Win2k & Win9x i lille netværk!
Fra : Kjeld

Dato : 03-07-02 09:44

Hej NG

Jeg har et lille hjemmenetværk på to pc'er, som er koblet direkte sammen.

Den ene har windows 2000 pro installeret den anden windows 98.

Mit problem er at jeg ikke kan få oprettet forbindelse mellem dem - at pinge
dem giver ingen resultat.

Hvis jeg på windows 98 pc'en installerer windows nt 4 med minimum sp 4
installeret, er der ingen problemer.

Jeg har hørt, at windows 2000 pro og windows nt 4 sp 4 krypterer
netværksforbindelsen og at windows 9x ikke gør dette. Kan det være
problemmet?

MVH

Kjeld

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-07-02 09:58

"Kjeld" <kjhn@aabenraakom.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har hørt, at windows 2000 pro og windows nt 4 sp 4 krypterer
> netværksforbindelsen og at windows 9x ikke gør dette. Kan det være
> problemmet?

Nopes, hvilken protokol anvender du og evt. indstillinger (især ved TCP/IP)

--
Bjarke Andersen

Fra : Kjeld

Dato : 03-07-02 11:37

Jeg anvender TCP/IP protokollen.

Windows 2000:

IP 192.168.1.100
submask 255.255.255.0

Windows 98 (virker ikke):

IP 192.168.1.200
submask 255.255.255.0

Alternativt Windows NT 4 SP 4 (istedet for win98/Virker fint):

IP 192.168.1.200
submask 255.255.255.0

Ellers er der ikke ændret på noget i TCP/IP protokollens opsætning.

Har ingen firewall kørende på nogen af pc'erne.

MVH

Kjeld

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-07-02 17:18

Kjeld skrev:

>Jeg har et lille hjemmenetværk på to pc'er, som er koblet direkte sammen.
>Den ene har windows 2000 pro installeret den anden windows 98.

Jeg kører netværk mellem 98 og 2000. Har du oprettet
98-identiteten som bruger på 2000-dåsen? Husk at benytte samme
kodeord som der logges på 98 med (evt. intet begge steder).

--
Bertel