MS Windows
briani 27239
max upload i XP?
Fra : Eske

Dato : 01-07-02 22:05

Jeg kører med det famøse Stofanet "flexrate" hvor man har en mb-grænse på 5
gb. Det er jo drønirriterende når man kører med et program som edonkey, hvor
andre folk suger fra en - selv hvis man bruger 4:1 ratio på dl/ul bruger man
jo sin grænse lynhurtigt.

Er der nogen smart metode til at begrænse/stoppe upload fra ens computer?

Eller skal jeg virkelig til at punge ud for en ADSL?

Fra : scn

Dato : 01-07-02 23:48

"Eske" <eske@graffiti.net> skrev i en meddelelse
> Er der nogen smart metode til at begrænse/stoppe upload fra ens
> computer?

Lad være med at dele :)

Søren
som også har stofanet, men hader spyware
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-07-02 02:36

"scn" <scn@invalid.xx> skrev i en meddelelse news:afqm19$78o$1@sunsite.dk...
> "Eske" <eske@graffiti.net> skrev i en meddelelse
>

> Lad være med at dele :)

Latterlig holding !

Hvis man ikke vil dele så burde man holde
sig væk fra alt P2P

Jan Rasmussen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-07-02 09:46

In dk.edb.system.ms-windows, Jan Rasmussen wrote:

> [...]

Grundlæggende egoistisk holdning... Vi andre betaler også for vores
internet-abonnement. Herunde også for at kunne uploade :)

>Latterlig holding !

Ja, og i øvrigt er det slet ikke en mulighed i en program som eDonkey.

Jeg finder det også svært at tro af noget program kan begrænse ens
upload-hastighed, for slet ikke at sige stoppe den. Det sidste vil du
nok ikke selv være glad for, i det en del af det der uploades er
information om hvad du vil/har modtage(t)... Sådanne ting skal altså
ikke begrænses af miljøet, men af programmet selv. Det er nu engang
sådan det fungerer. Jeg ved ikke om en eller anden fix proxy vil kunne
gøre noget - så meget forstand har jeg desværre ikke på det område.

*tsk*: (Jeg har ladet mig høre at der findes en no-upload-patch til
eDonkey. Jeg frabeder mig at den nogensinde bliver brugt, men der kan
jo være nødstilfælde. Men prøv lige at overveje det en gang til.
Finder nogen nogensinde ud af at du bruger en sådan, bliver du halal
-slagtet :)

--
Lars Stokholm

Fra : Eske

Dato : 02-07-02 12:51

Jeg vil vove at påstå at jeg sharer så meget som mit abonnement tillader.
Dvs. jeg stopper først sharing når mit forbrug er ved at koste mig hus og
hjem (næsten).

Jeg er helt med på ideen om p2p, men det kan altså ikke passe at jeg skal
betale en herregård for at folk leecher gratis fra mig. Jeg betaler PER
MEGABYTE, og ikke per tid eller noget andet.

Men det lyder heller ikke til at det kan lade sig gøre. Oh well, det betyder
jo bare at jeg må stoppe med Edonkey midt i måneden ;(

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-07-02 17:46

"Eske" <eske@graffiti.net> skrev i en meddelelse

> Jeg betaler PER MEGABYTE, og ikke per tid eller noget andet.

Var det ikke i 90's man kørte med den slaks ordninger,

nu ved jeg ikke hvad du henter på P2P
men du kunne jo bruge diverse newsgrups i stedet
for, der kan du hente alt hvad du vil uden at belaste andre
folks båndbredde og om du vil dele er helt op til dig selv.

Jan Rasmussen

Fra : Simon Kamber

Dato : 07-07-02 20:54

On Mon, 1 Jul 2002 23:04:32 +0200, "Eske" <eske@graffiti.net> wrote:

>andre folk suger fra en - selv hvis man bruger 4:1 ratio på dl/ul bruger man
Kan man ikke i edonkey, medmindre din upload er 10 eller mere er du
nødt til at have 3/1
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen