MS Windows
briani 27239
Boot.ini
Fra : Klitgaard

Dato : 05-07-02 09:47

Jeg har min Windows installation på D-drevet.

Boot.ini ligger som det ser ud nu på C:drevet som larmer riiimeligt meget
(gammel disk). Hvis jeg fjerner disken siger den "NTLDR mangler" under
opstart, hvilket jo nok er fordi boot.ini ligger på C.

Kan jeg bare uden videre flytte den til D eller hvad skal man gøre?

--
....Klitgaard

Fra : Peter

Dato : 05-07-02 11:33

"Klitgaard" <na@na.dk> wrote in message
> [...]
> opstart, hvilket jo nok er fordi boot.ini ligger på C.
>
> Kan jeg bare uden videre flytte den til D eller hvad skal man gøre?

Du kan ikke bare lige sådan flytte rundt på Windows når den først er
installeret. Jeg mener at det er sådan at Windows altid vil lægge sine
bootfiler på den partition der er sat til at være den aktive - oftest den
primære partition som oftest hedder C:.
Den eneste måde du kan ændre dette på er ved at fjerne disken der larmer,
boot fra diskette og køre en installation oven i den nuværende...

Hilsen fra Peter

Fra : Klitgaard

Dato : 05-07-02 11:58

"Peter" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den eneste måde du kan ændre dette på er ved at fjerne disken der larmer,
> boot fra diskette og køre en installation oven i den nuværende...

Ok, takker for svarene.

--
....Klitgaard

Fra : Jens Petersen

Dato : 05-07-02 18:39

On Fri, 5 Jul 2002 10:47:04 +0200, "Klitgaard" <na@na.dk> wrote:

> [...]
>opstart, hvilket jo nok er fordi boot.ini ligger på C.
>
>Kan jeg bare uden videre flytte den til D eller hvad skal man gøre?

Det nummer har jeg før lavet.

Kopier alle de skjulte filer i roden af C: over på D: og gå så ind i
bios og sæt den til at boote på D:

Husk lige at gå i diskhåndtering og tildel drevbogstav til D: så det
ikke ændrer sig når du booter uden C:

--
Jens

I opened Windows and a bunch of bugs flew in!