MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
ntoskrnl.exe vil ikke installere ved Win20~
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 02-07-02 14:34

Hej Alle

Jeg har forsøgt, at installere Win2000 på en F@mily Net PC fra
ComputerCity (www.multimedia-nc.com), men den installere fint lige
indtil ntoskrnl.exe skal skrives, så vil den ikke mere og det eneste man
kan vælge er afslut....

Er der nogen med et godt bud på hvorfor Win2000 ikke vil
installere...??? Er det f.eks. bios, der skal opdateres...??

Andre løsningsforslag er velkomne

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Henrik

Dato : 02-07-02 21:43

"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen med et godt bud på hvorfor Win2000 ikke vil
> installere...??? Er det f.eks. bios, der skal opdateres...??

Har du prøvet med en anden cd ?

Fra : Jan Johnsen

Dato : 05-07-02 11:37

On Tue, 2 Jul 2002 15:33:49 +0200, "Lars H. Fischer"
<newsgroup@nospam.dk> wrote:

>Er der nogen med et godt bud på hvorfor Win2000 ikke vil
>installere...??? Er det f.eks. bios, der skal opdateres...??
I følge den franske version af hjemmesiden står der er den er Windows
98 kompatibel, har du prøvet om du kan installere WIN98?

Jeg har også selv haft kik på en sådan F@mily Net PC, som min DVD/DivX
afspiller, men jeg er lidt i tvivl om den larmer for meget til at have
stående under Tv'et. Larmer den meget? og er DVD'en kodefri?
>Andre løsningsforslag er velkomne

Desværre ikke, men skriv lige hvis du får det til at virke.

Hilsen Jan

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 05-07-02 11:56

Jan Johnsen wrote:
> [...]
> afspiller, men jeg er lidt i tvivl om den larmer for meget til at have
> stående under Tv'et. Larmer den meget? og er DVD'en kodefri?

Den larmer ikke forfærdelig, så det er fint til at leve med. Såvidt jeg
kan se er der kun 1 blæser i dyret, nemlig til PSU'en.... DVD-drevet
larmer når den lige starter, men har et nogenlunde "larmniveau" når den
afspiller DVD

Jeg har desværre ikke lige fået tjekket om DVD drevet er kan fikses
eller om det er låst. Umiddelbart vil jeg tro det er låst, men det kan
helt sikkert fikses. Det er et Matshita (eller hvordan det nu staves...)
DVD drev.

Win98 installere fint nok uden problemer, dog skal man lige fikse en
bootbar Win98 CD, idet der jo ikke er diskettedrev

Maskinen er genial som ekstra arbejdsstation og for 4-500,- kan man bare
investere i noget trådløst videooverføring og "larmen" fra maskinen kan
flyttes til et andet sted...

Hilsen
Lars H. Fischer