Tom & Jerry ;-)
Fra : Lene

Dato : 02-07-02 12:16

Hej :- )

Vores lille Nipse Nål er åbenbart meget betaget af Tom & Jerry...I hvert
fald sad hun og så det i søndags
Det lykkedes mig at få taget et par billeder, hvor man faktisk kan se,
at det er Tom & Jerry, hun sidder og ser. De er meget søde synes jeg
De ligger på vores hjemmeside i Nipses galleri...Der er også kommet
et par nye billeder i Hules galleri og et par i Felix´ ...
He he, jeg kom til at tænke på, at Tom & Jerry nærmest må svare til en
sand gyser, når man er kat Hvad Tom dog ikke alt bliver udsat
for......Men det påvirkede da ikke Nipse, he he Hun syntes hvis
bare, at det var sjovt at kigge på...

Alle billederne kan ses på : www.erler.dk
Mange hilsner fra Lene

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 02-07-02 12:55

Hej Lene
Herlige billeder
Pas nu på at Nipse ikke lærer for mange tricks af at se Tom og Jerry.
Hilsen Vibeke

Fra : Lene

Dato : 02-07-02 13:26

V.Lerche & S.Andersen wrote:

>Hej Lene

Hej Vibeke

>Herlige billeder

Mange tak skal du have

>Pas nu på at Nipse ikke lærer for mange tricks af at se Tom og Jerry.

He he...Mener du sådan noget med at vikle en stang dynamit rundt om de
andres haler og så *boom* ( som Tom somme tider gør ved andre katte ),
eller hvad ? Eller tænker du mere på at vælte hele hytten i bedste
"Tom-stil " og så se uskyldig ud bagefter ? Hvis det er det sidste du
mener, ja så er det måske allerede for sent . Ikke at hun vælter
hele hytten, men hun er god til at lave bøllestreger og se meget
uskyldig ud bagefter : "Det var altså ikke mig, som væltede den blomst,
det var en af de andre. Siger du at alle de andre sover ? Nå, men det
*var* altså ik mig søøøøde moar (benstryg, høj spinden, halen lige i
vejret og et uskyldigt nuttet blik)."

>Hilsen Vibeke
>--

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-07-02 13:35

In article <3D218B75.4070205@gmx.net>, Lene <Lene_lock@gmx.net> wrote:

> Vores lille Nipse Nål er åbenbart meget betaget af Tom & Jerry...I hvert
> fald sad hun og så det i søndags

Tom og Jerry! *Pfnys*
Næh, må man bede om løver, leoparder, geparder eller den dér, der var
igår aftes på TV2 (har glemt navnet, men det var en utrolig elegant
kat, lidt pumaagtig med store los-agtige duske på ørerne).
Ditte var liiimet til skærmen - hun sidder på et armlæn og følger meget
nøje med. Der var en del med ørne ind i mellem, det var ikke helt så
interessant. Men lige så snart katten dukkede op igen var hun lutter
opmærksomhed.
Hun har altid gjort det - en enkelt gang har jeg endda måttet hente en
stol til damen, fordi hun sad på gulvet foran TV og så dyrefilm med
nakken bøjet halsbrækkende tilbage. Så hoppede hun op på stolen, sagde
pænt tak ("Mja!") - og så resten af filmen...
Skægt...
Donna gider ikke, hun undersøgte allerede som lille om hun kunne komme
ind i filmen - gik hele vejen rundt om TV for at finde en indgang
Da det ikke kunne lade sig gøre, tabte hun interessen

--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Lene

Dato : 02-07-02 15:34

Ann Rudbeck wrote:

>Tom og Jerry! *Pfnys*

Altså Ann, må vi så lige være fri Nipse er en lille Nipse på 16
uger, og så er det vel ok at starte i det små med Tom & Jerry inden man
går igang med vilddyr Jeg tror dog også, at hun vil elske
dyreudsendelser. Måske jeg skulle finde noget hun kan se

> [...]
>nøje med. Der var en del med ørne ind i mellem, det var ikke helt så
>interessant. Men lige så snart katten dukkede op igen var hun lutter

He he, du kan altså ikke "spise hende af " med et program om fugle...Næh
nej, store missekatter er meget bedre...

> [...]
>nakken bøjet halsbrækkende tilbage. Så hoppede hun op på stolen, sagde
>pænt tak ("Mja!") - og så resten af filmen...

*Grin*, jeg kan næsten se det for mig Man skal vel sidde godt, når
man skal se fjernsyn

>Donna gider ikke, hun undersøgte allerede som lille om hun kunne komme
>ind i filmen - gik hele vejen rundt om TV for at finde en indgang
>Da det ikke kunne lade sig gøre, tabte hun interessen

åh nej, endnu mere grin. Det var åbenbart kun noget ved, hvis man selv
kan være med i filmen

Mange tak for din hilsen i gæstebogen :- ) Ja Hule er bare dejlig...Og
fin som alternativ julepynt...Træet skal jo ikke se end nu hvert år vel
Håber dog ikke at han får samme idé i år...Her tænker jeg mere på
hans vægt, om det vil gå godt Hule er dog noget slatten lige
nu...Han er nemlig blevet kastreret idag, og ligger nu og sover rusen ud...

Mange hilsner fra Lene ( som glæder sig til Hule er frisk igen )
www.erler.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-07-02 16:05

In article <3D21B9C2.4010207@gmx.net>, Lene <Lene_lock@gmx.net> wrote:

> Altså Ann, må vi så lige være fri Nipse er en lille Nipse på 16
> uger, og så er det vel ok at starte i det små med Tom & Jerry inden man
> går igang med vilddyr
Hm - jeg synes ellers det går vildt nok til i Tom & Jerry *grin*
Men man har da lov at ha' forskellige interesser. Ditte ser også
krimier af og til

> He he, du kan altså ikke "spise hende af " med et program om fugle...Næh
> nej, store missekatter er meget bedre...

Jam, det varjo ikke mig der havde klippet den - ellers skulle du ha'
set katteudsendelse for alle pengene *griner lumsk*

> åh nej, endnu mere grin. Det var åbenbart kun noget ved, hvis man selv
> kan være med i filmen

Ja, eller få lov at lege fangeleg med løven - den så jo ikke så stor
ud, vel....

> [...]
> nu...Han er nemlig blevet kastreret idag, og ligger nu og sover rusen ud...
>
> Mange hilsner fra Lene ( som glæder sig til Hule er frisk igen )

Selv tak - og god bedring med puslingen - håber han kommer sig hurtigt.

Fra : Kate

Dato : 02-07-02 20:33

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@yahoo.com> wrote in

> Donna gider ikke, hun undersøgte allerede som lille om hun kunne
> komme ind i filmen - gik hele vejen rundt om TV for at finde en
> indgang Da det ikke kunne lade sig gøre, tabte hun interessen

Sofie troede også een gang at den fugl der fløj hen over skærmen var
til at fange, så efter at ha' undersøgt tv'et hele vejen rundt og under
hylden også, uden at finde fuglen, så besluttede hun at det bare var
rent snyd. Nu sover hun med ryggen til tv'et når det er tændt i
soveværelset
Ingen af mine andre katte har vist interesse for fjernesynet efter det
før Lante flyttede ind, men han har kun vist interesse for fodbold og
det gider jeg ikke ha' tændt for og han kan dog ikke selv tænde for
fjernsyner endnu

Kate

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-07-02 14:58

Hej
Jeg har fået denne besked privat - jeg tror den skulle ha' været til
gruppen, så here goes
Hilsen Ann R
------------------

Hej Lene
det er nogle rigtige flotte billeder du har af hende, specielt de først
hvor hun er sammen med en anden killing. Har du selv taget de billeder,
eller de taget hos en prof.???

Hilsen

Lene Vang

Fra : Lene

Dato : 02-07-02 15:18

>-
>
>Hej Lene

Hej selv Lene :- )

>det er nogle rigtige flotte billeder du har af hende, specielt de først
>hvor hun er sammen med en anden killing. Har du selv taget de billeder,
>eller de taget hos en prof.???

Mange tak skal du have
Nej de billeder hvor hun er sammen med den anden killing er taget er
hendes opdrætter...De er rigtig gode til at fotografere katte...Jeg kan
desværre ikke tage billeder på den måde af katte ...Men jeg synes
også selv, at de er rigtig gode...
Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Lene Vang

Dato : 02-07-02 15:38

ejj Ann
Det må du altså meget undskylde, det var bestemt ikke med vilje..
Jeg tror bare at jeg går over i skammekrogen nu..

mange undskyldninger

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-07-02 16:00

In article <TUiU8.80$RS.1624@news.get2net.dk>, Lene Vang
<lenevang@get2net.dk> wrote:

> [...]
> Det må du altså meget undskylde, det var bestemt ikke med vilje..
> Jeg tror bare at jeg går over i skammekrogen nu..

Kom du bare frem igen
Den har jeg osse selv lavet et par gange...
Jeg tænkte bare at din hilsen ikke hjalp så meget i min postkasse

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 02-07-02 21:35

> Alle billederne kan ses på : www.erler.dk

De billeder med hvis baggrund.. har i selv taget dem? eller er det en prof
der har gjort det? hvis det er "hjemmestrik" kan du så ikke fortælle hvordan
du har gjort det? for jeres billeder er bare helt kanin!!! *S*

MVH Mette

Fra : Lene

Dato : 03-07-02 07:35

Mette Frederiksen wrote:

>De billeder med hvis baggrund.. har i selv taget dem? eller er det en prof
>der har gjort det? hvis det er "hjemmestrik" kan du så ikke fortælle hvordan
>du har gjort det? for jeres billeder er bare helt kanin!!! *S*

Hej Mette...

Nej, det er (desværre *s* ) ikke os selv, som har taget de billeder med
hvid baggrund. Alle de billeder, som ser prof ud er taget er kattenes
opdrætter ( Vibeke og Kjeld,Europa) fra killingerne er født til til de
er 12 uger. De er enormt dygtige til at fotografere katte, men det tager
også laaang tid at få taget så gode billeder., især når det drejer sig
om livlige killinger, som ikke lige har tid til den slags Kjeld (
som plejer at tage billederne ) plejer vist nok at fyre en masse
billeder af ( længe leve digital kameraet ) af hver enkelt killing, og
så er der som regel nogle stykker, som bliver gode. Men der kommer vist
også mange billeder, hvor killingen stikker af i sidste øjeblik, hvor
den vender rumpen til, hvor mormissen kommer og vil være med, et lille
hovede lige foran kameraet, osv. Jeg mener også, at fjerkosten og Vibeke
er to vigtige "ingredienser" til at fange kattens opmærksomhed
Jeg mener, at det er sådan, de gør det ( Rie og Børge, er I her til at
hjælpe mig, hvis jeg tager helt fejl *s*??). Vi har selv prøvet noget i
samme stil, men øøøhh, jeg synes ikke, at resultatet lignede bare det
mindste, så vi øver os stadig Vi vil nemlig også gerne kunne tage
sådan nogle billeder, hvor man virkelig kan se katten ordentligt.
Måske jeg lige skulle sige, at hverken Vibeke eller Kjeld er fotografer,
så det er jo egentlig "hjemmestrik", men noget godt noget af slagsen
Jeg er glad for, at du kan lide billederne...Vi er også selv meget glade
for dem.

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 03-07-02 22:25

Alle de billeder, som ser prof ud er taget er kattenes
> opdrætter ( Vibeke og Kjeld,Europa) fra killingerne er født til til de
> er 12 uger.

Jeg kunne vel ikke lige få dig til at høre dem efter hvad de har brugt som
baggrund????

hvid velour? eller hvad??? *S*

eller måske et link til deres hjemmeside hvis de har sådan en....

Jeg vil også have sådan nogle fine billeder af min mis! *S* Og jeg har da
et digital kamera... så er det vel bare evnerne jeg mangler og så en vibeke
til at holde en fjerkost! *LOL* hm... Nå ja.. men jeg er jo vant til at lege
blæksprutte så mon ikke det går! *S*

Tak for dit fine svar! *S*

Mette

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-07-02 09:01

(vi er på topic-mæssigt på vej over i dk.fritid.foto, men sig til hvis
vi skal fut'e (af) )

Mette Frederiksen wrote:
> Jeg kunne vel ikke lige få dig til at høre dem efter hvad de har brugt som
> baggrund????
>
> hvid velour? eller hvad??? *S*

Jeg synes at det ligner et rigtigt lækkert ege-tæppe[tm]

google er som altid din ven <http://europa.homepage.dk/>

> [...]
> til at holde en fjerkost! *LOL* hm... Nå ja.. men jeg er jo vant til at lege

Jeg har samme ideer, men må erkende at det nok kræver lidt _ret lækkert_
blitz- og reflektorudstyr som jeg ikke har "tid til" at købe lige for
øjeblikket...

Så vidt jeg kan bedømme ud fra billederne så er der brugt minimum 1
softbox flash, 1 reflektorskærm og en god loftsvinklet blitz - sikkert 2
softbokse eller 3 reflektorskærme.

Det vil for mit eget vedkommende sige at jeg også mangler lidt
blitrutine inden jeg får lyset så lækkert sat op, doseret og fordelt som
det er på de billeder

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Lene

Dato : 05-07-02 09:43

> Jeg synes at det ligner et rigtigt lækkert ege-tæppe[tm]

He he, det tror jeg nu ikke, at det er Jeg har en idé om, at det
måske *kunne* være et stort stykke hvidt "plydsskind " ligesom det mange
bruger til burunderlag på udstillinger. Men jeg er ikke sikker. Som jeg
lige har skrevet til Mette, så vil jeg gerne finde ud af det

> [...]
>
> Det vil for mit eget vedkommende sige at jeg også mangler lidt
> blitrutine inden jeg får lyset så lækkert sat op, doseret og fordelt

Uuuha Jesper, jeg aner overhovedet intet om noget af det ovenstående
Men nu _er _ jeg altså heller ikke ret meget inde i sådan noget. Jeg
ved, hvad vores egne 2 digital-kameraer hedder, men så var det vist også
det
Men måske Klaus ved noget mere om hvad Kjeld bruger af de dersens
softbokse og reflektorskærme ? Hvis han gør, så kan han maile dig privat
hvis du er interesseret ?? Jeg kan også prøve at skrive til Kjeld og
spørge, hvis du vil ?

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-07-02 13:09

Lene wrote:
> [...]
> bruger til burunderlag på udstillinger. Men jeg er ikke sikker. Som jeg
> lige har skrevet til Mette, så vil jeg gerne finde ud af det

glæder mig til at høre resultatet

> [...]
> softbokse og reflektorskærme ? Hvis han gør, så kan han maile dig privat
> hvis du er interesseret ?? Jeg kan også prøve at skrive til Kjeld og

Det behøver du ikke - hvis jeg til en start fik en god eksterne flash så
skulle jeg nok lære resten, det er bare ikke der mine økonomiske
prioriteter ligger lige nu
(så hellere bruge timevis af tid på at lave lækre rød-øje-retoucheringer
på vores kattebilleder... Hvis jeg hørte andre prioritere sådan ville
sige at de var tossede, men jeg selv gør det gerne - spøjst ikk'? )

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Lene

Dato : 05-07-02 14:17

Jesper Brunholm wrote:

> [...]
> rød-øje-retoucheringer på vores kattebilleder... Hvis jeg hørte andre
> prioritere sådan ville sige at de var tossede, men jeg selv gør det

Det er da bare iorden Thi hi, jo lidt spøjst er det da vel, at du
ville give andre "tosse-stemplet ", hvis de gjorde noget du selv gør ...

God weekend

Mange hilsner fra Lene

Fra : Pia J

Dato : 05-07-02 14:24

"Lene" <Lene_lock@gmx.net> wrote in message news:3D255C1C.3000706@gmx.net...

> [...]
> softbokse og reflektorskærme ? Hvis han gør, så kan han maile dig privat
> hvis du er interesseret ?? Jeg kan også prøve at skrive til Kjeld og

JEG vil gerne vide det! Tak....

:Pia (og please...)

Fra : Lene

Dato : 05-07-02 14:38

Pia J wrote:

> [...]
Hej Pia...

>JEG vil gerne vide det! Tak....

Jeg skal nok prøve at finde ud af noget og så give dig besked Det
kan godt være at det først bliver i starten af næste uge, fordi vi tager
til Tyskland i morgen formiddag og kommer først hjem sent søndag...Er
det okay ?

>:Pia (og please...)

Mange hilser fra Lene ( og det var så lidt )
www.erler.dk

Fra : Pia J

Dato : 05-07-02 14:44

"Lene> til Tyskland i morgen formiddag og kommer først hjem sent søndag...Er
> det okay ?

LOL, ja, jeg regner ikke med at rende ud og købe B-lamper og refleksskærme i
dag...

:Pia (som får et meget stort høloft/atelier??)

Fra : Lene

Dato : 05-07-02 09:24

Mette Frederiksen wrote:

>Alle de billeder, som ser prof ud er taget er kattenes

>Jeg kunne vel ikke lige få dig til at høre dem efter hvad de har brugt som
>baggrund????
>
>hvid velour? eller hvad??? *S*

Hej Mette...

Jeg ved faktisk ikke, hvad de har brugt til baggrund, men jeg skal da
gerne spørge og maile dig svaret

>eller måske et link til deres hjemmeside hvis de har sådan en....

Jeg er kommet lidt bagud, og kan se, at Jesper har sendt dig et link til
Europa´s hjemmeside

> [...]
>til at holde en fjerkost! *LOL* hm... Nå ja.. men jeg er jo vant til at lege

Jeg ville også gerne have så fine billeder ( altså hvor kattene er
voksne, og ikke kun som killinger ), så vi øver stadig ...Har
faktisk købt nyt digi-kamera igår, så jeg håber, at vi kan få taget
nogle fine billeder med det...
Her er det mig som er fjerkosteholderen...Men tit og ofte ender det med
at katten flyver gennem luften for at fange kosten inden Klaus når at
fotografere, hi hi...Men tålmodighed er vist nok en dyd, så vi
fortsætter :- ) Mht blæksprutte-tingen : når jeg synes, at det hele er
for blæksprutteagtigt, så tænker jeg på, hvordan det mon ville være at
tage billeder af måske et kuld på 7 livlige killinger, og så er det
pludselig ikke så galt med 4 katte

>Tak for dit fine svar! *S*

Det var da så lidt

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-07-02 13:17

Lene wrote:
> [...]
> voksne, og ikke kun som killinger ), så vi øver stadig ...Har
> faktisk købt nyt digi-kamera igår, så jeg håber, at vi kan få taget

Må man være nysgerrig og spørge hvilket? (Vores er et Canon A40)

> [...]
> at katten flyver gennem luften for at fange kosten inden Klaus når at
> fotografere, hi hi...Men tålmodighed er vist nok en dyd, så vi

Så kan jeg ikke nære mig for at komme med et digicam specifikt trick[1]:
en del gode nyere digitalkameraer har en funktion hvor man sætter
kameraet til at skyde 1½ til 5 billeder i sekundet... De dårlige
billeder sletter man bare igen. Jeg har på den måde fået en serie helt
exceptionelle billeder med Polgara som jeg aldrig ville have fået hvis
jeg først skulle trykke når jeg ser hende i den _perfekte_ situtation
(et eksempel herpå kommer vistnok på mandag). Vær opmærksom på at
kameraet er væsentligt hurtigere til dette hvis miniskærmen bagpå er
slået fra/slukket.

[1]: (Jeg ved godt at det ikke er specifikt for digicams, mit
spejlrefleks kan det også - det er bare sjældent at jeg tager mig råd
til at gøre det med film- og pr billed fremkalde-pris...)

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Lene

Dato : 05-07-02 14:10

Jesper Brunholm wrote:

> Må man være nysgerrig og spørge hvilket? (Vores er et Canon A40)

Hej Jesper...

Selvfølgelig må du være nysgerrig Det er et Olympus E-20 p...Så det
bliver spændende at få gang i det

> [...]
> _perfekte_ situtation (et eksempel herpå kommer vistnok på mandag).
> Vær opmærksom på at kameraet er væsentligt hurtigere til dette hvis

Mange tak for tippet...Jeg vil straks finde brugsanvisningen frem og se,
om ikke også vores skulle kunne det Jeg tror det næsten...

> [1]: (Jeg ved godt at det ikke er specifikt for digicams, mit
> spejlrefleks kan det også - det er bare sjældent at jeg tager mig råd
> til at gøre det med film- og pr billed fremkalde-pris...)

Det er jo lige det :- ) Det er det fede ved digitale billeder, at man
bare kan skrotte de dårlige og ikke tænke over, at det koster noget

> mvh
>
> Jesper Brunholm

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 05-07-02 16:59

Lene wrote:
> Selvfølgelig må du være nysgerrig Det er et Olympus E-20 p...Så det
> bliver spændende at få gang i det

Så tak - en lækker sag! - til lykke med det ;-D (phyyyyyyyy - svært ikke
at være _lidt_ misundelig )

mvh

Jesper Brunholm

--