Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HJÆLP !!
Fra : Leif Langgaard

Dato : 13-02-01 14:41

Jeg har fotograferet i mange år, men har ikke taget digital foto
højtideligt, så derfor ved jeg ikke en s... om det.
Mit problem er nu, at jeg mangler et kamera til at registrere / illustrere
kameraer som jeg har til salg på nettet.

Hvad kamera skal jeg bruge, og hvor billigt kan jeg slippe ?

--
Venlig hilsen

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

PS: Jeg samler på gamle kameraer og udstyr, har du noget ?

Fra : Jensen

Dato : 13-02-01 17:35

> Mit problem er nu, at jeg mangler et kamera til at registrere / illustrere

Kan du ikke bare bruge et alm. kamera og så skanne billederne ind ?
Det er da noget billigere end at købe et digitalt kamera kun til at
fotografere kameraer.

Jensen

Fra : Fotografering.org

Dato : 13-02-01 17:59

> [...]
> kameraer som jeg har til salg på nettet.
> Hvad kamera skal jeg bruge, og hvor billigt kan jeg slippe ?

Det er som så meget andet - pris og kvalitet er ikke to uafhængige
størrelser.
Så "hvor billigt kan jeg slippe" => hvor ringe må resultatet blive?

Et billigt digitalkamera til 1000-1500 kr. vil sikkert kunne give et indtryk
af hvordan kameraerne ser ud, men særlig pænt eller skarpt bliver det nok
ikke.
For 5-10.000 kr. vil du kunne få et rigtigt godt resultat.

Jeg ved ikke hvor ofte / hurtigt du har behov for at opdatere billederne,
men jeg ville overveje et alternativ kaldet en scanner.
Altså brug et af dine analoge kameraer og for 500 - 1000 kr. kan du få en
fin scanner der vil kunne præsentere nogle flotte billeder.

--
Mvh:
Finn / Fotografering.org

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 13-02-01 21:14

"Fotografering.org" <info@fotografering.org> wrote in message
> [...]
> ikke.
> For 5-10.000 kr. vil du kunne få et rigtigt godt resultat.

Men jeg vil tippe at det er muligt at finde fornuftige <1Mpixel kameraer
brugt til fornuftige priser...

/Anders

Fra : Paul Nilsson

Dato : 13-02-01 21:16

Hej!
Olympus har lige nedsat C-860 fra 3495 (før 3900) til 2695.- bør kunne
findes overalt i DK.
Har 1,3 megapix. og vigtigere - god optik + makro(nærfoto) til 10 cm!
Kan anbefales.... til billig penge, selv om der jo er andre..(forlang
demo!) Olympus/Canon/Nikon/Minolta osv. men så koster det........
mvh. Paul - Herlev Fotoklub

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-02-01 22:22

Leif Langgaard wrote:

> Hvad kamera skal jeg bruge, og hvor billigt kan jeg slippe ?

Du kan i princippet slippe meget billigt, mit første digitale kamere var
et Canon PowerShot 350, det opløser kun 640 x 460 pixel = 294.400 pixel,
altså kun en smule over en kvart megapixel, og det laver gode billeder
til web-brug, en ikke ubetydlig del af billederne på
http://www.photo-gallery.dk er optaget med det kamera.

Det billigste vil nok være, at du finder noget brugt, de første digitale
kameraer bliver jo også fremtidens samleobjekter, og de var uforskammet
dyre, og de blev ikke produceret og solgt i ret store antal, så
funktionsdygtige eksemplarer er allerede halv sjældne.

Du kan også tage et kik på http://www.handelskartellet.dk/ny_side_1.htm
- de annoncerer med et et digitalt kamera til kun 916,- kr. excl. moms.
det opløser ganske vist kun 352 x 288 pixel, men det vil i mange
tilfælde være rigligt til et web-katalog, jeg ved dog ikke hvordan
objektivet tegner, og om det har en acceptabel farvegengivelse. Det kan
også bruges som web-cam, så helt galt kan det vel ikke gå.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 18-02-01 12:43