Forslag til små afrikanske ciklider?
Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-07-02 14:24

Hej;

Vi har et mindre akvarie (70l) som vi gerne vil have lidt afrikanske
ciklider i. Vi overvejer Julidochromis som vi før har haft, men vil gerne
høre andre gode forslag.

Det må gerne være en art der spiser alger fra sten o.l., da vi havde
julierne havde vi ikke trådalger.

Der er nu anubis i akvariet, og hvis det er muligt må de gerne blive der. Vi
ved godt de ikke forekommer i de Østafrikanske søer, men vi synes de pynter.

Hvis du/I evt har noget passende du/I vil af med, så send mig en mail (fjern
spam fra emil-adr.)

mvh

Martin Sørensen
Holte

Fra : Carsten Gall

Dato : 02-07-02 17:13

Martin Sørensen <mas@maerskdataspam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d21a9d7$0$403$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
pynter.

> Hvis du/I evt har noget passende du/I vil af med, så send mig en mail

Hvis du ikke har plads til et akvarie der er større, så synes jeg at
julidochromis er
er godt valg især hvis du holder dig til en af de små typer, transcriptus
eller dickfeldi.

Der er desværre ikke nogen af de små ciklider der er algegnaskere!
Der bliver du nok nødt til at anskaffe et par Ancitus maller, men de
spiser heller ikke trådalger

Carsten