Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Printer
Fra : Hirikili

Dato : 03-07-02 05:09

Hej i gruppen ,
Jeg har lige købt nyt kamera , og vil i den forbindelse ud og købe mig en
bedre printer end den som jeg har nu(epson stylus color 660) så jeg vil
gerne høre om ikke der er nogen der har et godt bud på en virkelig god foto
printer der bare kan det der , prisleje 3000-4000 Kr.

--
Hirikili.

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 03-07-02 07:41

Hirikili <hirikili@vinelsker.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:afttch$pbl$1@sunsite.dk...
> Hej i gruppen ,
> Jeg har lige købt nyt kamera ,

Epson Stylus Photo 950 til ca 4000 kr må være det bedste bud i øjeblikket.
Du kan se specs på www.epson.dk

Mvh. Finn

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 03-07-02 11:35

"Hirikili" <hirikili@vinelsker.com> wrote in

> [...]
> vil gerne høre om ikke der er nogen der har et godt bud på en virkelig
> god foto printer der bare kan det der , prisleje 3000-4000 Kr.

Ud over Epson som Finn nævner er der også Canon S900 (A4) til ca 3400,- og
den nye S820 (A4, halv hastighed af S900) som skulle komme i august og som
er en anelse billigere. Mit gæt er omkring 500-700 kr billigere..

--
Kind regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 03-07-02 11:47

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> Ud over Epson som Finn nævner er der også Canon S900 (A4) til ca 3400,- og
> den nye S820 (A4, halv hastighed af S900) som skulle komme i august og som
> er en anelse billigere. Mit gæt er omkring 500-700 kr billigere..

Helt klart Canon`s S serie og jeg kan se der er kommet nye siden min egen
S800 og så er der jo omkostninger på blæk og her slår Canon alle , også
når man med regner at man skal skifte printer hoved.

Mvh
Henrik

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-07-02 12:49

> Helt klart Canon`s S serie og jeg kan se der er kommet nye siden min egen
> S800 og så er der jo omkostninger på blæk og her slår Canon alle , også
> når man med regner at man skal skifte printer hoved.

Er der nogen "multifiunktions" printere/scannere der kommer i nærheden
kvalitetsmæssigt ?

F.eks Canon SmartBase MPC600F eller nogen af HP's ?

/A

Fra : Bent Mouritzen

Dato : 03-07-02 17:34

Hp er også kommet med en ny Printer på 4800 dpi
med photoret 4.
Jeg har dog ikke hørt eller læst om test af den endnu,
men der kan læses om den på www.hp.dk

Bent M

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 03-07-02 17:55

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen "multifiunktions" printere/scannere der kommer i nærheden
> kvalitetsmæssigt ?

For dig har jeg været inde på Canon`s, Hp`s og Epson`s og så vidt jeg kan se
skal du nok ikke regne med at disse multifunktions maskiner kan printe i
foto kvalitet.

Bevares nu er der jo mange der med deres gamle HP printer påstår at den
printer kanon gode billeder, men dem om det ti de ved ikke bedre

Den Canon du nævner har f.eks ikke nogen foto patroner men prøv selv at
sammenline foto printere med MFM det er meget let at gå til på deres
websites.

Jeg skal selvfølgelig ikke have ny printer, men hvis jeg skulle købe i dag
blev det nok en Canon S900. Jeg er ikke til alt det fordyrende gejl med
skærme og andre faciliteter som jeg hellere vil køre fra computeren selv
, derfor ikke S820D. S900 kan også printe fra kant til kant det kan min
S800 ikke.

Epsons nye 950 til knap et kilo mere end S900 er også et godt bud og jeg
glæder mig til at se nogle udskrifter, men hvad med blækket bliver den til
at betale?

mvh
Henrik

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-07-02 10:41

> [...]
se
> skal du nok ikke regne med at disse multifunktions maskiner kan printe i

Der har jeg nu også selv været inde - inden jeg spurgte, men jeg syntes ikke
det var nemt at sammenligne de enkelte. Canon skriver f.eks ikke engang
specifikationerne i et ensartet format så man med 2 vinduer direkte kan
sammenligne 2 modeller ...

> [...]
> blev det nok en Canon S900. Jeg er ikke til alt det fordyrende gejl med
> skærme og andre faciliteter som jeg hellere vil køre fra computeren selv

EDBpriser siger 3300 og så er der 700 til en low-budget scanner ved siden
f - i forhold til en multifunktionsmaskine.

Jeg har idag "kun" en 5+år panasonic laserprinter (Dejlig kompakt model
http://www.panasonic.com/office/spec_sheets/kxp6500.pdf). Men "sønnike" fik
den
anden dag hevet tastaturet ned fra computerbordet og faldt ned på
papirbakken og nu har den fået problemer med at tage papir ind (Han kom ikke
nogt til så den skal udskiftes. Samtidig har jeg godt et par år taget
digitale billeder og det kunne jo være rart selv at kunne skrive dem ud,
istedet for det lidt mere omstændelige via en fotobutik.

Da jeg har et Canon kamera har jeg en forventning om at jeg med en canon
printer nemmest får de "forventede" farver på papiret ...

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB Compact Flash Card,

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 04-07-02 11:47

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in news:ag14u5$1qb$1@sunsite.dk:

> EDBpriser siger 3300 og så er der 700 til en low-budget scanner ved
> siden f - i forhold til en multifunktionsmaskine.

Hvis du har et budget på 4000 kr til printer og scanner, så ville jeg vente
på at Canons nye S820 model (ikke S820D) ankommer i starten af august (jvf.
Canons kundeservice som jeg snakkede med i går). Da jeg spurgte Canons
produktchef i midten af juni, fik jeg at vide at S820 kom i slutningen af
juni eller starten af juli. Det er nu udskudt til starten af august. Jeg
gider ikke vente til august og så de måske skyder leveringen igen, så jeg
køber S900 i denne uge. S900 er dobbelt så hurtig ved fotoprint (omkring
1,5 minut for A4 kant til kant, 1440 DPI)

Som jeg tidligere har skrevet, så tror jeg at prisen havner omkring de
2500-2700 kr for S820. Så er der lidt flere penge til scanneren eller lidt
penge at spare hvis du ikke skal bruge printeren med det samme..

> Da jeg har et Canon kamera har jeg en forventning om at jeg med en
> canon printer nemmest får de "forventede" farver på papiret ...

Nej det har ingen betydning for resultatet om du bruger Canon kamera og
printer (men det vil Canon selvfølgelig gerne have dig til at tro).

Uanset hvilken printer du vælger, så lad være med at vælge en model hvor du
printer direkte fra CF eller Smartmedia kort. For det bedste resultat skal
du alligevel have billedet forbi Photoshop eller andet
billedbehandlingsprogram på computeren.