Kontaktannonse :-)
Fra : Bjørn S

Dato : 03-07-02 21:54

Hej.

Min 8 år gamle burmeser-han - Hiss er blevet enkemand, i januar måtte jeg
aflive min 10 år gamle Hellig Birma grundet cancer. Selvfølgelig er ikke
Hiss særlig glad for at være hjemme alene om dagene, så nu søger jeg en ny
livsledsager for ham. Tankene falder jo klart på en ny lille Burmeser, men
er der nogen som har erfaringer med andre katteracer og Burmeser sammen,
Birma var nok ikke den bedste match. Det skal nok være en som kan "sove i
ske" med ham når farmand ikke er der. Samtidig tænker jeg da også lidt på at
det ville være "praktisk" hvis de blev ca. lige gamle.

Han er for øvrig ikke kastreret, men har heldigvis ikke lært at han skal
strinte, men selvsagt skal den nye hunkat steriliseres når tid er, det har
han fundet ud af J

Hilsen Bjørn

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 03-07-02 23:00

Hej Bjørn.

Jeg har for en måned siden sat to skovkattekillinger sammen med min 14-årige
burmeser, der var blevet alene. Det har været en stor succes. Killingerne
har fået hende til at lege igen, de sover i bunke om natten, vasker
hinanden, og den gamle går med som "barnepige" når vi lufter de små i haven.
Hun var blevet meget "klistrende" i den periode hvor hun var alene, men nu
foretrækker hun oftest at være sammen med killingerne.

Jeg ved ikke, om skovkatte normalt kan anbefales at sætte sammen med
burmesere, de er jo egentlig ret forskellige. Men i dette tilfælde er det
altså gået rigtig godt.

Mvh. Else.

Fra : Bjørn S

Dato : 04-07-02 14:57

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har fået hende til at lege igen, de sover i bunke om natten, vasker
> hinanden, og den gamle går med som "barnepige" når vi lufter de små i

Lyder jo godt, spørgsmålet er så om hans "faderinstinkter" kan vækkes på
samme måde, det tvivler jeg jo lidt på, han var noget dominerende overfor
min hunkat, men hun ville jo mere være for sig selv, så måske, men det er jo
en stor risci at tage, jeg vil jo gierne at alle har det godt og får udfolde
sig.
Det med klistereffekten, jo tak, den er overvældende

Bjørn

Fra : bjosko

Dato : 07-08-02 08:13

"Else Gyldenkærne" skrev d. 03-07-02 23:00 dette indlæg :
> [...]
men nu
> foretrækker hun oftest at være sammen med killingerne.

Mon ikke det er fordi hindes moderinstinkter er blevet vækket igen ?
Nu er det jo en hankat jeg har, så jeg er ikke sikker på om det fungerer
på samme måde. men det kunne jo være. Jeg har da også mest tro på at det
skal være en killing, selv om det måske ville være mere praktisk med en
voksen kat til omplassering sådan aldersmessigt. Min hensigt med dette
er jo at jeg ikke står overfor samme "problem" om 10 år.
Det er i alle tilfelde dejligt at høre om når det går godt.

Bjørn.

http://www.kandu.dk/

Fra : marianne hellemose

Dato : 07-08-02 08:24

Hej Bjørn
Min erfaring siger mig at det behøver ikke at være
en hunkat for at få "moderinstinkt" jeg har haft
hankastrater der var / er glimrende "mødre"

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk