MS Windows
briani 27239
Valg af win version
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-07-02 22:06

Hej

Min onkel har købt en ny pc uden styre system, og nu er jeg lidt i vildrede
om hvilken OS jeg skal vælge.
Maskinen er en duron 1,3ghz 256mb ram, 40 gb hdd onboard gfx og lyd.
Maskinen skal bruge til spil og tekstbehandling og internet. Jeg har oplevet
en del ældre spil ikke vil køre under w2k. Derfor overvejer jeg 98 eller ME,
kan ME køre hvad 98 kan eller?

Mvh

Stef

Fra : eivind-a

Dato : 03-07-02 22:24

ME er stort set identisk med 98. XP burde også køre godt, hvis du har
den mulighed.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-07-02 22:39

Jeg regner med at købe det der vil være mest passende. Jeg er bare bange for
at maskinen ikke bliver ordentligt udnyttet med 98SE. Er der nogle der har
kørt eks. NFS 3/4 under ME?

Stef

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-07-02 22:52

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> at maskinen ikke bliver ordentligt udnyttet med 98SE. Er der nogle der har

Ja, kører uden problemer. Men med sådan en ny pc burde det i mine øjne uden
tvivl være win xp, som I skal installere. Er glimrende til netop både spil
og programmer. Med sådan en ny pc, er der ingen grund til at nøjes med en
minimotor.

Kurt

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-07-02 07:22

Det er korrekt, men hans knægt har en del spil der er1-2 år gl. (børnespil)
som jeg skal være sikker på kan køre og at købe 2 x OS fordi man ikke lige
tænkte sig om det er vist lidt for meget!

Fra : Morten

Dato : 04-07-02 11:55

> Det er korrekt, men hans knægt har en del spil der er1-2 år gl. (børnespil)
> som jeg skal være sikker på kan køre og at købe 2 x OS fordi man ikke lige
> tænkte sig om det er vist lidt for meget!

Valget afhænger i høj grad af, hvad der skal spilles på maskinen. Smut en tur
forbi news:dk.spil.computer og spørg, om knægtens titler virker under XP i
praksis (tjek også gerne producentens hjemmeside).
Er spillene meget nødvendige, bør du gå efter win98SE, ellers vælges XP, som
har mulighed for at emulere fx win98 til det enkelte spils afvikling - men det virker
dog ikke altid.

Mvh.
Morten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-07-02 12:35

"Stefan Jacobsen" <sj@vh-marketing.dk> skrev i en meddelelse
> Det er korrekt, men hans knægt har en del spil der er1-2 år gl.
(børnespil)
> som jeg skal være sikker på kan køre og at købe 2 x OS fordi man ikke lige
> tænkte sig om det er vist lidt for meget!

Keine problem. Det skulle kun være dosspil, som man evt. kan have problemer
med.
Windows xp er i stand til at emulere både win 95, 98, ME, nt og 2000.
Derudover kan man på en genvej til f.eks. et spil sætte den til automatisk
at køre med kun 256 farver (som nogle børnespil kræver). Skiftet til 256
farver vil kun gælde for det spil, som genvejen refererer til ligesom de
øvrige emuleringer også kun gælder for den aktuelle genvej. Når spillet
forlades vender den automatisk tilbage til normaltilstand.
Tidligere skulle det gøres manuelt.
Jeg har hjulpet et utal af folk med at installere xp og derfor også alle
mulige mærkelige og ikke mærkelige spil og programmer. Jeg er endnu ikke
stødt på noget, som ikke virkede under xp, når bare det ikke var ren dos.
Men det er der jo ikke lavet noget til i flere år.
De ganske få spil, som havde problemer med xp, blev blot i genvejen sat til
at emulere f.eks. win 98, og så kørte de perfekt.

Kurt

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-07-02 13:10

Thu, 4 Jul 2002 13:34:46 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurta@portalen.no> wrote:

>(børnespil)

>Keine problem. Det skulle kun være dosspil, som man evt. kan have problemer
>med.
>Windows xp er i stand til at emulere både win 95, 98, ME, nt og 2000.

Ja, men det virker ikke altid. Jeg kan ikke få mit skakspil,
Chessmaster 5500, til at køre på Xp. Producenter bekræfter problemet
på sin webside.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-07-02 17:27

Jeg takker for de mange gode svar!

Men det ender nok med en 98SE, jeg kom til at tænke på han stiller jo ikke
så store krav til preformance som os andre, kan kommer fra en P75/64/2Gb, så
mon ikke han vil kunne mærke forskellen. Desuden er jeg fri for at skal køre
fordi hver 14 dag for at rette "bugs". Og 98 kender han!

Stef

Fra : ~~Wing~~

Dato : 05-07-02 06:05

> [...]
for
> at maskinen ikke bliver ordentligt udnyttet med 98SE. Er der nogle der har

Hej Stef

Lige til orientering Need for speed 3 kan ikke køre under Win Xp men kører
fin under alle andre os. (microsoft produkter)
Nfs 4 kører fint på dem alle.

Mvh Wing