Tortie-Dyrlæge
Fra : marianne hellemose

Dato : 02-07-02 10:05

Hej alle
Jeg blev stillet over for en "grim" ting da jeg var hos
dyrlægen, jeg skulle skrive under på at hvis Tortie
var Felv-Fiv positiv skulle hun aflives med det samme,
det havde jeg ikke lige haft med i tankerne, så jeg var et
nervevrag den første time efter at have afleveret hende,
jer som har set hende ved at hun bestemt IKKE har
virket syg, men de kan jo være smittet, og jeg kunne næsten ikke tage det
jeg tudede i bilen hjem af frygt for
at hun skulle være syg, har nu lige ringet til dyrlægen,
kunne ikke vente længere. Tortie er rask og de er i
fuld gang med neutralisationen. JUBIIIII, HURRAA
o.s.v. men det er altså noget vi SKAL have i hovedet
når vi får katte ind under genudsætnings-aftalen, så vi
ikke lige får kastet det i hovedet når vi står der, det er hæsligt
Kan I allesammen have en vidunderlig dag (lissom mig)

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Katrine Nederby

Dato : 02-07-02 11:04

"marianne hellemose" skrev:

> [...]
> jer som har set hende ved at hun bestemt IKKE har
> virket syg, men de kan jo være smittet, og jeg kunne næsten ikke tage det

-Puha, der røg mit hjerte altså også lige op i halsen.
-Ku' du ikke ha' nøjedes med at skrive, enden på "historien"

>har nu lige ringet til dyrlægen,
> kunne ikke vente længere. Tortie er rask og de er i
> fuld gang med neutralisationen. JUBIIIII, HURRAA

-Dejligt at høre alt er iorden ))
-Er hun også blevet vaccineret?

> Kan I allesammen have en vidunderlig dag (lissom mig)

Tak, i lige måde *S*

Mange hilsner til alle rødderne
Katrine

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 02-07-02 11:07

Jamen, det var dog frygteligt, Marianne.
Godt at Tortie var rask
Så kan det være at du får lidt fred for elefantungerne hvis de bliver lidt
matte efter vaccinationen.
Hilsen Vibeke

Fra : marianne hellemose

Dato : 02-07-02 11:24

Hej Katrine
Jeg kunne da godt have nøjedes med slutningen
af historien, men jeg ville altså dele lidt af den følelse
jeg havde med jer også (lidt ondt, men hvorfor sku'
det kun være mig)

Ja hun er vaccineret, øremærket og et "all-round"
helbredscheck og jeg havde også en sundheds-attest
med ind til hende

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 02-07-02 11:21

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message
> dyrlægen, jeg skulle skrive under på at hvis Tortie
> var Felv-Fiv positiv skulle hun aflives med det samme,

Åh neeeeeeej :((

> virket syg, men de kan jo være smittet, og jeg kunne næsten ikke tage det
> jeg tudede i bilen hjem af frygt for
> at hun skulle være syg, har nu lige ringet til dyrlægen,

Stakkels dig, det kan jeg godt forstå, det må ikke have været let at sidde
med hele byrden alene. Det er heller ikke specielt sjovt at læse dette, men
så:

> kunne ikke vente længere. Tortie er rask og de er i
> fuld gang med neutralisationen. JUBIIIII, HURRAA

PUHA! DET var vel nok dejligt at høre *juble*

2.5 uge endnu... Jeg begynder at kunne se lyset for enden af tunnellen.

Carsten Sørensen

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 02-07-02 11:29

Åh Marianne!
Sikke en mental rutsjetur! Godt at det hele endte som det skulle! Hvilken
dyrlæge bruger du for øvrigt? (Er jo nysgerrig om det er den samme som os,
*smil* ).

Hvornår er killingerne klar til store flyttedag? Jeg skal lige have
arrangeret noget transport, hun skal jo ikke udsættes for 45 min. på
bagagebæreren af min cykel, det lille pus, *grin*.

Er alle killingerne afsat nu, eller "bliver du nødt til" at beholde en
enkelt?
Hilsen Dorthe

marianne hellemose skriver:

Fra : marianne hellemose

Dato : 02-07-02 14:54

Hej Dorthe
Jeg bruger Maribo Dyrehospital, Susanne, hun har
bevist sit værd når det handler om katte, de er alle
søde og dygtige, men Susanne gør rigtig meget for at
holde sig "up-to-date" på katte-området.

Fra d. 19/7 så er de 12 uger, og ingen af dem virker
"så små og forsagte" at de har brug for længere tid,
ihh altså, kan Ada ikke låne Nansen's halsbånd og rem,
så kan du da godt cykle...........*GGGGG*

Mille er stadig ikke afsat, så hvem ved, måske skal
hun blive

hilsen

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 02-07-02 15:34

Hej Marianne!
Jamen så har vi skam den samme dyrlæge...
Jeg kan evt. godt lige lade jungletrommerne lyde ang. Mille, da vores
killingekøber overvejer kat. nr. to *smil*
Sender lige en mail privat senere...

Fra : Helle Andersen

Dato : 02-07-02 13:18

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:afrqcj$iem$1@sunsite.dk...
> men det er altså noget vi SKAL have i hovedet
> når vi får katte ind under genudsætnings-aftalen, så vi
> ikke lige får kastet det i hovedet når vi står der, det er hæsligt

Skam ikke kun under genudsætningsaftalen. Jeg passer en killing fra
kuldet fra i sommers, mens hans familie er på ferie, men de har
desvæære gjort ham til udekat, hvilket jo altså også betyder, at han
ingen som helst kontakt kan have med mine katte, mens han er her,
fordi han kan have leukæmi eller katteaids

Desværre må jeg også sige, at man bør være opmærksom på den
risiko man løber, hvis man tager fremmede killinger ind og lægger til
sin hunkat. Smittefaren er meget stor, hvis de fremmede killinger eller
deres mor er inficerede. Uanset hvor meget jeg ville have lyst, må jeg
sige, at jeg personligt ikke ville vælge at udsætte min hunkat og mine
killingers liv for fare - og resten af katteriet for den sags skyld.

Specielt som opdrætter skal man være opmærksom, for det er ikke
kun ens egne katte det handler om. Killingerne skal jo ud i nye hjem og
jeg ville slet ikke kunne bære, hvis jeg "kom til" at sælge en inficeret
killing til en familie, som så skulle af med den igen. Så bl.al. derfor er
det extremt vigtigt for mig, at ingen af mine dyr udsættes for skyggen
af risiko.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : marianne hellemose

Dato : 02-07-02 15:06

Hej Helle
Du har fuldstændig ret, der er en risiko og vi bør
virkelig være opmærksomme på det, jeg er ikke sikker
på at jeg havde turde tage Tortie hjem, hvis jeg ikke
havde haft muligheden for at holde hende isoleret fra
mine egne, med div. tøjskifte og vaske imellem. Min
lille hvide "djævel" var også isoleret på badeværelset
indtil han havde fået "grønt lys" fra dyrlægen.
Jeg ville nok aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg
uforvarende bragte smitte ind til mine "englebasser"

Fra : nitsen

Dato : 02-07-02 14:26

> [...]

> ikke lige får kastet det i hovedet når vi står der, det er hæsligt
> Kan I allesammen have en vidunderlig dag (lissom mig)

Dejligt at Tortie er rask - hip hip hurra - og piiiiiiiv min lille Agnes er
blevet stukket i - nå det tager hun nu nok i udstrakt pote den lille donna
§

Mvh

Anita og Frode der skæver efter kortet der kom fra Raiku i dag. Måske han
kan lugte dyrlæge fra kortet *grin*

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-07-02 17:22

Jeg forstår din angst. Jeg har haft en ung kat der døde af leukæmi
(heldigvis ikke den smitsomme), og det var ikke til at holde ud at vente på
resultatet fra mine 3 andre katte.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kate

Dato : 02-07-02 20:20

Puha, Marianne, vil du gi' os allesammen et nervesammenbrud?
Hvor er det godt at Tortie er rask, det havde da været frygteligt at
aflive hende, måske specielt for Carsten.

Kate