Mappebeskyttelse i Win2K - Apache
Fra : Sinkbæk

Dato : 05-07-02 09:49

Hej!

I Apache på Linux, kan man med en .htaccess-fil passwordbeskytte en mappe -
dette har jeg nu også prøvet at gøre i Windows 2000 - men næh, nej det
kan man ikke - hvordan gør man så i Windows?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-07-02 10:53

On Fri, 5 Jul 2002 10:49:09 +0200, "Sinkbæk"
<thomas@--FJERN_DETTE--sinkbaek.com> wrote:

>I Apache på Linux, kan man med en .htaccess-fil passwordbeskytte en mappe -
>dette har jeg nu også prøvet at gøre i Windows 2000 - men næh, nej det
>kan man ikke - hvordan gør man så i Windows?

Det burde være det samme. Har du adgang til at benytte .htaccess-filer
for den pågældende virtual hostblock, eller overordnet set?

Tjek at AllowOverride står til noget passende - fx "All", hvis du er
ved at teste.

(hvor kommer php'en ind i billedet?)

--
- Peter Brodersen

Fra : N/A

Dato : 05-07-02 16:50

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-07-02 16:50

On Fri, 5 Jul 2002 12:18:32 +0200, "Sinkbæk"

>Har sat den til det nu, men det ændrer intet - der kommer ikke engang den
>der popup til indtastning af brugernavn og adgangskode.

Og du har genstartet Apache, efter du ændrede i konfigurationen?

--
- Peter Brodersen

Fra : Sinkbæk

Dato : 05-07-02 17:19

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Og du har genstartet Apache, efter du ændrede i konfigurationen?

Ja, selvfølgelig

Men det hjælper lige fedt.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Sinkbæk

Dato : 05-07-02 17:31

"Sinkbæk" <thomas@--FJERN_DETTE--sinkbaek.com> skrev i en meddelelse
> "Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

Hej igen!

Nu har jeg da fået den til at poppe op med en brugernavn/adgangskode
prompt - men den accepterer ikke min adgangskode og/eller brugernavn.

Jeg har følgende i min .htaccess fil:
AuthName "--- Test PW ---"
AuthType Basic
AuthUserFile C:\Apache\htdocs\exp\auktion\pw.txt
require valid-user

- Og følgende i min pw.txt fil:
test:$1$bBFirClK$bFBgQ0qgOmVYoC2HClvBB

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-07-02 17:38

On Fri, 5 Jul 2002 18:30:33 +0200, "Sinkbæk"
<thomas@--FJERN_DETTE--sinkbaek.com> wrote:

>- Og følgende i min pw.txt fil:
>test:$1$bBFirClK$bFBgQ0qgOmVYoC2HClvBB

Du kan tjekke din errorlog om den siger noget i den forbindelse.
Derudover ved jeg ikke om apache kan æde den form for kodeord. Der
nævnes blot: "Each line of the user file contains a username followed
by a colon, followed by the crypt() encrypted password.".

Men selvfølgelig, hvis din crypt() i første omgang kan lave andet end
alm. 13-tegns-unixcrypt, så er det vel i orden. Spørgsmålet er bare om
den kan det.

--
- Peter Brodersen

Fra : Sinkbæk

Dato : 05-07-02 18:00

> Du kan tjekke din errorlog om den siger noget i den forbindelse.

Hej igen
Den skriver følgende i error.log'en når man forsøger at komme ind på i
mappen:
user test: authentication failure for "/exp/auktion/": password mismatch

Nu har jeg så prøvet med den form for kryptering du skrev om, så nu giver
det:
test/test:
test:yNNOuL.6s/JzY

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 05-07-02 21:10

> Jeg har følgende i min .htaccess fil:
> AuthUserFile C:\Apache\htdocs\exp\auktion\pw.txt

Der skal "" omkring stien på windows (hos mig i hvert fald)

AuthUserFile "C:\Apache\htdocs\exp\auktion\pw.txt"

> - Og følgende i min pw.txt fil:
> test:$1$bBFirClK$bFBgQ0qgOmVYoC2HClvBB

Har du lavet den med htpasswd.exe? Jeg kan nemlig ikke selv få det at spille
med andet.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>