antibiotika
Fra : Dennis Mortensen

Dato : 01-07-02 16:27

Hejsa...
Maven på mine fisk buler ind ad - jeg har fået at vide at det eneste der vil
hjælpe dem af med sygdommen er antibiotika... men det kan ik fås hos
dyrehandlen... skal jeg på apoteket, er det det samme (menneske- og fiske
antibiotika) ?
Eller skal jeg ha recept hos dyrelægen?

Dennis
... Tak

Fra : Carsten Gall

Dato : 03-07-02 22:08

Dennis Mortensen <psyco_dm@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d233605$0$54740$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> hjælpe dem af med sygdommen er antibiotika... men det kan ik fås hos
> dyrehandlen... skal jeg på apoteket, er det det samme (menneske- og fiske

Der er flere forskellige medikamenter!
Både som kun kan fåes på recept, samt nogle som kan fåes hos
dyrehandleren.
Af dem dem du skal have på recept er Metrionidazol.
Der findes et tilsvarende som indeholder noget niprifianol(stavet
forkert), som har samme virkning
i handlen sælges de under flere navne, blandt andet Aqua Furan, dyrt, og
en billigere udgave fra JBL
som hedder noget med Pond furan eller furapond.

Carsten

Fra : Dennis Mortensen

Dato : 04-07-02 16:50

Jeg ringede til en malawi expert i aalborg (det str der vist de er :D)
-Han sagde jeg skulle komme ned i ders butik og købe "cyprinopur" - det
bruger de selv i butikken, og det VIRKER, siger de... jeg kunne få til 2000L
vand for 60,-

Jeg farer ned efter det imorn, jeg må stole på ham når han siger at det
virker i hans butik ...