MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ingen PC-lyd
Fra : Jens Emborg

Dato : 04-07-02 23:40

Efter at jeg har geninstalleret Windows Millenium giver PC'en ikke en lyd
fra sig, og der er heller ingen højttaler-ikon i proceslinien.

Hvis jeg går ind i "Egenskaber for system" > "Enhedshåndtering", kan jeg se
at der er "?" ud for "Andre enheder" og de tre underliggende enheder, blandt
andet "PCI Multimedia Audio Device". Hvis jeg går derind viser "Status for
enheden", at "Driverne til denne ikke er installeret (Code 28)". Jeg har
forsøgt at klikke på "Geninstaller driver", men det er ikke lykkedes mig at
få lyd på PC'en.

Er der nogen der har en løsning, så vil jeg være meget taknemmelig.

mvh Jens

Fra : Morten

Dato : 04-07-02 23:36

> Efter at jeg har geninstalleret Windows Millenium giver PC'en ikke en lyd
> fra sig, og der er heller ingen højttaler-ikon i proceslinien.

Kunne det være et onboard-lydkort, der fx mangler en via-driver?

Mvh.
Morten

Fra : Jens Emborg

Dato : 05-07-02 10:38

Morten
Kunne du ikke uddybe lidt?

mvh Jens

Fra : Martin K

Dato : 05-07-02 10:35

> Kunne du ikke uddybe lidt?

Morten antager (så vidt jeg kan læse - sorry hvis det ikke forholder sig
sådan), at du har et onboard lydkort - altså et lydkort der er integreret på
dit bundkort. Derudover antages der at chipsettet på dit bundbrædt er fra
fabrikanten VIA (mest udbredte)...

Men det lange af det korte er, at du skal finde en lydkortdriver til dit
lydkort, da windows ikke selv har kunnet finde ud af det.

Se desuden: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Martin K

Fra : Morten

Dato : 05-07-02 10:42

> Morten antager (så vidt jeg kan læse - sorry hvis det ikke forholder sig
> sådan)

Jo, jo - den er god nok

Mvh.
Morten

Fra : christin

Dato : 05-01-03 12:34

"Morten" skrev d. 05-07-02 10:42 dette indlæg :

> Jo, jo - den er god nok
>
> Mvh.
> Morten

Det er akkurat dette problem jeg har, men hvor finder jeg en driver til
mit lyd.

hilsen Christin

http://www.kandu.dk/