Jeg skal flytte
Fra : Kasper

Dato : 02-07-02 22:07

Hej Gruppe

Jeg skal flytte fra 4. sal til 4. sal med mit 63 liters akvarium. Jeg bliver jo nok nød
til at tømme det næsten 100%, da ingen i flytteselskabet er bodybuildere. Jeg har tænkt
på, at smide fiskene i en spand. Det er perleguramier, pansermaller og mollyer, så de
tåler det nok.

Selve flytningen tager et par timer, men møblerne skal stille på plads inden akvariet kan
stilles op.

Når jeg får indrettet mig, skal akvariet jo fyldes op med frisk vand (jeg bor i Århus N),
og jeg lurer på hvor lang tid der skal gå inden fiskene kan puttes i igen. Vandet skal
naturligvis have en god temperatur, men opholdet i spanden er jo heller ikke særligt
spændende. Kan jeg regne med, at der er nok fauna i akvariet til at tvangsmodne vandet så
fiskene kan puttes i igen om aftenen, eller skal de overnatte i spanden?

/Kasper

Fra : Brizz

Dato : 03-07-02 07:16

> [...]
Jeg har tænkt
> på, at smide fiskene i en spand. Det er perleguramier, pansermaller og

Ved ikke hvad du har akvariet stående på men hvis du tømmer de ca 35l vand
af kan det stadig lade sig gøre at bære det. Evt hvis det står på en hylde i
en reol. så bær det på den. Har selv haft gjort det. Så har du stadig nok
vand til at fiskene kan gå deri. Evt fjern trærødder og store sten så det
letter lidt på vægten.

> [...]
tvangsmodne vandet så
> fiskene kan puttes i igen om aftenen, eller skal de overnatte i spanden?

Fiskene kan sagtens overnatte i spanden. Men hvis du beholder noget af det
gamle vand i er det ikke noget problem.
Har det ihvertfald ikke været for mig tidligere...
Vær du bare glad for det ikke er et 325 liters eller et klaver du skal have
med.
Mvh Brian

Fra : Unlimited

Dato : 13-07-02 10:36

Jeg gjorde det da jeg skulle flytte mit 180 liters akvarie ca 30 km at jeg
anskaffede mig nogen 30 liter plastkasser med låg, som jeg smed fisk,
planter og vand over i..
Lod ca 5 cm vand være over stenene, og så blev det ellers flyttet.
Det skete 2 gange inden for 2 måneder, og der var ikke en eneste fisk der
døde af den behandling.

Mvh Flemming Hansen