Billedstørelse ?
Fra : goofy

Dato : 04-07-02 18:49

Hej NG
Hvordan beregner jeg den optimale størrelse på et billed jeg gerne vil
oploade på min hjemmeside således at det passer bedst mulig til.
skærmstørrelse 1024*768?

Steen Vinbæk

Fra : bimbam

Dato : 05-07-02 20:43

I rammeegenskaber kan du angive bredde og højde i pixel.
du bør dog ikke anvende 1024 X 768 da der gå en vis mængde pixel til kanter
m.m.
Du må prøve dig frem.

Bimbam

Fra : Ulrik Friis

Dato : 06-07-02 17:21

> Hej NG
> Hvordan beregner jeg den optimale størrelse på et billed jeg gerne vil
> oploade på min hjemmeside således at det passer bedst mulig til.
> skærmstørrelse 1024*768?

Du skal være opmærksom på, at folk indstiller deres browsere vidt
forskelligt. Selvom deres skærmareal er 1024x768 pixels er det meget
sjældent der blot er 500 pixels til rådighed i højden med en Internet
Explorer med alle værktøjslinier slået til, store ikoner og stor skrift. I
bredden ryger der også lidt med scrollbars, men ikke meget.

Fremstil en række ensfarvede billeder i dit billedbehandlingsprogram og brug
dem kreativt til at finde frem til din idealstørrelse.

Ulrik

Fra : goofy

Dato : 07-07-02 10:06

Hej
"Ulrik Friis" <null_ufj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Explorer med alle værktøjslinier slået til, store ikoner og stor skrift. I
> bredden ryger der også lidt med scrollbars, men ikke meget.

Ja der var noget jeg ikke helt havde tænkt på.

> Fremstil en række ensfarvede billeder i dit billedbehandlingsprogram og
brug
> dem kreativt til at finde frem til din idealstørrelse.

Jeg prøver mig frem
Takker for svarerne
Steen