At forstå <tables>, css og opera/mozilla
Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 04-07-02 08:46

Jeg sidder og klør mig lidt i hovedet og prøver at hitte rede i tables og
css.

Det jeg er ude efter er at om mine observationer skyldes bugs i browserne
eller mig der ikke helt har fanget CSS. Here goes:

1) Hvorfor ignorerer Opera paddings for tables?

2) Hvorfor ignorerer Mozilla det meste for tr og Opera har svært ved at
finde ud af hvad den skal?

3) Nu man har padding og margin i CSS... hvorfor skal man indsætte
cellspacing="0" og cellpadding="0" i <table> for at få fjernet de sidste
pixels (gælder vist alle de browsere jeg har været i nærheden af)?.

Og så en lille stump html til illustration:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<head>
<title>test</title>
</head>
body, html {
margin: 0px 0px;
padding: 0px;
font-family: sans-serif;
background: white;
text-align: center;
border: thin solid red;
}

.lvl1 { /* TABLE */
margin: 0px;
padding: 20px; /* ignoreres af opera */
border: thick solid blue;
}

.lvl2 { /* TR */
margin: 0px;
border: thick solid green; /* ignoreres af både opera og mozilla */
padding: 20px; /* denne her får opera til at opføre sig underligt...
kun venstre og top siden påvirkes??? Mozilla ignorerer den helt. */
}

.lvl3 { /* TD */
margin: 0px;
padding: 20px;