MS Windows
briani 27239
IE: ...current security settings prohibit ~
Fra : Per

Dato : 04-07-02 21:46

Hjææælp!

Jeg kører XP Pro (200), IE 6.0 2600......1148, har forsøgt at reinstallere
IE, alle securitysettings er høvlet igennem, MS' knowledgebase og google
er snart tyndslidt, men lige meget hjælper det.

I første hug får jeg en popup:
-->Your current security settings prohibit running activex controls
on this page. As a result, the page may not display correctly."<--

siden reloader, kommer med den samme popup og indlæser så en side med
nedenstående tekst:

"Administrators Only

To install items from Windows Update, you must be logged on as an
administrator or a member of the Administrators group. If your computer is
connected to a network, network policy settings may also prevent you from
completing this procedure.

"Note You can "run as" the local administrator on your computer without
having to log off and then log on again:

Click Start, and then click All Programs.
Right-click Windows Update.
Click Run as on the menu that appears.
Do one of the following:
Enter the password for the administrator.
Enter the user name, domain name, and password of a different user account
that has administrative permissions on this computer."

mvh
Per
V. direkte svar skal det danske ord for rain først fjernes fra
denne emailadresse: termtheregnworm@hotmail.com

Fra : Madsen

Dato : 05-07-02 01:22

Per skrev:

> I første hug får jeg en popup:
> -->Your current security settings prohibit running activex controls
> on this page. As a result, the page may not display correctly."<--

På hvilken side? Windows Update, eller?

> [...]
> computer is connected to a network, network policy settings may
> also prevent you from completing this procedure.

For at installere komponenter fra Windows Update skal du være logget
på som administrator, eller være medlem af administratorgruppen.

Er du logget på WinXP med administratorrettigheder?

> "Note You can "run as" the local administrator on your computer
> without having to log off and then log on again:

Du kan køre med administratorrettigheder på den lokale computer, uden
at skulle logge af og på med kommandoen 'Kør som'.

> Click Start, and then click All Programs.
> Right-click Windows Update.

Klik på Start-knappen og højreklik på Windows Update-ikonet.

> Click Run as on the menu that appears.

Vælg kommandoen 'Kør som' på den liste der kommer frem.

> Do one of the following:

Vælg een af følgende to muligheder:

> Enter the password for the administrator.

Indtast administrator-kodeordet.

> Enter the user name, domain name, and password of a different user
> account that has administrative permissions on this computer."

Indtast brugernavn, domænenavn og kodeord på en anden brugerkonto
som har administratorrettigheder.

Når det er gjort kører du Windows Update med administratorrettigheder
og så får du nok lov til at køre activex-komponenter.

Madsen.