overfaldet hund
Fra : Betina Olsen

Dato : 13-02-01 10:26

Jeg har en dejlig boxerhan på 4 år men den er desværre blevet overfaldet 3
gange af andre hunde og nu hver gang den ser en anden hund kryber den ned i
knæ og er til sidst på størrelse med en gravhund klar til spring endnu kan
vi da holde den.det er selvfølgelig meget naturligt efter at være blevet
overfaldet så mange gange men er der ikke noget vi kan gøre for at få den
til at lade være er der andre der har haft eller har sådanne problemer?

Fra : Bettina

Dato : 14-02-01 08:34

åh hvor trist.
Skynd dig at finde nogle søde og rare hunde han kan lege med, så han lærer,
at det ikke er alle hunde, man bliver overfaldet af. Lad være med at presse
ham når I mødes (et sted med fred og ro), men lad være med at "pylre" om
ham.
Min tidligere hund havde lidt det samme problem. Han var fra starten meget
usikker på sig selv og jeg havde brugt mange kræfter på at få oparbejdet en
bedre selvtilid. Det var også lykekdes, så han var blevet væsentlig mere
rolig da han var omkring 7 måneder. Og vups..i struben sad pludselig en gal
schæfer, mens ejeren stod meget langt væk og bare gloede. Dino smed sig på
ryggen og hylede..uden schæféren slap af den grund og jeg måtte sparke den
væk til sidst.
Og så kunne jeg ellers starte forfra med en rystet og bange unghund, der
ikke turde komme i nærheden af andre hunde
Men der er vist ikke så meget andet at gøre, end at lade ham snakke med så
mange søde hunde som muligt, og efterhånden finde sin plads i flokken.

Hvis du bor her på sjælland, var det måske en ide at tage med i hareskoven
på lørdag?

Bettina

Fra : Ann K.

Dato : 13-02-01 23:33

Hejsa.
Puha - det lyder grimt Og desværre også som noget I ikke kan løse på
egen hånd.... Prøv evt at finde frem til en dygtig adfærdsbehandler og/eller
træner. Det jeres hund har brug for er masser af positive oplevelser med
andre meget venlige hunde. En dygtig vejledning vil være guld værd i den
situation....
Her i ng kan I muligvis få nærmere vejledning om mere præcis hvor I kan
henvende jer... Jeg kan desværre ikke hjælpe
Kun ønske jer og jeres hund held og lykke med kontakttræningen
Mvh Ann

Fra : Birthe Lading

Dato : 14-02-01 20:27

Hej
Prøv evt. at kontakte adfærdskonsulent Allan Petersen, tlf. 86993119. Han
hjalp os med en hunde for en del år siden, og jeg synes, at han er
kompetent. Tænk på, at din hund kun er 4 år gammel - den skulle gerne have
mange harmoniske år, så...gør noget ved problemet. Ergo: kontakt en
konsulent.
Mvh Birthe