Netværk dos => windows
Fra : Allan Møller \(33\)

Dato : 13-02-01 12:25

Jeg vil gerne lave et netværk mellem pc1 med windows me og pc2 som kører med
dos6.22
Grunden til der er for at udnytte den lagerkapacitet og printer som er
tilsuttet pc2.

Hvilken måde klare man det nemmest på ??

Allan

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-02-01 13:31

Hej Allan

"Allan Møller (33)" <vogn33@12move.dk> skrev i en meddelelse news:LR8i6.2615$ea6.175409@news000.worldonline.dk...
> [...]
> tilsuttet pc2.
>
> Hvilken måde klare man det nemmest på ??

Det nememste er at installere Win9x på din DOS 6.22 maskine.
Ellers skal du have fat i noget DOS 'server' program.
Microsoft har (haft) noget der er beregnet til Win3.1 workgroup, netop
for at kunne dele printere og drev fra DOS.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 14-02-01 02:00

"Allan Møller (33)" wrote:

> [...]
> tilsuttet pc2.
>
> Hvilken måde klare man det nemmest på ??

Som jeg skrev i
<URL:news://news.sunsite.auc.dk/961v9b%241b7u%241%40news.net.uni-c.dk>

Den simple: brug Windows for Workgroups 3.11
Den sjove: <URL:http://www.wown.com/j_helmig/Dosservr.htm>

Sidstnævnte kræver at du først installerer DOS klient som findes på:
<URL:ftp://ftp.microsoft.com/bussys/clients/msclient/>

Knus
   Regnar
--
Regnar Bang Lyngsø (regnar@writeme.com, regnar@beer.com)
<URL:http://www.daimi.au.dk/%7Erblyngso/>

Fra : Per Bech Jensen

Dato : 18-02-01 11:43

Halløj !

Hvis han kun installerer MS-DOS _Client_ kan han ikke dele ressourcer over
et WinTendo-netværk. Det var jo netop det han ville.
Hvis han skal kunne gøre det, skal han lave noget fusk med at installere en
Server-ting oveni. Det er længe siden jeg har rodet med DOS-net, men jeg
fandt engang en opgrade til MS-DOS Server som jeg så installerede oveni
Client'en, hvilket virkede fint nok.

Mvh
/Per

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 18-02-01 14:53

Øvvv - et topcitat. Se <URL:http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>.

> Hvis han kun installerer MS-DOS _Client_ kan han ikke dele ressourcer over
> et WinTendo-netværk. Det var jo netop det han ville.

Nej, men se en gang til hvad jeg skriver.

> Det er længe siden jeg har rodet med DOS-net, men jeg
> fandt engang en opgrade til MS-DOS Server som jeg så installerede oveni
> Client'en, hvilket virkede fint nok.

Det er præcis det jeg beskriver:

Den sjove, som "sidstnævnte" henviser til, er det hack du har beskrevet
(Server upgrade på klientsoftware). På siden er det dog ikke beskrevet,
hvordan man får installeret DOS-klienten først. Derfor gør jeg opmærksom
på, at klienten skal være installeret først og giver et link til, hvor
han finder den.

Jeg synes egentlig ikke, at det var så kluntet formuleret, men nu er jeg
også vant til at læse mine egne indlæg

Knus
   Regnar