MS Windows
briani 27239
HJÆLP ønskes!
Fra : tmv

Dato : 04-07-02 13:01

Jeg har et stort problem og håber der er nogen herinde der kan hjælpe!
Mit problem er, at jeg ikke kan starte min XP op. Jeg havde læst i en
tidligere post om en fyr der havde samme problem som mig med en bootscreen
der kom frem og bad om valg af styresystem. Samme situation er jeg i og fik
den bootscreen fjernet gennem egenskaber under Denne Computer og
avanceret-menuen. Et flueben fjernet og den bootscreen var væk...
Det havde jo så egentlig fået afhjulpet problemet med bootscreenen, hvis der
bare havde været et system at boote op på... Jeg har i min installation af
Xp lavet en eller anden fejl så jeg pludselig havde 2 versioner af Xp Pro
liggende, uden at have brug for 2. Derfor slettede jeg manuelt den ene af
dem, den lå på D-drevet. Den jeg har på C drev er den rigtige...
Men da jeg så fravalgte den bootscreen, mente systemet så at D-drevets
system (som ikke findes mere!) er det rigtige og forsøger at boote op her.
Jeg har prøvet at indstille BIOS til at starte op på XPcd'en, men uden held.
Jeg kommer bare til en sort skærm lige hvor boot screenen skulle have været
hvor der står noget om at <windows-rod>system\hal.dll mangler eller er
defekt, geninstaller en kopi af filen... Og trykker jeg på en hvilken som
helst knap genstarter den og kommer så frem til samme billede...
Så hvordan pokker kommer jeg ind i systemet igen???

HJÆLP!!!

Da det er en lånt computer jeg sidder ved, kan jeg også fanges på mobil:
40611913, hvis der er nogen som kan hjælpe hurtigt (inden 15:00), ellers
svarer i bare i nyhedsgruppen...

Torben

Fra : Jens A.

Dato : 04-07-02 13:13

Ind i BIOS´en. Så vidt jeg husker, anden menu-punkt fra oven (venstre side)
Her kan du vælge hvilken rækkefølge din puter skal boote i
(cd-diskette-hd0-hd1) Lidt længere nede står der sikkert "Try other boot
devices" <--- den slår du til "On" / "Enabled".

Håber det hjælper.
Ellers må du lave en XP / win2k bootdiskette... starte programmet FDISK op.
Vælg menupunktet "Angiv aktiv partition" og så angiv dit C: drev frem for
D:... du kan evt fjerne dit D: drev helt!

Er du ikke helt inde i brugen af FDISK, så håber jeg du har en kammerat som
er ferm til basis DOS kommandoer...