hængekøje
Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 02-07-02 22:02

hejsa

hvordan laver i forskellige en hængekøje til klatre/kradse træet??? nogle
venner har en rigtig hængekøje lige som dem vi mennesker spænder op mellem
to træer, men kattene kan ikke lide den. nogen forslag???

Bente

Fra : Pernille Scharff

Dato : 03-07-02 08:13

Hej Bente,

vi har lavet en slags hængekøje til vores klatre/kradsetræ. I starten
var den "faaarlig" men nu er den vældig spændende!

Den består af en gammel skuldertaske der er strikket af noget bast el.
lign. Den har jeg så syet sammen, så den er i to lag, og syet et lag
plys på indersiden. Så har jeg fastgjort en liste (ca. 5x1cm) på køjens
ene langside. På den side sidder så en snor i hver ende, og de er
fastgjort oppe i loftet. Den modsatte side er sat fast på en bjælke på
kradsetræet, så hængekøjen kan ikke gynge ret meget. Hvis jeg skulle
lave en ny hængekøje ville jeg nok vælge at stabilisere den yderligere
med f.eks. noget skumgummi el. lign., for den giver sig lige lovlig
meget og det var nok derfor den var "farlig". Jeg skal se om jeg kan
smide nogle billeder op et sted i morgen - de ligger derhjemme og jeg er
på arbejde.....

/Pernille

Fra : Majer

Dato : 03-07-02 09:36

Vi har lavet en hængekøje som også er loftet af en hule. En kvadradisk kasse
i træ, der er lavet et rundt hul, så han kan bruge kassen som hule. I stedet
for et "loft til hulen, har vi spændt et stykke plystæppe ud over en
træramme, som er sømmet fast på kassen. Har ikke spændt det for stramt,
heller ikke for løst. Kassen står på en stamme, med bast om. Peter elsker
den køje, og sover i den hver eneste dag.
Du kan se billeder af den i Peter's fotoalbum side 12-13, på min hjemmeside.

Med Venlig Hilsen

--
Majer

www.majer.dk

Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 03-07-02 18:41

hej

tak for linket. det er lige netop dit klatretræ, Majer som jeg har brugt til
at får brian i gang med at bygge. vi blev begge meget imponerede. så tak for
linket.

Bente og Laban ( som prøver at komme op på tastaturet og sove *spinne
brumme* )

Fra : Majer

Dato : 04-07-02 13:59

> [...]
til
> at får brian i gang med at bygge. vi blev begge meget imponerede. så tak

Hej Bente!!
Det er da dejligt at høre, at I er så imponeret over vores klatremiljø, at I
selv har fået lyst til at lave et!!

Pøj-pøj med projektet. glæder mig til at se billeder, når det er færdigt

Mange hilsner fra

--
Majer

www.majer.dk