Netværksproblem hjælp søges..
Fra : Tonny Nielsen

Dato : 02-07-02 20:26

Har en bærbar Pc som er konfigureret til at køre på et netværk på mit
arbejde. Den har IP adresse, dns og gateway indstillinger sat fast ind til
brug der.
Men hvordan kan jeg tage denne bærbare med hjem og
koble den på min BB fra Tele DK som kører DHCP, uden at jeg skal slette
ip,dns og gateway indstilliger til mit arbejde?
Jeg har dynamisk ip på mit BB. Det er jo to forskellige
indstillinger der skal til. Kører win 2000 Pro Dk.

Tonny

Fra : ZipZap

Dato : 03-07-02 05:59

> [...]
> Jeg har dynamisk ip på mit BB. Det er jo to forskellige
> indstillinger der skal til. Kører win 2000 Pro Dk.

Køber et extra net kort og smider det i maskinen som du så bruger derhjemme.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-07-02 08:23

ZipZap skrev:

>Køber et extra net kort og smider det i maskinen som du så bruger derhjemme.

Kan der sidde to netkort i en bærbar?

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-07-02 08:37

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> crashed Echelon writing

> Kan der sidde to netkort i en bærbar?

Ja, hvis der er PCMCIA(PC-Card)/USB porte nok.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-07-02 08:45

Bjarke Andersen skrev:

>Ja, hvis der er PCMCIA(PC-Card)/USB porte nok.

Er der normalt det?

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-07-02 08:59

> Er der normalt det?

Tja min bærbar (Dell Latitude C810) har da, foruden indbygget netkort, 2
ledige PCMCIA slots og 2 USB porte, samt firewire (ved ikke om de endnu
også kan bruges men netadapter). Og USB kan jo udvides med op til 127
enheder med hubs. Så der er plads nok.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-07-02 09:19

On Wed, 03 Jul 2002 09:44:47 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Er der normalt det?

På min, der har et par år på bagen, er der.

Du gjorde mig dog lige nysgerrig, så jeg fandt en gammel bærbar
(486'er, 40MB, der på den tid var ret meget for bærbare) frem. Her var
der også to PCMCIA-porte... (og sandelig om der ikke sad et
mobil-modem-kort i én af dem)
--
- Peter Brodersen

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 03-07-02 13:45

It seems Bertel Lund Hansen wrote:
> Er der normalt det?

På "store" laptops er det. Jeg har en IBM X-serie laptop og de kommer alle
i serien kun med et PCMCIA slot. Dette gør sig vist gældende for de fleste
af de meget tynde/lette laptops.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-07-02 22:38

On Wed, 03 Jul 2002 09:22:58 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

> Kan der sidde to netkort i en bærbar?

Hvorfor skulle der ikke kunne det?

Når min bærbare sidder i sin dock, er der et i dock'en, et ind-
bygget i pc'en, og så har jeg stadig to pcmcia-slot til et wire-
less network og et modem/netkort. Fire totalt.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 03-07-02 13:41

It seems Tonny Nielsen wrote:
> Men hvordan kan jeg tage denne bærbare med hjem og
> koble den på min BB fra Tele DK som kører DHCP, uden at jeg skal slette
> ip,dns og gateway indstilliger til mit arbejde?

Du kan prøve at kigge på Netswitcher (http://www.netswitcher.com/).
Afhængig af fabrikatet på din bærbare kan det være at de leverer et ligende
program. Min IBM Thinkpad kom med programmet "ThinkPad Access Connections"
som kan præcis det samme, men er gratis. Dette program kan desuden skifte
en lang række indstillinger i IE f.eks. startside, proxyserver osv.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : complex@pc.dk

Dato : 03-07-02 21:33

Installer NetBEUI på dine maskiner hjemme. vipti!
Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-07-02 22:51

complex@pc.dk skrev :

>Installer NetBEUI på dine maskiner hjemme. vipti!

Øehhhh .... læs lige indlægget en gang til (og læg mærke til hvad der
står)

;)

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
dkfritidbil.dk er nu i luften, læs mere på www.dkfritidbil.dk

Fra : Tobias Nawrocki

Dato : 04-07-02 21:06

"Tonny Nielsen" <lomito@sol.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har dynamisk ip på mit BB. Det er jo to forskellige
> indstillinger der skal til. Kører win 2000 Pro Dk.

Hmmm... mener at have rodet med det - prøv at læs hér:

http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=218

--
/Tobias
ICQ#: 3558390