simpelt board
Fra : thomas j

Dato : 04-07-02 08:40

Har ledt lidt rundt blandt ufattelige mange sider med PHP-scripts, men
uden lige at finde det jeg søger.
Jeg vil gerne have et lille "board" hvor folk kan skrive en
tekst/vælge et emne F.eks. en rulle-boks med valgmulighederne hvid,rød
etc. og tryk på send så kommer det ind i en mysql-base. Herefter
kan man stemme fra 1-5 på hvad man synes om indlæget. Og så hvis man
kan trække en "top-liste" ud.
Måske en kender lige et "board" eller hvad man kalder det, som
opfylder dette. Eller kan sparke mig igang med lidt hjælp..
Behøver absolut ikke være et system hvor man skal være oprettet som
bruger, helst gerne tværtimod
lidt a la:
http://www.gode-raad.dk/visraad.php?ID=989

Fra : Kasper Johansen

Dato : 04-07-02 10:36

Hvis du smider dine beskeder ind i board_msgs (f.eks.) og laver en ny tabel
som hedder board_indexvote.
Så tilføjer du en besked i board_msgs (sørg for at hvert msg har et unikt
nummer).
Lav en vote-funktion som så smider IP-adresse, meningen (1-5) og
msg-nummeret ind i board_indexvote.
Derefter når du herefter indlæser beskeder skal du sørge for at den for hver
besked at den læser noget lign.

<?
$nr_msgs = 0;
$nr_count = 0;

$f_getmeningmsgs = mysql_query("SELECT ip, mening, msgid FROM
board_indexvote WHERE msgid = $det_unikke_beskednummer");
while($d_getmeningmsgs = mysql_fetch_row($f_getmeningmsgs)){
$nr_msgs++;
$nr_count = $nrcount + $d_getmeningmsgs[1];
}

$mening = $nr_count / $nr_msgs;
?>

Jeg har ikke afprøvet dette, men mener at det burde virke...

Sørg for også at:
Din side tjekker IP-adressen for brugeren så at den enkelte bruger kun
kan stemme en gang på hver besked (derfor skulle du også logge IP'en)

Hvis du har problemer så er det helt i orden du svarer på min mail, men
helst i gruppen så andre kan se hvad du fik ud af det...

----
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 04-07-02 21:01

Hej Kasper,
Tak for svaret. Jeg forstår godt sådan nogenlunde din forklaring. Men er
lidt ny i php, så derfor lige at par spørgsmål.
Jeg har en database som hedder f.eks. Board og har en tabel der hedder
"board_msgs", som indeholder felterne MessageID, IP, NAVN,
EPOST,EMNE,BESKED.
1. Opretter så endnu en tabel " board_indexvote" som indeholder MessageID,
IP, NAVN,EPOST,MENING - korrekt ?
2. Hvordan definere jeg valg mulighederne ved feltet "MENING" altså f.eks.
fra 1 til 10 point. og lægger den så automatisk tallene sammen fra
forskellige brugere når de "stemmer".
Ved ikke om du kan/vil/har tid til at skære det ud i pap for mig. Sådan
lidt trin for trin...
Ville være kanon...
vh
thomas jørgensen