MS Windows
briani 27239
Skift af netværksopsætning i WinXP
Fra : Brian Bilenberg

Dato : 03-07-02 13:39

Der har før været indlæg om et lille program til at skifte netværksopsætning
med i XP så man nemt kan skifte mellem at logge på forskellige netværk.
Nogen der kan huske hvad programmet hedder og evt. hvor man han hive det
ned?

Mvh. Brian

PS. Har prøvet med forskellige hardware profiler i XP men det virker ikke.
Man kan tilsyneladende ikke gemme netværksindstillingerne i hver profil.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-07-02 14:02

http://www.netswitcher.com/

>PS. Har prøvet med forskellige hardware profiler i XP men det virker ikke.
>Man kan tilsyneladende ikke gemme netværksindstillingerne i hver profil

Kan måske skyldes , at der i XP er en anden måde at konfigurere
det på, som jeg først lige har fundet ud af.

Hvis du går ind i din netværksconnection, højreklikker =>
egenskakaber => tcp/ip => egenskaber => så er der et faneblad,
der hedder Alternate connections.

Har ikke prøvet det i praksis.

Det eneste jeg ved om det med hardware profiler er at det i sin
tid virkede på NT 4, jeg har ikke prøvet i senere
windowsversioner.

og skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 03-07-02 14:24

> http://www.netswitcher.com/

Kanon!

> Hvis du går ind i din netværksconnection, højreklikker =>
> egenskakaber => tcp/ip => egenskaber => så er der et faneblad,
> der hedder Alternate connections.

Sådan et faneblad har jeg ikke. Er det når du kører med flere
hardwareprofiler?

Mvh. Brian

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-07-02 15:58

Wed, 3 Jul 2002 15:23:45 +0200, skrev "Brian Bilenberg"
<brian@bilenberg.dk>:

>Sådan et faneblad har jeg ikke. Er det når du kører med flere
>hardwareprofiler?

Nej, det gør jeg ikke.

Ved ikke om det kan noget at gøre med ens netværksforbindelse.

Med min TDC bredbånd, så finder jeg det via Kontrolpanel =>
Network Connection => Local Area Connection => Højreklik =>
properties => Internet Protocol (TCP/IP) => Properties

Se evt. <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/lan/>

Der er kun en netværkskonfiguration, at der står tre skyldes, at
jeg på tidspunkt fik leget lidt for meget med det.
og skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 03-07-02 17:56

> [...]
> Network Connection => Local Area Connection => Højreklik =>
> properties => Internet Protocol (TCP/IP) => Properties

Det må næsten være noget med netforbindelsen at gøre. Under properties for
TCP/IP har jeg som sagt kun et faneblad, nemlig General magen til din.

Jeg sidder på et 100Mbit LAN.

Mvh. Brian

Fra : Rene Balle Jensen

Dato : 03-07-02 18:57

> Det må næsten være noget med netforbindelsen at gøre. Under properties for
> TCP/IP har jeg som sagt kun et faneblad, nemlig General magen til din.

Såvidt jeg husker kommer fanebladet med Alternate Configuration kun frem,
når man bruger DHCP-server, eller med andre ord, lader computeren finde en
IP til een.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 03-07-02 19:38

> Såvidt jeg husker kommer fanebladet med Alternate Configuration kun frem,
> når man bruger DHCP-server, eller med andre ord, lader computeren finde en
> IP til een.

Det har du ganske ret i!

Ved du så om det vil sige, at hvis den ikke kan finde DHCP'en så bruger den,
Alternate Configuration'en?

Mvh. Brian

Fra : John

Dato : 03-07-02 20:31

Ja den gør - det virker perfekt - på skolen får min mask tildelt ipadr via
dhcp og herhjemme har jeg fast ip som jeg har skrevet i alternative forb.
og det virker bare

John

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 03-07-02 20:49

> Ja den gør - det virker perfekt - på skolen får min mask tildelt ipadr via
> dhcp og herhjemme har jeg fast ip som jeg har skrevet i alternative forb.
> og det virker bare

OK! - så har man lært lidt idag også. Men det er jo en ret begrænset
funktionalitet det giver hvis man skal på mere end 2 forskellige netværk
eller begge netværk ikke bruger DHCP.

Men NetSwitcher fungerer max, så det kan klart anbefales til folk med samme
problem som denne tråd omhandler.

Mvh. Brian