MS Windows
briani 27239
Hjælp til sysprep
Fra : Sven

Dato : 04-07-02 22:05

Hej.
Jeg har solgt min "gamle" PC, og den windowsXP der ligger på er kørende. Nu
ville jeg så gerne have, at første gang han booter op, spørger Windows efter
navn, firma, cd-key osv som ved en normal installation, men uden at han
faktisk skal hen og installere hele windowsxp + drivere igen. Jeg har fundet
programmet sysprep.exe på windowsXP cd'en. men jeg kan i hjælpen ikke finde
ud af, hvordan man gør dette når man ikke vil "ghoste" sin windows over på
en anden CD.

Så kort og godt: Hvordan får man WindowsXP til at spørge om brugerdata /
sikkerhed igen som ved installation, uden at den ødelægger den nuværende
installation?

Sven

Fra : Sven

Dato : 04-07-02 23:18

"Sven" <burgurne@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Så kort og godt: Hvordan får man WindowsXP til at spørge om brugerdata /
> sikkerhed igen som ved installation, uden at den ødelægger den nuværende

UPS. Det var selvfølgelig ikke CDkey jeg mente (den vil jo være den samme,
da maskinen ikke skal geninstalleres), men kontonavn, altså den som man
logger sig på som.
Hvis man kan dette, skal man så aktivere WindowsXP igen? Den får jo en ny
bruger på denne måde, men al hardwaren er jo den samme.

Sven

Fra : Benny Hansen

Dato : 05-07-02 20:58

Hej

Jeg har
> fundet
> finde

Hvis jeg har forstået dit behov korrekt skal du simpelthen bare have den til
at køre som om at det er første gang den tændes?

Er det tilfældet kan du bare kopiere SYSPREP over på den maskine der du har
solgt og kør filen! Du kan evt lige sætte -quiet parameter på da din maskine
så lukker ned når den er færdig.
Husk nu at fjerne dine referencer fra maskinen inden, da alt hvad der
ligger på maskinen også vil være der bagefter!

/Benny