Rammstein på Roskilde
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 02-07-02 15:57

Synes bare at jeg ville skrive, at Rammstein leverede varen. Absolut en
fed koncert, som dog betød at jeg havde ondt i ryggen resten af
festivallen (lidt noget pis til slayer og manowar) - men dog meget
identisk med deres besøg i kbhallen sidste år.

Det eneste jeg savnede var nogle bedre effekter - der var slet ikke
noget laserlys, og de havde både skåret ned på det pyrotekniske og
udsmykningen - men sådan er det jo desværre på festivaller - selv for
hovednavnet.

Og så lige et spørgsmål - er der nogen der ved om de overhovedet kan
tale engelsk? Nu har jeg set dem to gange, og alt han har mumlet har
været "thank you, we love you"... en anelse tamt.

(og ja han synger på engelsk, men det betyder vel ikke det store.)

anr

"When you think about it, mud is nothing but wet dirt."
-Homer Simpson

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 02-07-02 16:06

Andreas N Rasmussen wrote:
> (og ja han synger på engelsk, men det betyder vel ikke det store.)

Har de indspillet andre numre på engelsk end stripped? Og viser dette nummer
ikke, at han ikke kan engelsk? Vi skal jo huske på, at de er fra den østlige
del af Tyskland, hvor russisk var første fremmedsprog i en del år.

/Nikolaj

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 02-07-02 16:44

Nikolaj Borg <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote:

> [...]
> ikke, at han ikke kan engelsk? Vi skal jo huske på, at de er fra den østlige
> del af Tyskland, hvor russisk var første fremmedsprog i en del år.

Nu bliver jeg snart sindsyg. Jeg har nu tre gange læst om en et
covernummer over Depeche Mode's Stripped, men jeg har altid troet at der
var tale om det geniale nummer Zwitter, som anmelderen bare ikke
fattede. Det var da ikke stripped de spillede på roskilde var det? De
spillede et eller andet engelsksproget, som hvis nok er på deres første
album, men jeg har desværre kun sehnsucht og mutter hjemme.

Har også lige fundet lyrics på herzeleid.com, og det minder egentlig
ikke om det jeg mener han sang.

?

anr

"Trying is the first step towards failure."
-Homer Simpson

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 02-07-02 17:29

Andreas N Rasmussen wrote:

> [...]
> spillede et eller andet engelsksproget, som hvis nok er på deres
> første album, men jeg har desværre kun sehnsucht og mutter hjemme.

Jeg er ret sikker på, at herzeleid kun indeholder tyske sange, og det
bekræftiger hjemmesiden mig vist i. Stripped er ikke på nogen af deres
plader, men er på en DM tribute-plade (For the masses), der indeholder en
del spændende ting og sager. Tjek den ud, hvis du er til den slags. Lækker
sag. Men det kan jo sagtens være noget helt tredie, de har spillet, hvad ved
jeg?

/Nikolaj

Fra : Rolf Thorup

Dato : 02-07-02 20:08

Andreas N Rasmussen wrote:

> [...]
> spillede et eller andet engelsksproget, som hvis nok er på deres første
> album, men jeg har desværre kun sehnsucht og mutter hjemme.

Det var skam Stripped de spillede på Roskilde. Såvidt jeg lige husker
sidste eller næstsidste nummer. Du kan sikkert finde tracklisten til den
tidligere nævnte DM tribute-plade et eller andet sted på nettet.

/Rolf

--
Walter: Fuck it, dude, let's go bowling.

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 02-07-02 21:33

The weakest link anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen), dared
to write this anyway:

> [...]
>album, men jeg har desværre kun sehnsucht og mutter hjemme.
>
>Har også lige fundet lyrics på herzeleid.com, og det minder egentlig

Jeg har set dem en del gange, og på denne turne spillede de Ramones
"Pet Semetary" første gang jeg hørte dem (fordi Joey Ramone var
kradset af). Senere på touren (i Kbh) spillede de Stripped.

Fra : zcully

Dato : 02-07-02 19:19

De har indspillet Tier og Du hast på 2 singler til det amerikanske marked.
Men det blev vist en fiasko, så de droppede hurtigt det engelske.

/Zcully

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 02-07-02 21:35

The weakest link "Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk>, dared to write
this anyway:

> [...]
>ikke, at han ikke kan engelsk? Vi skal jo huske på, at de er fra den østlige
>del af Tyskland, hvor russisk var første fremmedsprog i en del år.

De kan såmen udmærket engelsk, men det er med tyk tysk accent. Har
hørt flere interviews. Personligt synes jeg at de skal holde sig fra
engelsksprogede sange.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 02-07-02 23:04

Thomas Lund Hansen wrote:
> De kan såmen udmærket engelsk, men det er med tyk tysk accent. Har
> hørt flere interviews.

Aha. De er vist blevet ret store derovre, og jeg synes at have hørt noget
med, at de boede der, så det kan jo være, at de er blevet bedre. Eller også
er det helt bevidst, at de bevarer en kraftig tysk accent? Jvf. Arnie...

> Personligt synes jeg at de skal holde sig fra
> engelsksprogede sange.

Ak ja, var der nogen her, som nævnte Gasolin?

/Nikolaj

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 02-07-02 21:38

> [...]

>noget laserlys, og de havde både skåret ned på det pyrotekniske og
>udsmykningen - men sådan er det jo desværre på festivaller - selv for

Jeg så dem i Tyskland sidste år i starten af turneen. Der var der
gjort meget ud af Mutter konceptet. Bl.a. kom de ud af nogle underlige
æg i starten af koncerten.

Forrige tur indeholdt mere pyro-stuff.

Fra : Andrew

Dato : 02-07-02 21:11

Det var en af de fedeste koncerter under festivalen, et af højdepunkterne!!!

De forstår dælme at fyre den af, og deres scene show er for hårdt.

Jeg vidste dog ikke om jeg skulle grine eller græde da en af de tynde
videnskabsmænd fik revet underbukserne af, derefter spanket, hvorefter
forsangeren tog kalorius (dog en attrap) ud af bukserne og pissede ham op i
røven...

Det var dog sejt med raketterne der fløj fra scenen og hen i teknikkertårnet
og tilbage igen.

Virkelig en KANON koncert!

MVh Anders