Folketinget vil overtage Rigsarkivets bygn~
Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 04-07-02 22:36

Se:

http://www.jp.dk/kultur/advsog/artikel:aid=1314072:fid=6392/

Hvis der skulle være nogen, som stadigvæk gik og troede, at RA evt.
kunne få lov at blive liggende på den nuværende adresse. Men der er
altså andre, som gerne vil have bygningen.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Jesper R. Nielsen

Dato : 04-07-02 06:40

"Lars Jørgen Helbo" wrote:

> Hvis der skulle være nogen, som stadigvæk gik og troede, at RA evt.
> kunne få lov at blive liggende på den nuværende adresse. Men der er
> altså andre, som gerne vil have bygningen.

Nævnte artikel siger vel intet udover at folketinget er interesseret i
at overtage bygningen, hvilket har været kendt et stykke tid.

Der er flere hvis'er i samme artikel; hvis RA flytter til Odense, hvis
regeringen har råd til at betale en modernisering, "en eventuel
overtagelse", "...en eventuel dato for Rigsarkivets udflytning...",
"...Lykkes det nu Regeringen at få Rigsarkivet til Odense...."
Folketinget har prøvet at få fingrene i bygningen før (1995) uden at det
lykkedes, så hvorfor skulle det så lykkes denne gang?
Det er ikke forbi før den fede dame har sunget.

Hvad med istedet at flytte Folketinget til Odense...? Dets medlemmer
kommer jo fra alle egne af landet.

Venlig hilsen
Jesper

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 05-07-02 08:33

On Thu, 4 Jul 2002 07:39:45 +0200, "Jesper R. Nielsen"
<jern@adslhome.dk> wrote:

>Nævnte artikel siger vel intet udover at folketinget er interesseret i
>at overtage bygningen, hvilket har været kendt et stykke tid.

Jo, den fortæller at man for et par uger siden (mens debatten om RA
var på sit højeste) i al stilhed har nedsat et udvalg, som skal lægge
planer for, hvordan Folketinget kan bruge de ledige bygninger.

I dette udvalg sidder bl.a. Ivar Hansen og Svend Auken, der jo ikke er
hvem som helst.

Dermed er der tale om meget mere end "interesse". Det viser at sagen
forlængst er afgjort - Folketinget overtager bygningen. Nu skal man
bare have RA strittet ud.

> [...]
>Folketinget har prøvet at få fingrene i bygningen før (1995) uden at det
>lykkedes, så hvorfor skulle det så lykkes denne gang?

Jamen den fortæller jo også, hvorfor det ikke lykkedes i 1995 - fordi
Nyrup ikke ville flytte; men den hindring er jo nu væk.

>Det er ikke forbi før den fede dame har sunget.
>
>Hvad med istedet at flytte Folketinget til Odense...? Dets medlemmer
>kommer jo fra alle egne af landet.

Så længe modstanderne af udflytningen ikke kan fremkomme med mere
konstruktive og realistiske forslag, er alt jo i bedste orden. Jeg
glæder mig til det nye RA i Odense

Fra : Jesper R. Nielsen

Dato : 04-07-02 09:19

"Lars Jørgen Helbo" wrote:

> Så længe modstanderne af udflytningen ikke kan fremkomme med mere
> konstruktive og realistiske forslag, er alt jo i bedste orden. Jeg
> glæder mig til det nye RA i Odense

Jeg behagede at spøge....havde glemt det forklarende tegn

For iøvrigt har jeg hverken udtalt mig for eller imod en flytning.
Odense befinder sig en times kørsel med tog herfra, så det er
til at overse.

At der er nedsat et udvalg, har ikke afgjort noget som helst, uanset
om Ivar Hansen og Svend Auken "jo ikke er hvem som helst".
Jeg tror ikke på dén flytning før RA rent fysisk befinder sig i Odense.

Venlig hilsen
Jesper

Fra : Martin Henriksen

Dato : 04-07-02 14:06

"Lars Jørgen Helbo" <lars@helbo.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> planer for, hvordan Folketinget kan bruge de ledige bygninger.
>
> I dette udvalg sidder bl.a. Ivar Hansen og Svend Auken, der jo ikke er

Ja det er jo Folketingets præsidium - ikke så mærkeligt.

--- klip ---

> Så længe modstanderne af udflytningen ikke kan fremkomme med mere
> konstruktive og realistiske forslag, er alt jo i bedste orden. Jeg
> glæder mig til det nye RA i Odense

Man skulle da tro, at det drejer sig om endnu en motorvej så ivrig
Lars Jørgen Helbo er i denne sag.

Med venlig hilsen
Martin Henriksen
Albertslund

Fra : Poul Erik Vad Nielse~

Dato : 04-07-02 16:50

> Så længe modstanderne af udflytningen ikke kan fremkomme med mere
> konstruktive og realistiske forslag, er alt jo i bedste orden. Jeg
> [...]

Jeg synes du tager glæderne på forskud; også datoen.
Dit sidste indlæg var dateret den 5. juli kl. 09.33.

Poul Erik

Fra : Bent Fleron

Dato : 04-07-02 10:48

> [...]
> kunne få lov at blive liggende på den nuværende adresse. Men der er
> altså andre, som gerne vil have bygningen.

Det er jo et politisk spørgsmål hvor DF gerne vil markere sig, om ikke
for andet så i det mindste få noget i bytte. I de sidste 30 år har
standpunkter jo ikke været endegyldige )
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
"Når man bliver gamlere og gamlere, bliver håret helt gråt fordi man

Fra : N/A

Dato : 04-07-02 23:23

Fra : Michael Lund

Dato : 04-07-02 23:23

"Claus Harkjær" <claus@harkjaer.dk> skrev i en meddelelse
> Nu skal man som bekendt tage alt, hvad Jyllandsposten skriver med et
> gran salt. Sandheden har ikke altid haft gode kår på den avis. Hvis
> nyhederne ikke er der kan må jo selv opfinde dem. Det er set flere
> gange, så vi kan vist slå koldt vand i blodet - endnu engang.

De skriver måske noget med "De sejrsrige kinesiske studenter overtager
Risarkivet".

Mic.