GPRS - Motorola T260
Fra : Bjarni

Dato : 05-07-02 11:55

Med min Motorola TimePort 260 fulgte en CD-rom med programmet "GPRS Wizard",
som jeg har forsøgt at installere på min Notebook (Dell Inspiron 8200) med
Windows XP.

Programmet fejler (Går ned) under installationen, når jeg skal vælge
kommunikations medie (uanset om jeg vælger infrarød eller RS232).

Jeg har en idé om, at programmet ikke er kompatibelt med Windows XP.

Er der nogen, som ved om dette er tilfældet, og hvor jeg kan få fat i en
nyere version?

Er der nogen, som har haft held til at opnå GPRS forbindelse fra Windows XP
via en Motorola Timeport T260 (eller lign.) enten via InfraRød eller RS232?

Det kabel som fulgte med telefonen (D-SUB 9-pin hun i den ene ende og
mobil-stik i den anden) går jeg ud fra er til RS232. Er dette korrekt?

Jeg har tegnet et GPRS-abonoment hos TDC, og der er vist et GPRS symbol i
telefonens display. Dette tolker jeg som at telefonen er klar til GPRS.
Korrekt?

Jeg har (uden held) ringet til TDC-mobil kundeservice. Først ville de have
mig til at ringe til Opasia (!!!), bagefter forklarede de, at de kun kunne
supporterer selve telefonen - IKKE den medfølgende software!!!

/bjarni

Fra : Nick

Dato : 07-07-02 08:28

"Bjarni" <bmm@comlog.dk> skrev i en meddelelse
> Med min Motorola TimePort 260 fulgte en CD-rom med programmet "GPRS
Wizard",
> som jeg har forsøgt at installere på min Notebook (Dell Inspiron 8200) med
> Windows XP.

Øv, min kones blev købt som Orange-tilbud (altså med beskattede midler...)
og der ar de sparet kabel/CD-ROM væk... Men man kan ikke se det på kassen,
så hvis man tror man køber det samme som hvis man slår telefonen op på
Motorolas hjemmeside, bliver man snydt.

> Er der nogen, som ved om dette er tilfældet, og hvor jeg kan få fat i en
> nyere version?

Tjek på Motorolas hjemmeside.

> Det kabel som fulgte med telefonen (D-SUB 9-pin hun i den ene ende og
> mobil-stik i den anden) går jeg ud fra er til RS232. Er dette korrekt?

Ja.

> Jeg har tegnet et GPRS-abonoment hos TDC, og der er vist et GPRS symbol i
> telefonens display. Dette tolker jeg som at telefonen er klar til GPRS.
> Korrekt?

Ja.

> Jeg har (uden held) ringet til TDC-mobil kundeservice. Først ville de have
> mig til at ringe til Opasia (!!!), bagefter forklarede de, at de kun kunne
> supporterer selve telefonen - IKKE den medfølgende software!!!

Fair nok - du ringe bare til Motorolas hotline, den har et dansk telefon-nr.
(står på deres hjemmeside) og de er kanon-flinke til at hjælpe. De taler som
regel gebrokkent dansk, men de sidder vist også et sted i det fjerne
udland...

/Nick

Fra : Bjarni Mohr Mortense~

Dato : 07-07-02 10:19

"Nick" <nicklas_FJERNMIG_keller@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tjek på Motorolas hjemmeside.

Jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde en side med GPRS-software
Er der nogen der kan hælpe mig med en Link?
/bjarni

Fra : Bjarni

Dato : 10-07-02 09:51

> [...]
Wizard",
> som jeg har forsøgt at installere på min Notebook (Dell Inspiron 8200) med

[snip]
Jeg har fundet en "brugbar" løsning med hjælp fra følgende links:

http://www.gsm.org.uk/gsm.html

http://pfr.che.orst.edu/~alexnt1/gwz01.html

http://www.motorola-isg.demon.co.uk/clipart/page_art/gwiz_en.pdf

/bjarni