Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Farvelaserprinter
Fra : Per F Andersen

Dato : 04-07-02 12:17

Jeg har af og til funderet over om man i et spendabelt øjeblik skulle
investere i en farvelaser, som jo rasler ned i pris. Disse har jo den fordel
at de udskriver ret hurtigt i A4.
Ved nogen om kvaliteten på udskrivning af billeder er i samme klasse, som de
bedre fotoprintere f.eks. i prisklassen omkring 3500 kr.

mvh Per

--

Per F Andersen
eksamineret grafolog

Fra : Anders C. Madsen

Dato : 04-07-02 12:20

Hej Per

> [...]
> Ved nogen om kvaliteten på udskrivning af billeder er i samme klasse, som de
> bedre fotoprintere f.eks. i prisklassen omkring 3500 kr.

Jeg har til daglig adgang til en OKI 7200c, og selvom den skriver pænt i
farver kan den på ingen måde hamle op med gode ink-jet farveprintere når
der skal udskrives fotos - laserne er tydeligvis mest beregnet på
forretningsbrug med grafer, tegninger og lignende.

Anders C. Madsen
webmaster@digitalfotografen.dk

http://www.digitalfotografen.dk - mere sjov med dit digitalkamera!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-07-02 13:30

Per F Andersen wrote:
> [...]
> Ved nogen om kvaliteten på udskrivning af billeder er i samme klasse,
> som de bedre fotoprintere f.eks. i prisklassen omkring 3500 kr.

Farve laser printere fåes nu til ca 10.000 med moms, men kvaliteten og
især holdbarheden er ikke for god.
Hvis du skal lave en brochure der skal holde max et par år, så er
laseren god nok og klart billigere pr side, men skal du lave fotoprints
der skal holde længe, så glem laseren.
Epson nye fotoprintere 950 og 2100 er nu oppe på en holdbarhed omkring
45 år !
Og billede kvaliteten er pissehammerende flot!
2100'en (som er en A3+ printer) bruger samme teknik som Epsons
professionelle storformat printere.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-07-02 14:11

> Ved nogen om kvaliteten på udskrivning af billeder er i samme klasse, som
de
> bedre fotoprintere f.eks. i prisklassen omkring 3500 kr.

Jeg har adgang til en hp color laserjet 4500 og den laver ikke "foto" print.
Bevares den skriver da flot men det er ikke så godt som en god foto-inkjet.

/A

Fra : Esben

Dato : 05-07-02 09:22

"Per F Andersen" <perfa@tiscalixx.dk> skrev i en meddelelse news:3d242e99$0$16782$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Ved nogen om kvaliteten på udskrivning af billeder er i samme klasse, som de
> bedre fotoprintere f.eks. i prisklassen omkring 3500 kr.

Vi har bl.a. en HP ColorLaserjet 8550 hvor jeg arbejder, og den kan på ikke måle sig med en blækprinter til 1500 kr, når det kommer
til farveudskrivt. Streggrafik og den slags er dog fint.

--
Esben

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-07-02 10:27

Jeg gentager lige mit indlæg, da jeg ikke kan se at det ! Denne er dog
opdateret.

Per F Andersen wrote:
> [...]
Hvis du skal lave en brochure der skal holde max et par år, så er
laseren god nok og klart billigere pr side, men skal du lave fotoprints

Epson nye fotoprintere 950 (4500 kr) og 2100 (7000 kr) er nu oppe på en

Fra : Madsen

Dato : 05-07-02 19:31

Michael Lund Sørensen skrev:

> Det er ikke at se her endnu!,

Ifølge http://news.trc.dk/ findes det på alle serverne, lige bortset
fra Sslug.

men det er prikkerne....:::

Mystisk.

> Tak for Info!

Velbekom.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 05-07-02 16:19

Michael Lund Sørensen skrev:

> Jeg gentager lige mit indlæg, da jeg ikke kan se at det !

Det landede i går kl. 14:30 hos mig. :)

Madsen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-07-02 19:11

Madsen wrote:
:: Michael Lund Sørensen skrev:
::
[...]

Det er ikke at se her endnu!, men det er prikkerne....:::

Tak for Info!

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen