ÅL
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-07-02 21:27

Hej Dav
Er der nogle her der kan nogle gode Triks til og fange Mange Ål

Fra : Michael Boysen

Dato : 01-07-02 21:52

Jesper Nielsen skrev:
> Er der nogle her der kan nogle gode Triks til og fange Mange Ål

Læs evt. den artikel jeg reklamerede for tidligere i aften.

/Michael Boysen

Fra : Henric

Dato : 01-07-02 23:43

Jag har ett trix för att sortera ut så du fångar stora i stället för många
ålar: Bottenmeta (om bottnen inte är för mjuk) med småfisk (tex mört på ca
3-5 cm).
Glidande blysänke och tafs på ca 0.5 meter nederst ger ålen chans att suga i
sig fisken utan motstånd (kan vara avgörande). Krokrekomendation är den
långskaftade svarta modellen, typ Aberdeen.
Ska du maskmeta så använd FETA maskar. Det går inte lika bra med många
tunna.
Tänk även på att det inta alltid hugger bäst på kväll och natt. Jag fiskar
ofta på 14 metersdjupet i en sjö i skåne och här har jag alltid bäst fiske
mellan ca 16.00 och 22.00. Efter att solen gått ner kan en riktig huggsexa
dö ut totalt. Troligtvis i några timmar men jag har aldrig orkat uthärda
hela natten ute på sjön.
Lycka till.
/H