campinggas i udlandet
Fra : Per Pedersen

Dato : 03-07-02 13:06

Hvis man skal på et længere ophold i Frankrig el.Spanien,hvordan får man
skiftet fra Dansk Gasflaske
til Fransk el.Spansk?

hilsen Leo

Fra : PHK

Dato : 03-07-02 13:39

"Per Pedersen" <leo-galten@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man skal på et længere ophold i Frankrig el.Spanien,hvordan får man
> skiftet fra Dansk Gasflaske
> til Fransk el.Spansk?

Du kører til pågældende land, skifter til deres regalator, får de tilhørende
gasslanger ... egentlig ikke det store problem :)

--
_
|_|

Fra : staunstrup

Dato : 03-07-02 22:51

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tilhørende
> gasslanger ... egentlig ikke det store problem :)

Hmmm - forsøgte forrige år at finde en sådan regulator i Portugal (tror
egentlig det samme gør sig gældende for Frankrig og Spanien), og prøvede
gentagne gange i løbet af det halve år vi var der uden held. Efter sigende
skulle man nogle steder i Frankrig (måske også Spanien) have en form for
adapter, så de medbragte flasker kan fyldes op. ....men egentlig blev det
til et problem, da vi ikke ville investere i nye flasker og regulator
(slangerne ville jeg dog gætte på var identiske). På den anden side holder
et par gasflasker temmelig længe hvis man ikke anvender dem til opvarmning.

-jan staunstrup

Fra : PHK

Dato : 04-07-02 08:38

"staunstrup" <jks@i4.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> egentlig det samme gør sig gældende for Frankrig og Spanien), og prøvede
> gentagne gange i løbet af det halve år vi var der uden held.

En campingforhandler må da have dem?

> [...]
> (slangerne ville jeg dog gætte på var identiske). På den anden side holder
> et par gasflasker temmelig længe hvis man ikke anvender dem til

Vil det blive et problem - hvor længe skal I være væk?

--
_
|_|

Fra : hjh

Dato : 04-07-02 13:09

Når i nu snakker om gas i udlandet - har noget fået fyldt gas på i
udlandet, min bror fik det sidste år i Østrig, det var en af de gule
kosan og han løb tør så hvad gør man. Han fik fyldt op og prisen var
yderst rimelig.
Men har nogen erfaringer med dette - jeg tænker på trykket osv.
--
mvh. Hans Jørgen
E-mail.: mailto:hjh@hansj.dk

Fra : PHK

Dato : 04-07-02 14:13

"hjh" <hjh@hansj.dk> skrev i en meddelelse news:3D243AF9.FBA0C18@hansj.dk...
> [...]
> yderst rimelig.
> Men har nogen erfaringer med dette - jeg tænker på trykket osv.

Ikke mig - vi besluttede os for at køre med tyske gasflasker, da det forekom
os at være mere udbredt end de danske flasker. Det har reddet os en gang i
Alsace, hvor vi løb tør og korte til Tyskland (få km) efter en bytter.

--
_
|_|