Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Alternative typer papir på S900/S9000
Fra : Per Sørensen

Dato : 04-07-02 18:45

Jeg har næsten besluttet at købe en S9000. Jeg synes dog at prisen på
canon's pro papir er lige i overkanten til de fotoudskrifter som ikke
nødvendigvis skal holde i årevis, men bare hænge på væggen nogle måneder. Er
der nogen ejere af S900(0) som har prøvet andre billigere typer papir med
succes.
mvh Per Sørensen

Fra : emj

Dato : 04-07-02 18:53

Per Sørensen skrev i <3d2486e0$1@news.broadpark.no>:

>canon's pro papir er lige i overkanten til de fotoudskrifter som ikke
>nødvendigvis skal holde i årevis

5 kr er vel til at overse.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : ha

Dato : 04-07-02 19:29

> Er der nogen ejere af S900(0) som har prøvet andre billigere typer papir
med
> succes.

Nu har jeg godt nok ikke sådan en printer, min er en HP, men jeg
bruger papir fra Kodak, som dels er billigere end HP's og - synes
jeg - også bedre. Den der med, at man absolut skal bruge papir
fra den der har produceret printeren, er vist bare ønsketænkning
fra producenternes side.
Sidst jeg købte Kodak, fik jeg 10 pakker for 300 kr i ComputerCity.
Det hedder Kodak Premium paper, ultra glossy, og der er 15 ark i
en pakke. Altså kun 2 kr. pr. ark.
Hvis jeg rigtig skal spare, bruger jeg Kodak Picture paper, glossy.
Her er der 25 ark i en pakke = 1,20 kr. pr. ark.
Det bedste er jo, at du selv prøver dig frem.

mvh
ha

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 04-07-02 22:07

"Per Sørensen" <persoere@online.no> wrote in

> [...]
> nødvendigvis skal holde i årevis, men bare hænge på væggen nogle
> måneder. Er der nogen ejere af S900(0) som har prøvet andre billigere

Hej Per,

Jeg har selv bestilt en S900 som jeg håber når at komme inden weekenden
Sammen med printeren har jeg bestilt Canon PPP (som ifølge et indlæg fra
Peter Enger her i gruppen fås til 99 kr pr pakke inkl moms (6,60 kr pr A4)
hos Elgiganten. Elgiganten har kun Canon PPP på lager i deres Glostrup
afdeling på Sjælland samt i visse afdelinger i Jylland. Ring til deres
kundeservice og spørg - de kan se hvor det føres henne.

Angående andre papirtyper, så har jeg fundet følgende på www.dpreview.com i
Printers and Printing forummet. Epson's Heavyweight Matte (50 ark for ca
125 kr) kan bruges med gode resultater, ligeledes kan Epson Archival Matte
(50 ark for ca 150 kr) som er en bedre kvalitet end førstnævnte. Jeg har
selv bestilt Archival Matte så det får jeg selv lejlighed til at teste.

Så meget for hvad jeg har fundet på dpreview.com. Bemærk at jeg kun har
bidt mærke i hvilke Epson og Canon papirer der kan bruges med fordel sammen
med S900/9000 - der nævnes i det omtalte forum også mange andre (lokale)
mærker som jeg ikke tror kan købes i DK.

Mon ikke også at Canons Glossy Photo paper GP-301 kan bruges? Jeg så det
til 89 kr for 20 ark i Elgiganten.

--
Kind regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=48
http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 05-07-02 21:34