Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Boganmeldelse
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 03-07-02 13:26

Thomas Nykrog "Politikens bog om Digital Fotografering", Politikens
Forlag, ca. 249,-

Har man (som jeg) investeret i et digitalkamera uden at have forstand på
fotografering, så er der hjælp at hente i ovenstående bog.

Bogen dækker digital fotografering bredt. Lige fra grundbegreberne
indenfor digitale billeder (opløsning, farver, histogrammer osv.) til
komposition af billeder.

Gennem illustrerede eksempler lærer man om eksponering, hvidbalance,
brændvidde, ISO, flash og alle de andre tekniske begreber, der er vigtige
at have kendskab til for at opnå et godt resultat. Endvidere kommer
forfatteren med en række gode tips til hobbyfotografen - bl.a. hvordan
man ved at bruge en avis som reflektorskærm kan opbløde skygger i f.eks.
et portræt.

Bogens klare styrke ligger i den letforståelige formidling samt de
talrige illustrationer, der viser hvad forskellige indstillinger betyder
for resultatet.

En klar anbefaling til hobbyfotografen, der vil have fuld valuta for sit
nyindkøbte isenkram :)

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : Madsen

Dato : 03-07-02 16:19

Kasper Damkjær skrev:

> Bogens klare styrke ligger i den letforståelige formidling samt de
> talrige illustrationer, der viser hvad forskellige indstillinger
> betyder for resultatet.

Ja, hvis bare man springer over side 16 så er det en glimragende
bog. :)

Madsen.