netværksressource ikke længere til rådighe~
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-02 12:20

Jeg har et lille netværk med to computere, men jeg har store problemer
med at overføre filer mellem dem. Overførslen går ekstremt langsomt (det
svinger mellem 6-30 procents udnyttelse af 10 Mbit - gennemsnit omkring
15 procent), og når jeg overfører større filer stoppes overførslen med
meddelelsen: "*filnavn* kan ikke oprettes eller erstattes. Den angivne
netværksressource eller enhed er ikke længere til rådighed"

Det er ret irriterende at skulle opdele større filer, før jeg kan
overføre dem, så gode råd modtages med tak. Jeg er ikke særlig
velbevandret i opsætningen af Windows, så meget gerne detaljerede råd.

Computer 1 er udstyret med Windows 98, mens computer 2 har flere
forskellige styresystemer. Fejlen opstår uanset styresystemet på
computer 2, så jeg vil gætte på, at det er 1'eren, den er gal med.
Fejlen opstår, uanset om jeg arbejder på computerne eller ej mens der
overføres. Har I brug for flere oplysninger?

--
Mvh. Kim Ludvigsen