Gammelt Spil
Fra : Who are you?!!!

Dato : 03-07-02 20:49

Hej Gruppe.

Jeg kom i tanke om et gammelt spil jeg engang havde..

Man er sørøver og skal bevæge sig rundt i havet og kapre andre skibe. Enten
ved at skyde dem i sænk, eller borde dem.

Når man får tjent penge styrer man skibet i havn, og køber havre til
mændene, nye kanoner, og reparerer skibet osv osv...

Det er et ret gammelt spil. Man bevæger sig rundt med piletasterne - på
kryds og tværs af den blå skærm som er opdelt af tern...

Hvis nogle af jer her i gruppen ved hvilket spil jeg taler om, så vil jeg
blive utrolig glad, hvis i vil poste det her i gruppen (evt. dk.binaer)

I kan også sende det til mig over en mail... (jannick@post4700.dk)

PÅ forhånd tak for hjælpen!!!

Who are you?

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-07-02 21:10

> [...]
>
> Hvis nogle af jer her i gruppen ved hvilket spil jeg taler om, så vil jeg
> blive utrolig glad, hvis i vil poste det her i gruppen (evt. dk.binaer)

Kaptajn Kaper måske?
Pirates?

Fra : Brian Lund

Dato : 03-07-02 22:40

Der er kommet et nyt spil med nogenlunde den samme handling, kan ikke huske
navnet men det så ret fedt ud da jeg så det.

Fra : Martin K

Dato : 04-07-02 08:37

Brian Lund wrote:
> Der er kommet et nyt spil med nogenlunde den samme handling, kan ikke
> huske navnet men det så ret fedt ud da jeg så det.

Overboard mener jeg det hed... 3D-grafik og det hele. Nogenlunde samme
handling, men også med lidt platformsting indbygget!

--
Martin K

Fra : Michael Petersen

Dato : 04-07-02 08:41

"Brian Lund" <loneogejner.REMOVE@mail.tele.dk> skrev i

> Der er kommet et nyt spil med nogenlunde den samme handling, kan ikke huske
> navnet men det så ret fedt ud da jeg så det.

Det spil der bliver spurgt om er ganske sikekr det gamle Pirates. Der er
lavet et nyt spil der hedder SeaDogs som er nogenlunde det samme bare up-to-
date.
Det gamle Pirates II kan hentes her
http://www.geocities.com/Nashville/Stage/7473/index.html

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Herold³

Dato : 03-07-02 22:13

> Det er et ret gammelt spil. Man bevæger sig rundt med piletasterne - på
> kryds og tværs af den blå skærm som er opdelt af tern...

Det er uden tvivl Kaptajn Kaper.

Fra : Devast8or

Dato : 03-07-02 22:57

Det lyder som om du tænker på Pirates (eller Pirates Gold hed det vist).

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Atcox

Dato : 03-07-02 23:39

Hep!

Ser endda at du stadig er aktiv i AGD.

Smed efter en pludselig indskydelse LOD in på maskinen
og tog min open Paladin op til Baal :)

Atcox.
--
Atcox' Diablo II Speed up Tips & Tweaks
http://hjem.get2net.dk/atcox/d2

Fra : Devast8or

Dato : 04-07-02 00:39

Jamen det er jeg da :) Der bliver bare ikke spillet så meget mere. BG2 tager
en del af min tid i øjeblikket. Og det kommer NWN nok også snart til.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Who are you?!!!

Dato : 04-07-02 10:31

Hej allesammen!

Tak for hjælpen so far...
Kaptajn Kaper er navnet på spillet jeg søger... MEN!
Jeg mangler det jo stadig.... :-/

Nogen som ved hvor det kan erhverves, eller vil sende det til mig???

PÅ forhånd tak

Who are you?

Fra : Martin_P

Dato : 04-07-02 10:51

Prøv dette link

http://rxdesign.dk/rxftp/games/kaper.zip

Virkede hos mig
Martin_P

Fra : Who are you?!!!

Dato : 04-07-02 10:56

Se, nu sker der noget!!!

Jeg hr fået spillet tilsendt over mail, og er nu i gang med at lege pirat på
de store have endnu engang...

Det er sjovt at sidde og finde de gamle spil frem igen, men knap så sjovt,
når man ikke kan få lov at spille i mere end 5 minutter!!!!!

Til dem af jer der kan huske spillet, skal man jo ind i havnene og
proviantere en gang imellem. Det foregår ved at man styrer skibet ned til et
"hul" i skærmen, som skal være indsejlingen til havnen.... MEN! Når man
sidder med en "lidt" urtig computer, så går det jo som lyn og torden ned ad
skærmen. Hurtigere end øjet kan se, er man i havn, eller som de fleste
gange, død....

Så kommer det store spørgsmål så.... HVORDAN neddrosler man sin computer så
man kan få lidt sjov ud af de gamle spil???

Håber i kan hjælpe mig endnu en gang.... :-/

Fra : Martin_P

Dato : 04-07-02 11:20

On Thu, 4 Jul 2002 11:56:17 +0200, "Who are you?!!!"
<jannick@post4700.dk> wrote:

> [...]
>man kan få lidt sjov ud af de gamle spil???
>
>Håber i kan hjælpe mig endnu en gang.... :-/

Der findes et lille prgram der hedde Moslo - som sætter hastigheden
ned på din CPU - indtil du afslutter programmet igen - her er hvad
Google afslører:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&querytime=Fx2WjB&q=Download+Moslo

Martin_P

Fra : Michael Petersen

Dato : 04-07-02 11:22

> [...]
> så man kan få lidt sjov ud af de gamle spil???
>
> Håber i kan hjælpe mig endnu en gang.... :-/

Prøv CPUKiller
www.cpukiller.com

Fra : Martin_P

Dato : 04-07-02 11:24

<jannick@post4700.dk> wrote:

> [...]
>man kan få lidt sjov ud af de gamle spil???
>
>Håber i kan hjælpe mig endnu en gang.... :-/

Og for at lette din hverdag lidt er her direkte link:
http://www.hpaa.com/moslo/v132/moslo132.zip

Martin_P