props. med simpelt netværk
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 05-07-02 13:35

Heloooo
Efter lang tid, er det endelig lykkedes mig at finde en måde at få lidt
hurtigt internet på, nemlig ved at dele en DSL forbindelse med min
overbo, som råder over den smule rå kobber der at finde i vores lorte
ejendom! Vi har derfor trukket et godt 35 meters kabel (købt hos
elektrikeren, som sagde god for at det kunne bruges og tåle at hænge
udenfor det er et kategori 5 kabel!) fra min lejlighed til hans. Vi har
selv sat stikkene på (RJ45) og jeg er meget sikker på at det er ok, da
dioderne i netkortene lyser og portdioderene på huben blinker når vi for
søger på at pinge hinanden.......eller er det ikke grund nok?
TCP/IP konfiguratioen burde også være ok. Vi har lagt IP addresserne
indenfor området 192.168.0.1 - 192.168.0.100......ok? DNS og gateways er
disabled på begge sider.
Hvad huben angår så er det en lidt skod 5ports+uplink 10Mbit/s, men den
plejer nu at virke!!!!
Men henhold til OS, så er der lidt forvirring da vi begge kører en dual
install. Jeg kører 98 og 2000 og han kører ME og XP Pro. Vi har prøvet
alle kompinationer, men intet virker!!!!! Hvad fanden er der galt!!?!?!

Håber der nogle kloge hoveder der kan gennemskue det!

----
MMJ

PS: DSL routeren er ikke sat til netværket endnu (da forbindelsen først
aktiveres om 14 dage!) - det er bare for at få det til at køre så vi kan
spille lidt osv.

Fra : N/A

Dato : 06-07-02 17:12

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 06-07-02 17:12

Hej Rasmus

> Hvad er netmasken?
>
> /Rasmus

Det er 255.255.255.0 - hvis det altså er den du tænker på?!?!?!?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 06-07-02 17:19

Morten Jørgensen wrote:

> Hej Rasmus

> Det er 255.255.255.0 - hvis det altså er den du tænker på?!?!?!?

Det var det. Så er det ikke netkonfigurationen. Kontroller at alle netkort
er enige om at køre 10mbit halv duplex, da du jo (hvis jeg husker ret)
kørte gennem en hub.

/Rasmus

The Internet is full. Go away.
-- Joel Furr