Problem med 1 Gbit Fiber netværk....HJÆLP.~
Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 02-07-02 23:48

Denne mail er også posted i netvaerk.stort Da jeg ikke er 100% sikker på
hvilken gruppe mit spørgsmål høre hjemme i.

Hejsa allesammen.

Jeg har et kæmpe problem.

Jeg skal have en fil server op og køre med min. 30 mb/sek i "write"
hastighed ved 16 & 512 block size.

Jeg har en server med 10 X 73 GB 10.000 SCSI fujitsu Harddisk på en adaptec
3210S RAID controller. (køre RAID 0)

Hvis jeg laver en disk speed test lokalt på serveren for jeg 50-100 MB/sek
gør jeg det over netværk for jeg max 8-14 mb/sek.

I denne her test "fase" bruger jeg ikke en switch eller lgn. Jeg køre
direkte fra en PC til fil server med Intel PRO/1000 XF server adaper SC
fiber 1 GBit.

Jeg har prøvet på Windows2000 Server og Windows NT.....samme resultat.

Fil serveren er et MSI K7D Dual AMD motherboard, 2 X 1800+ XP CPU, 1 GB ram,
1 stk Intel PRO/1000 XF netkort, 1 stk Adaptec 3210S SCSI kontroller. Alle
driver, service pack osv. er opdateret.

Jeg bruger TCP/IP (192.168.135.100) mapper en folder på RAID´ede.

Er det mig der ånsvag eller kan man ikke køre mere i "write" på sådan et
setup her?...

Jeg har prøvet alle PCI slot. Chekket at BIOS instillingerne er korrekte,
prøvet 10 forskellige fiber kabler, osv....uden held....max 14 MB/sek over
netværk i 512 MB block size.

I teorien skulle netværket kunne køre over 100 MB/Sek........ikke sandt?

Anyway....Er der en der hjælper mig med dette problem eller kommer med et
tilfældig svar der løser mit problem giver jeg gerne 1000,- i dusør!

På forhånd tak

Jonas Hoffmann

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-07-02 07:51

"Jonas Hoffmann" <jh@video-graphic.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis jeg laver en disk speed test lokalt på serveren for jeg 50-100 MB/sek
> gør jeg det over netværk for jeg max 8-14 mb/sek.

Hvad tester du med?
Hvordan tester du? (FTP,Windows sharing, TTCP , what?)

> I denne her test "fase" bruger jeg ikke en switch eller lgn. Jeg køre
> direkte fra en PC til fil server med Intel PRO/1000 XF server adaper SC
> fiber 1 GBit.

Du har prøvet at opdatere drivere, opdatere firmware i switch? (Hvad er det
for en switch?) Sikker på hastigheder/duplex er sat til det samme i begge
ender?

> Jeg har prøvet alle PCI slot. Chekket at BIOS instillingerne er korrekte,
> prøvet 10 forskellige fiber kabler, osv....uden held....max 14 MB/sek over
> netværk i 512 MB block size.

Hvordan tester du?
Tilsvarende server af samme kaliber?, enkeltstående arbejdstation ?, flere
arbejdstationer?

> I teorien skulle netværket kunne køre over 100 MB/Sek........ikke sandt?

jo.

/Dennis

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-07-02 08:36

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> crashed Echelon
writing news:YaxU8.3368$I52.67159@news010.worldonline.dk:

> Du har prøvet at opdatere drivere, opdatere firmware i switch? (Hvad
> er det for en switch?) Sikker på hastigheder/duplex er sat til det
> samme i begge ender?

Han skrev han ikke brugte swicth.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-07-02 08:44

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> crashed Echelon
> writing news:YaxU8.3368$I52.67159@news010.worldonline.dk:

> Han skrev han ikke brugte swicth.

Med sådan en server må man næsten formode det er til en større installation
og ikke bare til enkeltstående arbejdsstation, er det ikke tilfældet er det
med garenti den pågældende arbejdstation der er falskehalsen..

/Dennis

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-07-02 07:57

"Jonas Hoffmann" <jh@video-graphic.dk> crashed Echelon writing

> I denne her test "fase" bruger jeg ikke en switch eller lgn. Jeg køre
> direkte fra en PC til fil server med Intel PRO/1000 XF server adaper
> SC fiber 1 GBit.

Halv eller fuld duplex?

> Jeg har prøvet på Windows2000 Server og Windows NT.....samme resultat.

Tja Winnie er ikke det bedste :(

> Jeg bruger TCP/IP (192.168.135.100) mapper en folder på RAID´ede.

Prøv evt. med en FTP transfer mellem maskinerne. Winnie mappeoverførsel kan
være skod.

> Jeg har prøvet alle PCI slot. Chekket at BIOS instillingerne er
> korrekte, prøvet 10 forskellige fiber kabler, osv....uden held....max
> 14 MB/sek over netværk i 512 MB block size.

Har du evt. prøvet at se om TCP/IP kan tweakes yderligere. Selv Windows kan
i nogen tilfælde ikke være optimalt til at kunne overføre ved fx 2Mbit.

--
Bjarke Andersen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-07-02 11:24

In article <aftak8$1o4$1@sunsite.dk>,
> [...]

> fiber 1 GBit.
>
> Jeg har prøvet på Windows2000 Server og Windows NT.....samme resultat.

Du er nået over den hastighed som en normal TCP/IP stack kan håndtere.
Du skal derfor ind og tune send og receive window size i begge ender.
Prøv at sætte det op til en megabytes.

Prøv derudover at se om du kan sætte MTU'en op og køre med jumbo-frames
på f.eks. 2500 bytes. En switch kan dog muligvis ikke klare dette.

Test performance med FTP som er en effektiv protokol. Og test med
en/flere STORE filer. Det er dyrt at lave en ny fil.

Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 03-07-02 11:41

Hvor skal jeg sætte window size i HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM
CurrentControlSet Services Tcpip Parameters ????

/jonas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-07-02 12:14

> Hvor skal jeg sætte window size i HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM
> CurrentControlSet Services Tcpip Parameters ????

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]

TcpWindowSize:

Alternativt kan du anvende DrTCP
http://www.dslreports.com/front/drtcp.html

--