MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vedr. opgr. fra W2K til XP
Fra : Asger Ellekrog

Dato : 05-07-02 16:20

Svarer en opgradering fra W2k til XP til en komplet installation, eller
bruges/efterlades noget af W2k (systemfiler e.lign.) på een eller anden måde
i XP..?

/Asger

Fra : Pico

Dato : 05-07-02 16:57

Asger Ellekrog wrote:
> Svarer en opgradering fra W2k til XP til en komplet installation,
> eller bruges/efterlades noget af W2k (systemfiler e.lign.) på een
> eller anden måde i XP..?

Nej ikke så vidt jeg ved, men hvorfor vil du opgradere ?
Alle siger jo at en ren instalation er det bedste, jeg har ganske vist
nu kørt over ½ år med en Xp der er opgraderet fra Win 2ooo uden
nogen problemer overhovedet. Det skal dog tilføjes at Win 2000
kun var et par uger eller højest 4 uger gammel og ikke svinet til på
nogen måde, men har du en Win 2000 der er "gammel" eller eller
der på nogen måde er noget brok med den ville jeg formatere og
begynde på en frisk.
Pico

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 05-07-02 20:36

> [...]
> nogen måde, men har du en Win 2000 der er "gammel" eller eller
> der på nogen måde er noget brok med den ville jeg formatere og

Jeg ville såmænd også foretrække at formatere, men opgraderingen er en go´
sjat billigere, og hvis der ikke er nogen forskel mellem en "ren"
installation og en opgradering, er der jo ingen grund til at kaste flere
penge efter M$...

Jeg har kørt med W2000 pro siden januar og er ikke udpræget tilfreds.
Egentlig kunne jeg ha´ lyst til at skifte tilbage til W98, men jeg husker
dog kun alt for tydeligt de utallige "blue screens of death" så det er
udelukket. Derfor skal XP (måske) prøves...

/Asger

Fra : Pico

Dato : 05-07-02 22:35

Asger Ellekrog wrote:

> [...]
> en go´ sjat billigere, og hvis der ikke er nogen forskel mellem en
> "ren" installation og en opgradering, er der jo ingen grund til at

Er det ikke sådan med XP også at du begynder installationen og så
når den beder om det henviser du til din Win 2000 eller 98 cd i drevet.
Med nogle af de tidligere verisioner ved jeg da at jeg har gjort det på
den måde. Der må være nogen her i gruppen der ved om det kan lade
sig gøre.
Pico

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-07-02 20:38