MS Windows
briani 27239
Fjern automatisk opdatering - hvordan?!?
Fra : Martin K

Dato : 02-07-02 10:26

Hej NG

Et lille og måske simpelt spørgsmål. Jeg er kommet til at installere
automatisk opdatering til Win2000 via. windowsupdate. Men det vil jeg sq da
ikke ha' liggende. Er der nogen mulighed for at fjerne det igen uden at
skulle reformatere?

På forhånd tak

--
Martin K

Fra : Ole C

Dato : 02-07-02 11:10

Martin K <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev blandt andet:

> [...]
> automatisk opdatering til Win2000 via. windowsupdate. Men det vil jeg
> sq da ikke ha' liggende. Er der nogen mulighed for at fjerne det igen

Har du kigget under Hjælp?
I WinXP er der ihvert fald en grundig beskrivelse, så mon ikke også i
2000.....
Kig under Kontrolpanel>System.

vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-07-02 13:57

På den sædvanlige måde, Kontrol Panel | Tilføj/fjern Programmer.

Fra : Martin K

Dato : 02-07-02 15:04

Jens Peter Karlsen wrote:
> På den sædvanlige måde, Kontrol Panel | Tilføj/fjern Programmer.

Der står jo bare Hotfix: Q123456 (hvor 12346 blot er et tilfædigt udvalgt
nummer).... Hvilken een skal man så vælge. Har været forbi Microsoft's
supportsider for lige at slå numrene op. Men ingen af dem havde noget med
Automatic update at gøre....

--
Martin K

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-07-02 19:20

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nummer).... Hvilken een skal man så vælge. Har været forbi Microsoft's
> supportsider for lige at slå numrene op. Men ingen af dem havde noget med

Fra windows2000 update
under Læs mere

Automatisk opdatering af Windows, juni 2002
Sådan bruges programmet
<cut>

Sådan afinstalleres programmet
Afinstallation er ikke tilgængelig.

Jr.

Fra : Martin K

Dato : 02-07-02 21:17

Jan Rasmussen wrote:
> Sådan afinstalleres programmet
> Afinstallation er ikke tilgængelig.

Damn. Nå, det er der jo ikke noget at gøre ved Men tak for alle svar
alligevel!

--
Martin K

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-07-02 23:14

> Damn. Nå, det er der jo ikke noget at gøre ved Men tak for alle svar
> alligevel!

At Microsoft siger at det ikke kan afinstalleres skal nok
tages med et gran salt
, mon ikke der på en eller anden Tweek site
er en opskrift til at disable auto update

jeg kan ikke forestille mig at at folk vil finne sig
i at give Microsoft totalt kontrol over ens "Personal Computer*"

*Personal Computer er et ord der blev brugt i gamle dage
i fremtiden vil kombinationen af
Computer & Microsoft & Internet
ikke være særlig personlig
http://www.theregister.co.uk/content/4/25956.html
http://theregister.co.uk/content/archive/24815.html
http://www.theregister.co.uk/content/4/25843.html

Jan Rasmussen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-07-02 13:34

Man burde i hvert fald kunne stoppe Servicen.

Fra : Madsen

Dato : 03-07-02 14:10

Jens Peter Karlsen skrev:

> Man burde i hvert fald kunne stoppe Servicen.

Selvfølgelig kan funktionen stoppes, hvis man ikke vil have den
kørende.

Hvis det er den nyeste version af 'Automatiske opdateringer' fra
Windows Update til Win2000, så kommer der et ikon inde i Kontrol-
panelet som hedder 'Automatiske Opdateringer' (underligt nok).
Det ligner meget den funktion der er indbygget i WinXP og det kan
slåes fra på nogenlunde samme måde. Dobbeltklik på ikonet og fjern
fluebenet: http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/autoupdate.gif

Hvis man ikke gider at bruge ovenstående metode så kan der slukkes
for servicen i stedet.
Højreklik på Denne Computer > Administrer > Plustegnet ud for
'Tjenester og programmer' > Tjenester > Find servicen, højreklik på
den og vælg Egenskaber. Stil servicen til manuelt.
http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/autoupdate_manuel.gif

Madsen.