Asus Hardware monitor
Fra : Black Rose

Dato : 04-07-02 17:45

Har lige fået mit nye Asus A7V333 hjem fra forretningen (juhuuuuuuuuuuu!)
har lædet mig en del for at få den optimale fart. Jeg installere tingene, og
tager så Asus cd'en frem......jeg installerer Asus Probe (hardware monitor)
men under installationene skriver den følgende fejl "Can't find LmControl
Procedure" efterfulgt af den samme besked 1 gang til.
Den næste boks viser så nuværende temp af CPU....den skulle den altså hvis
jeg kender monitorer ret men nej.. Nu skriver den I boksen
"Setup program detects no LM75 or any compatible chip on baseboard"
"Setup program detects no LM78 or any compatible chip on baseboard"
jeg sidder så her og tænker underlige tanker.....Nå men jeg kører så videre
og tror at det bare er en af windows fejl som konstant kommer
jeg launcher programmet tilsidst i håb om at det virker...men nej nu kommer
der en besked igen "Can't find LmControl Procedure"
I instillingerne vises der intet om mit MB's temp eller CPU'ens temp og alle
andre values for den sags skyld....nogen der har en ide om hvad der er galt
her?? Og om jeg kan redde det på en eller anden måde???

Mit system er
Athlon Xp1800+
Asus A7V333 m raid, audio, og IEEE(dunno what this is)
WIn2k OS
256 Kingston DDr Ram
Lydkort
Voodoo 3 2000

Det skal lige siges at Hdd blev installeret med Win2k i nat så alt er "fresh
installed"..

Pfh Tak

Fra : Martin K

Dato : 04-07-02 12:25

Black Rose wrote:
> Asus A7V333 m raid, audio, og IEEE(dunno what this is)

IEEE er en gruppe der udvikler standarder i Europa (kan ikke lige huske hvad
det står for), men jeg vil da mene at dit board er med firewire og derfor
hedder betegnelsen IEEEE 1394

--
Martin K

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-07-02 12:40

Martin K wrote:

> IEEE er en gruppe der udvikler standarder i Europa (kan ikke lige
> huske hvad det står for), men jeg vil da mene at dit board er med
> firewire og derfor hedder betegnelsen IEEEE 1394
Og der kan fx Digital Video kameraer tilsluttes og med passende software
kan du hente videoen direkte ind i computeren.
Du kan også tilslutte eksterne Harddiske, brændere og meget mere. Jeg
tror grænsen går ved 128 enheder.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Black Rose

Dato : 04-07-02 19:05

Najs. :) så kan jeg sku overveje at lave min filserver alligevel :D
"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:%tWU8.8239$r52.284792@news000.worldonline.dk...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-07-02 02:55

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev

> Du kan også tilslutte eksterne Harddiske, brændere og meget mere. Jeg
> tror grænsen går ved 128 enheder.

Det er langt højere og så kan der adresseres op til 64 terabyte pr. enhed!
Men hastigheden er desværre fastlåst, hvorfor USB 2.0 er at foretrække i
fremtiden.

Claus

Fra : Martin K

Dato : 04-07-02 12:51

Martin K wrote:
> IEEE er en gruppe der udvikler standarder i Europa (kan ikke lige
> huske hvad det står for), men jeg vil da mene at dit board er med
> firewire og derfor hedder betegnelsen IEEEE 1394

Der kom vidst lige et E for meget. Den rigtige betegnelse for firewire er
naturligvis: IEEE 1394

--
Martin K

Fra : Black Rose

Dato : 04-07-02 19:05

coool! :D thx

Fra : Black Rose

Dato : 04-07-02 20:44

Kunne der være tale om fabrikations fejl her eller software fejl??

Fra : Martin

Dato : 05-07-02 16:57

> Kunne der være tale om fabrikations fejl her eller software fejl??

Asus A7V333 har vistnok problemer med Kingston DDR333 ram (pc2700), prøv om
du kan låne lidt ram ved en bekendt og se om ikke det skulle læse
problemet..

-Martin
PS: Bruger selv Twinmos DDR333 512mb på samme bundkort og har ingen
problemer.

Fra : Black Rose

Dato : 09-07-02 10:53

jeg bruger Kingston Value DDR266 (pc2100 må det så være...)så den er
udelukket medmindre alle Kingston ramklodser har noget imod MB'et...eller
omvendt....

Fra : o&u

Dato : 04-07-02 12:22

Prøv med denne asus probe fra 2. juli:

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/UTIL/PC_Probe/

Iøvrigt kan jeg anbefale windows xp. Det er født med directx8.1,
installerer voodoo3 kort udmærket direkte (selv om bedre spiller
drivere sikkert findes) og hvis dit lydkort også installerer fra xp
direkte er det fint. Ellers skal du finde nogle drivere der kan med
directx 8.1 på nettet.

Det er iøvrigt et gammeldags grafikkort, så du er sikkert ikke gamer.
www.voodoofiles.com

NB Hvis kontrolpanelet har noget for programmet asusprobe under
Programmer, så afinstaller det, før du installerer ovenstående nye
program. Men installationen er vist brækket over, så det kan måske
ikke afinstalleres.

mvh

John

Fra : Black Rose

Dato : 04-07-02 19:05

> [...]
> drivere sikkert findes) og hvis dit lydkort også installerer fra xp
> direkte er det fint. Ellers skal du finde nogle drivere der kan med
Jeg er ikke lige kommet til det stadie hvor jeg kan skifte til XP ;)

> Det er iøvrigt et gammeldags grafikkort, så du er sikkert ikke gamer.
> www.voodoofiles.com

Jo jeg spiller UT når jeg kan 80-90 fps i 1024x768 er dejligt med et gammelt
voodoo 3 2000 :)

> [...]
> Programmer, så afinstaller det, før du installerer ovenstående nye
> program. Men installationen er vist brækket over, så det kan måske

tak for rådet :)

Fra : Black Rose

Dato : 04-07-02 19:12

ser ud til at den ikke funger.....men hvorfor gør den det her??? er det osse
sket for dig??

Fra : o&u

Dato : 04-07-02 13:23

hvad fungerer ikke ? download ?

Nej, jeg har ingen problemer haft med asus probe.

John

On Thu, 4 Jul 2002 20:12:09 +0200, "Black Rose"

Fra : Martin K

Dato : 04-07-02 13:41

o&u wrote:
> Nej, jeg har ingen problemer haft med asus probe.

Heller ikke her. 2.16.09 kører perfekt. Der kom en 2.17.00 i går, som jeg
endnu ikke har haft tid til at prøve...

--
Martin K

Fra : Black Rose

Dato : 04-07-02 21:03

Underligt.....noget siger mig at shg.dk har sendt mig et defekt kort....Kan
det være at Win2k ikke kan lide Asus probe monitor.
Jeg kunne godt d/l den men ikke installere uden de samme fejl

Fra : Martin K

Dato : 04-07-02 15:31

Black Rose wrote:
> Kan det være at Win2k ikke kan lide Asus probe monitor.

Nope... for jeg kører selv Win2000 og har uden problemer kørt med Probe
ver.: 2.15.02, 2.16.07, 2.16.08, 2.16.09, og så her jeg endnu ikke fået
testet 2.17.00.

Så jeg tror bestemt ikke at det er en fejl i Win2000!

--
Martin K

Fra : Black Rose

Dato : 04-07-02 19:18

kan du sige mig hvilken versino af Bios du kører?? Jeg kunne nemlig ikke
selv køre 1006 da den ikke gad at starte wininstall...jeg skulle opdatere
før den gad noget? Kan der være tale om defekt bundkort her??+

Fra : N/A

Dato : 05-07-02 10:15

Fra : Black Rose

Dato : 05-07-02 10:15

ok.....tak...pis man det er noget shit at mit MB ikke funger
totalt...arghhhhhhh!

Fra : Black Rose

Dato : 04-07-02 19:21

Kan der være tal om defekt bundkort her eller er der nogle muligheder som
jeg ikke har tjekket??

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 07-07-02 19:34

Black Rose wrote:

> Kan der være tal om defekt bundkort her eller er der nogle muligheder som
> jeg ikke har tjekket??

Jeg har også A7V333 (dog uden RAID) og ca. hver tiende gang jeg booter,
hænger ASUS probe (og maskinen) i op til et minut. Jeg tror det er ASUS
probe der er noget skidt.

/Jacob

Fra : Black Rose

Dato : 09-07-02 10:52

Hmmmm, så tror jeg at jeg fremover skifter til Abit eller noget andet ;)
Tak for kommentarene.