MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
update/opdatering hvor?
Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 01-07-02 21:49

efter at have modtaget et nyhedsbrev fra microsoft om et sikkerhedshul i IE
6, var min kone så flink at hente denne og aktivere filen, desværre med det
resultat at når vi starter vores computer med win xp home, prøver den at
pakke update filen ud, med det resultat at der kommer en boks (application
compatibility update installationsfejl) med en besked om at vi har en nyere
opdatering som skal slettes inden denne kan installeres, selv om hun var
flink og ville prøve at lukke et af hullerne i IE 6, så er det ret
irreternde at se denne besked, men er der nogen der kan fortælle mig hvordan
jeg deaktivere dette, for jeg kan ikke.

på forhånd tak

hilsen
Kurt

ps jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at lægge denne i, men hvor kan
jeg ellers lægge den?

Fra : Madsen

Dato : 01-07-02 21:55

Pia J/Kurt K skrev:

> [...]
> aktivere filen, desværre med det resultat at når vi starter vores
> computer med win xp home, prøver den at pakke update filen ud,

Og du er 100 % sikker på at det nyhedsbrev fra Microsoft var ægte?
Mig bekendt sender MS ikke sikkerhedsopdateringer ud via e-mail og da
slet ikke til private brugere. Sådanne sikkerhedsopdateringer skal
normalt hentes på Windows Update eller lignende.

Madsen.

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 01-07-02 22:00

undskyld det var fra www.tipchannel.dk hun hentede den

Kurt

Fra : Madsen

Dato : 01-07-02 23:37

Pia J/Kurt K skrev:

> undskyld det var fra www.tipchannel.dk hun hentede den

Ok.
Prøv evt. om opdateringen ligger på følgende side:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Hvis den gør det, så prøv at installere den derfra i stedet.

Madsen.

Fra : Morten

Dato : 02-07-02 08:03

[snip]
> slet ikke til private brugere. Sådanne sikkerhedsopdateringer skal
> normalt hentes på Windows Update eller lignende.

'eller lignende' kunne fx være
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/
Husk at vælge dansk sprog.

Mvh.
Morten

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 02-07-02 07:01

"Pia J/Kurt K" <pbkk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hilsen
> Kurt
>
> ps jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at lægge denne i,

Prøv Systemgendannelse. Brug helst altid Windows Update til at
hente opdateringerne, der bliver nemlig automatisk oprettet et
gendannelsespunkt inden installationen. Hvis i henter
opdateringerne manuelt fra Microsoft Download, så check at de er
til samme sprogversion som jeres Windows - og at i har behov for
den pågældene opdatering. For en anden gangs skyld så gør jer
selv den tjeneste at oprette et gendannelsespunkt inden
installation af opdateringer og nyt software.
Jeg kan i øvrigt anbefale Microsofts Baseline Security Analyzer
til at checke Windows sikkerhed:
http://www.microsoft.com/technet/security/tools/Tools/mbsahome.as

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.