MS Windows
briani 27239
Microsoft har adgang til alle vores filer?~
Fra : Andrew

Dato : 05-07-02 01:36

Hej

Er det sandt at Microsoft efter installationen af patchen til Media Player
har adgang til alle de filer man har på sin computer?

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15160

Her hævdes det at de godt nok har lukket et hul i Media Player, men til
gengæld har åbnet et gigantisk hul til dem selv.

Ikke fordi jeg har noget at gemme selv, men jeg føler da at mit privatliv
bliver krænket godt og grundigt...

De kan jo i princippet læse ens emails, dokumenter, etc
Det kan da ikke være lovligt?

Mvh Anders

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-07-02 02:14

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er det sandt at Microsoft efter installationen af patchen til
Media Player
> har adgang til alle de filer man har på sin computer?

Ahr, jeg synes nok Haun får lidt rigeligt ud af den. Så vidt jeg
kan læse står der i licensteksten at Ms senere vil kunne
inkludere software der forhindrer uberettiget brug af digitalt
materiale, men da der ikke er mange som i forvejen er klar over
hvad de opdateringer de henter bevirker kan det næppe gøre den
store forskel.

Niels

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-07-02 05:34

Det vil jeg give dig ret i, normaltvis trykker man jo bare "Next" Next"
"Next" "Yes" "Yes" så det er overstået i en fart!

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 05-07-02 10:12

Niels P Sønderskov <npsonder@hotmail.com> writes:

> [...]
> kan læse står der i licensteksten at Ms senere vil kunne
> inkludere software der forhindrer uberettiget brug af digitalt

Men det gældet vel ikke (i dk), hvis ikke du blev gjort opmærksom på
det før du købte.

> men da der ikke er mange som i forvejen er klar over
> hvad de opdateringer de henter bevirker kan det næppe gøre den
> store forskel.

I gamle dage på min Win95, skulle jeg installere IE 4/5-stykker for at
få maskinen til at køre ordenligt. Der stod ikke rigtigt noget om hvad
den opdaterede

--
Christoffer Olsen