Fra frames til almindelig webside
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 03-07-02 17:51

Jeg anvender Frontpage2000 og har givetvis et nybegynderspørgsmål til brug af frames. Jeg har lavet en side, hvor jeg IKKE anvender
frames. På denne side henviser jeg til en side med tre frames: en banner, et felt ude til venstre og et hovedfelt. Mit problem er at
jeg på denne "frameside" laver en tilbage-henvisning til hovedsiden. Det irriterende er, at hovedsiden nu ikke vises i fuldt format,
men presses ind i hovedfeltet på min frameside. Hvordan undgår jeg det?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

This emails is made by 100% recycled electrons

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-07-02 19:54

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> skrev i en meddelelse
SNIP
> jeg på denne "frameside" laver en tilbage-henvisning til hovedsiden. Det
irriterende er, at hovedsiden nu ikke vises i fuldt format,
> men presses ind i hovedfeltet på min frameside. Hvordan undgår jeg det?

Hej Lars

Det gør du ved at indsætte <target="_top"> (eller højreklikke på linket,
vælg "egenskaber for hyperlink", vælg "destinationsramme" og derefter "hele
siden") så åbner linket sig som fuld side "ovenpå" den viste.

Mvh. Camilla

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 04-07-02 22:19

> [...]
> vælg "egenskaber for hyperlink", vælg "destinationsramme" og derefter "hele
> siden") så åbner linket sig som fuld side "ovenpå" den viste.

Jeg var lidt i tvivl om hvor koden skulle indsættes, men det virkede fint med at vælge "hele siden" i egenskaber.

Takker

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-07-02 20:41

Wed, 3 Jul 2002 18:51:25 +0200, skrev "Lars Thomsen Nielsen"
<lars@flexcom.dk>:

> [...]
>Det irriterende er, at hovedsiden nu ikke vises i fuldt format,
>men presses ind i hovedfeltet på min frameside. Hvordan undgår jeg det?

Når du laver linket til hovedsiden, så skal du også gå i
target/destinationsramme og vælge at den skal åbne i top.

PS. Du bruger meget lange linjer i dit indlæg, undgå helst at de
er længere end 65 - 70 tegn, så bliver det meget nemmere at læse
- tak.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 04-07-02 22:21

[snip]
> PS. Du bruger meget lange linjer i dit indlæg, undgå helst at de
> er længere end 65 - 70 tegn, så bliver det meget nemmere at læse
> - tak.

Ja, det har også irriteret mig selv lidt. Ved du hvor jeg sætter dette op henne? Jeg anvender OE6?

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-07-02 23:50

<http://kommunalbastards.org/oe/ombryd.html>