Beholde mellemrum på udtræk
Fra : Thomas

Dato : 02-07-02 09:07

Hejsa

Er det ikke muligt, når man laver et udtræk fra databasen, at
beholde de mellemrum som var i teksten da den blev tilført
databasen.??

På samme måde som man bruger replace i ASP

Hilsen

Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-07-02 09:22

Thomas wrote in <afrmuo$6sc$1@sunsite.dk>:
> Er det ikke muligt, når man laver et udtræk fra databasen, at
> beholde de mellemrum som var i teksten da den blev tilført
> databasen.??

Mener du at flere mellemrum i træk bliver tolket som ét mellemrum i HTML?
For at undgå det, erstat mellemrum med "&nbsp;":

$streng = str_replace(' ', '%nbsp;', $streng);

Hvis jeg husker korrekt på denne søvnige tirsdag morgen.

> På samme måde som man bruger replace i ASP

Hvordan gør man da det?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Thomas

Dato : 02-07-02 09:33

Hejsa
Jeg tror jeg har forklaret mig lidt forkert - det jeg søger er funktionen i
PHP som erstatter denne funktion i ASP.

<% replace(rs("test"),vbCRLF,"<br>")%>

Problemet er at jeg har en input box hvor brugerne kan indtaste
informationen - som så bliver sendt til en database.

Men når jeg hiver informationen ud igen - kommer den i en lang smørre. Det
vil sige den tager ikke højde for de "<br>" som bruger har lavet idet
han/hun har tastet informationen ind.

Håber det hjælper lidt på forståelsen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 02-07-02 10:24

"Thomas" <msako@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men når jeg hiver informationen ud igen - kommer den i en lang smørre. Det
> vil sige den tager ikke højde for de "<br>" som bruger har lavet idet
> han/hun har tastet informationen ind.

Det hedder "linebreaks" eller linjeskift Funktionen til at konvertere
sådan nogle hedder nl2br() - Læs mere på:
http://dk.php.net/manual/en/function.nl2br.php

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-07-02 10:40

Thomas wrote in <afrofk$bk7$1@sunsite.dk>:
> Jeg tror jeg har forklaret mig lidt forkert - det jeg søger er funktionen
> i PHP som erstatter denne funktion i ASP.
> <% replace(rs("test"),vbCRLF,"<br>")%>

$test = nl2br($test);

Den gør ikke præcist det samme, den fungerer i flere tilfælle. :)
(fx. hvis linjeskift er lavet med det man i vb kalder "vbLF".)

I øvrigt... Er der byttet rundt på din mellemrum-tast og din enter-test på
dit tastatur?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 02-07-02 11:42

> For at undgå det, erstat mellemrum med "&nbsp;":
Ganske rigtigt.
> $streng = str_replace(' ', '%nbsp;', $streng);
Forkert. Vågn op! ;)
$streng = str_replace(' ', '&nbsp;', $streng);

> Hvis jeg husker korrekt på denne søvnige tirsdag morgen.
Det gjorde du ikke. Godt jeg kun har oplevet tirsdag morgen fra min seng. :)
--
Mvh, Kristian Risager Larsen - http://kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk
"Der er 10 slags mennesker. Dem der kan binære tal og dem der ikke kan."