Katte og piller
Fra : marianne hellemose

Dato : 05-07-02 12:15

Hm.........ikke nok med at Tortie skal have penicillin-piller
men i tirsdags begyndte Fnugger at kaste op, det er ikke
noget han plejer så jeg var ekstra opmærksom, og yuck
ORM, jeg har set masser af fotos og læst mange "malende" beskrivelser men
det var første gang i alle
mine år som "katte-ejet" at jeg har oplevet det.

Jeg fik en recept med da jeg hentede Tortie, og i dag
startede jeg så kuren, .............grrrr.........ud fra et
økonomisk aspekt valgte jeg panacur 3 dg. kur det gør
jeg aldrig mere, så hellere en uge med fedtemad, jeg
ved lige nøjagtig hvordan kaptajnen i "mytteriet på
Bounty" havde det.

Benjamin, sød og blid, kommer
når jeg kalder, selv om det gælder klo-klipning, det skal
dertil siges at Benjamin er 6år gammel og det er første
gang at jeg har skulle give ham piller, han hverken rev
eller bed, men han skreg, forestil jer et 4-5 årigt ultra-
hysteriskt barn sådan lød det, han havde f******
næsten givet mig hjertestop.
Fnugger åd med stort vel-
behag den pille han stjal fra køkkenbordet, men den ½
han skulle have mere for fuld dosis, var han sikker på
at jeg prøvede at slå ham ihjel med.
Banja "elsker" ikke
at få piller men normalt klarer vi det okay, men jeg begik
den fejl at "rette" mig efter brugsanvisningen og opløse
den i vand, aldrig mere, ikke engang selv om jeg viklede hende ind i et
tæppe fik jeg mere end en 3del i hende.
Barabbas gjorde sig usynlig ved første optræk til noget usædvanligt, jeg er
sikker på at han har fået klemt sig ned i et af musehullerne.
Olivia...........ja hun var bare en engel som altid, "jeg kan ikke lide det,
men hvis du siger jeg skal have det så ok"

Måske skulle man overveje det med guldfisk lidt mere seriøst

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 05-07-02 12:39

Uh ja. Pilletid er det værste!
Jeg kom til at tænke på engang (for mange år siden) da vi havde et kuld
hvalpe. De havde fået ormekur, men åbenbart ikke nok, for lige som der kom
en familie for at kigge på hvalpe brækkede en af hvalpene sig og der var
bare orm !!!
Det var lidt svært at forklare familien, der dog heldigvis forhørte sig hos
vores dyrlæge og endte med at købe en af hvalpene efter de naturligvis havde
fået endnu en kur. Men pyh hvor var det pinligt.
Held og lykke med kuren.
Vibeke

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-07-02 13:46

In article <ag3v4c$suc$1@sunsite.dk>, marianne hellemose
<hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote:

> Måske skulle man overveje det med guldfisk lidt mere seriøst

Jaeh - herhjemme forvandler mine katte sig på mystisk vis til levende
ål, hvis de skal ha' piller. Og bagefter - det dér sårede blik: "Hvor
ku' du nænne det, hvad har jeg gjort dig? Jeg holder endda så meget af
dig! Nej det hjælper ikke du si'r undskyld..."
Uf, jeg vil ha' opfundet piller, der smager som tun eller leverpostej..
Min medfølelse - og held og lykke med projektet

--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-07-02 13:54

marianne hellemose wrote:
<snip - pilleproblemer>

Det er egl. absolut ikke fordi jeg tror du ikke ved det, men har du
overvejet det der med at smide en pilledosis ad gangen i en morder, kyle
½ spiseskefuld hinbær-eller-lignende-yoghurt bagefter, røre og dele ud
til den (jf. vores erfaringer) begejstrede kat, for derefter at
fortsætte med næste kat?

Venligst

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 05-07-02 14:01

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

men har du
> overvejet det der med at smide en pilledosis ad gangen i en morder,

Uh, det lyder farligt, var det ikke bedre at prøve med en morter? ))

Av, av, undskyyyyld - jeg ved godt, man ikke må kommentere slåfejl, men jeg
har altså en svaghed for den slags.

Mange hilsner fra Else - der elsker Politikens "Oh, Danmark" og
Weekendavisens bagside.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-07-02 15:29

Hej Marianne

De katte jeg har haft, der var svære/umulige at give piller, har spist dem
med velbehag, når jeg knuste dem og blandede dem i lidt oksehakke eller
dåsemad.

Jeg bruger altid Panacur, fordi de tager lidt flere orm end de fleste andre.

Man kan bestille Panacur som mikstur, men det vil jeg fraråde. Det smager og
lugter simpelthen så forfærdeligt, at kattene bliver momentant sindssyge -
og de får sprøjtet det allevegne - ydermere er det umuligt at rense af, hvis
man ikke opdager og fjerner det med det samme.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:ag3v4c$suc$1@sunsite.dk...

Fra : marianne hellemose

Dato : 05-07-02 16:13

Jeg har ikke prøvet med ormepiller i div. lokkemad
for det er første gang jeg er på dem, men både ppiller og penicillin har jeg
prøvet at gemme både hele og knust,
de hele spiste de uden om, når de var knust rørte de overhovedet ikke
maden, uanset hvilke lækkerier det
var, jeg har kun haft en kat der hoppede på den, da
brugte jeg knuste gærtabletter, fugtede pillen, rullede
den i gærsmulderet og ned i "kloakken" røg det.

Så hvis I ikke hører fra mig efter søndag, så er det
fordi kræene har haft held med deres planner om
mytteri, og "smidt mig overbord"

--
Marianne (hvor er min rustning, Barabbas er ude af
musehullet)

Fra : Kate

Dato : 05-07-02 16:12

> Barabbas gjorde sig usynlig ved første optræk til noget
> usædvanligt, jeg er sikker på at han har fået klemt sig ned i et
> af musehullerne.

Det er grunden til at jeg starter med Sofie når det er noget alle skal
ha'. Lante og Johan skal jeg nok få lokket hen til mig, men Sofie
bliver også meget væk når hun fornemmer noget i luften.

> Måske skulle man overveje det med guldfisk lidt mere seriøst

Hahaha, tjaa det skal jo ikke ha' piller, men de er heller ikke lige så
bløde at nusse med

Kate

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 05-07-02 16:53

Kate skriver:

> Hahaha, tjaa det skal jo ikke ha' piller, men de er heller ikke lige så
> bløde at nusse med

.... og sådan en lidt klam fornemmelse i fodenden om natten :)
Hilsen Dorthe ( - der veeeenter på Ada... )

Fra : marianne hellemose

Dato : 05-07-02 18:05

Dothe skrev
.... og sådan en lidt klam fornemmelse i fodenden om natten :)
Hilsen Dorthe ( - der veeeenter på Ada... )

He he he (skadefro latter) jeg har levet min egen
afstemning om hvem af "elefantungerne" der er VÆRST
Ada og Fru V deler en flot førsteplads, deres ynglings-
beskæftigelse er at komme galoperende så hurtigt de
kan, springe op og bore alle *100* kløer langt ind i
sulet på mig, på en andenplads kommer Agnes og
Molly, og en tæt tredieplads til Lillebror og Mille, men
der var overhovedet ingen tvivl om hvem der skulle på førstepladsen. Så
ligesom dig "tæller" jeg dage, bare af
en anden grund, tænk at kunne gå rundt med bare ben
og tynd t-shirt, jubiiiii......................

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 05-07-02 19:13

Aaargh... jeg husker tydeligt da vi selv havde killinger.. ! Heldigvis har
vi jo Nansen hun kan lege med. Han kan vist ikke mærke hvis hun "hægter"
sig fast i pelsen....

Har besøg af en af vores gamle killinger i disse dage... han tonser rundt
med sine to brødre og synes det er vildt fedt at have selskab!

Hilsen Dorthe ( - de de tre fræsende fartbøller ! )

marianne hellemose skriver:

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 06-07-02 20:01

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> beskæftigelse er at komme galoperende så hurtigt de
> kan, springe op og bore alle *100* kløer langt ind i

Mental note to self: Husk nu at få købt den neglesaks.

Carsten Sørensen

Fra : marianne hellemose

Dato : 06-07-02 20:58

Carsten skrev

<Mental note to self: Husk nu at få købt den neglesaks.>

*GGGGG* Rigtig god ide, jeg skal nok "studse"
hende lidt inden hun flytter.

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 05-07-02 20:52

Hejsa Marianne ..

Ak ja .. du er ikke den eneste som har oplevet det ... se bare her :

- Hvordan man giver sin kat piller....en grundig vejledning,
trin for trin!

- Tag katten op og hold den i venstre arm, som når du holder en baby.
Placér
højre pege- og tommelfinger på hver side af kattens mund og tryk let på
kinderne. Når katten åbner munden, smutter du pillen ind og lader katten
lukke munden og synke.

- Saml pillen op fra gulvet og grav katten frem under sofaen.
Hold katten i
venstre arm og gentag punkt 1.

- Led efter katten i soveværelset og smid den snaskede pille
væk.

- Tag en ny pille, hold katten i venstre arm, mens du holder
godt fast i
bagpoterne med venstre hånd. Tving kæberne fra hinanden og skub pillen

langt ind i munden som muligt med højre pegefinger. Hold munden lukket
(kattens) og tæl til 10.

- Saml pillen op af guldfiskeakvariet og tag katten ned fra
klædeskabet.
Tilkald ægtefælle eller samlever.

- Knæl på gulvet med katten i spænd mellem knæene, mens du
holder godt fast i
for- og bagpoter. Ignorér kattens lave knurrelyde. Få ægtefælle eller
samlever til at holde kattens hoved i et fast greb, mens han eller hun
med
den anden hånd tvinger en lineal ind i munden (kattens). Lad pillen
trille
ned ad linealen og gnid kattens hals gentagne gange.

- Få katten ned fra gardinerne og tag en ny pille frem. Gør
notat om at købe
en ny lineal og reparere gardinerne. Fjern forsigtigt stumperne af de
kongelige figurer og læg dem til side til senere reparation.

- Vikl katten ind i et badelagen og få ægtefælle eller samlever
til at lægge
sig på katten så kun hovedet (kattens) lige akkurat er synligt under
armhulen (ægtefællens). Sæt pillen fast i enden af et sugerør, tving
kattens
mund op med en blyant og pust i sugerøret.

- Check etiketten på pilleglasset og vær sikker på at pillen
ikke er skadelig
for mennesker. Drik et glas vand for at fjerne den grimme smag. Sæt
hæfteplaster på ægtefælles eller samlevers underarm og fjern blod fra
gulvtæppet med koldt vand og sæbe.

- Fjern katten fra naboens skur. Tag en ny pille. Placér katten
i et overskab
i køkkenet med lågen på klem så kattens hoved stikker ud. Tving munden
op
med en dessertske. Send pillen ned i halsen med en elastik.

- Hent en skruetrækker i garagen og sæt køkkenlågen tilbage på
hængslerne. Læg
et koldt kompres på kinden og undersøg, hvornår du sidst fik
stivkrampevaccination. Smid t-shirten væk og find en ny i skabet.

- Ring til brandvæsenet for at få katten ned fra træet på den
anden side af
gaden. Undskyld over for den nabo, som kørte ind i stakittet for at
undgå at
ramme katten. Tag den sidste pille frem.

- Bind kattens for- og bagpoter sammen med sejlgarn og fastgør
den til
spisebordet. Hent de tykke havehandsker fra skuret. Tving kattens mund
op
med en svensknøgle. Skub pillen ind i munden efterfulgt af et større
stykke
oksefilet. Hold hovedet lodret (kattens) og hæld 3 dl vand ned i halsen
(kattens) for at skylle efter.

- Få ægtefælle eller samlever til at køre dig på skadestuen. Sid
helt rolig
mens lægen syer finger og underarm og fjerner små pillestykker fra højre
øje. Stands ved Ikea på vejen hjem og bestil et nyt spisebord.

- Ring efter dyrlægen for at få ham til at give katten pillen !!

God fornøjelse ..

Knus fra Pia

Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark