden sal kan vi se..

Fra : Tholo

Dato : 13-02-01 19:03

"Mads Breddam" <mads@breddam.net> skrev i en meddelelse news:H7di6.31
> [...]
telefonen
> var. Er der nogen der kender til en sådan side???

Jeg tror ikke at en sådan side findes....

Med venlig hilsen Thomas
E-mail: Tholo@mail1.stofanet.dk ICQ 6550424
www.lorentsen.dk www.tinybaby.dk

Fra : Hoople

Dato : 13-02-01 21:24

hvad tror du selv ¿
hoople

Fra : bebjo

Dato : 13-02-01 21:43

> [...]
telefonen
> var. Er der nogen der kender til en sådan side???

Jeg kender ikke til sådan en tjeneste, men har hørt en historie om en mand
der blev skilt fordi konen kunne se at han havde været i Odense på et
tidspunkt hvor han påstod noget andet. En resultat af hans "historie" er at
det nu er "forbudt" at skrive på regningen hvor telefonen var under opkald.

-bebjo

Fra : Roman

Dato : 16-02-01 15:35

Det vil ganske enkelt være i strid med dansk lovgivning...............Måske
er derfor at regeringen har så skide travlt med at afvise eksistensen af
Echelon