GrandPrix 4 -> F1 2002
Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 01-07-02 20:40

Der er ingen tvivl. GP4 er en klar vinder. Grafikken er nu blevet
opdateret og køreglæden er større end nogensinde.

Tværtimod er F1 2002 en slem skuffelsen, faktisk skal man have en lup
frem for at finde forandringer. Det er efterhånden grotesk som EA
søger at malke kunderne for penge med deres tåbelige opdateringer.

Søger du et Formel 1 spil anno 2002, så slå til og køb Grand Prix 4 og
undgå F1 2002. Sidstnævnte fik en fortjent ringe karakter i
PCPlayer.(et 6 tal ud af 10)

Fra : Michael

Dato : 02-07-02 00:14

Ja det er der jo nok delte meninger om i GP4 er det stadig lige så kringlet
at sætte sit rat til og grafikken Wauuuw 3D animeret pitcrew nu køre jeg
ikke formel 1 for at holde i pitten og hvor er Renault,Toyota osv. jaja det
skal vi hen og finde på nettet.
Men alt i alt er det jo nok en smagssag, jeg holder mig til F1 2002.

Fra : Chipmand

Dato : 02-07-02 00:50

On Tue, 2 Jul 2002 01:13:46 +0200, "Michael" <michael@sedennet.dk>
wrote:

> [...]
>skal vi hen og finde på nettet.
>Men alt i alt er det jo nok en smagssag, jeg holder mig til F1 2002.

Jeg fortrækker nu også F1 2002. Gp4 skuffer meget. De har vist brugt
mere tid på reklame end at få spillet up to date. Og lyden på motoren
lyder som om det er en der sidder og leger med en elguitar. Hvor er
muligheden for internetspil henne???. Den er der i F1 2002. Og til
sidst mangler der en update af de nye baner. Jeg vil siger at tager
man GP3 og smækker den update ind som jeg har til den så er den bedre,
kører og baner kommer op til 2002 stadiet ved det.

Mvh
chipmand

Fra : Chipmand

Dato : 02-07-02 09:13

On Tue, 02 Jul 2002 01:50:18 +0200, Chipmand <chipmand@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>man GP3 og smækker den update ind som jeg har til den så er den bedre,
>kører og baner kommer op til 2002 stadiet ved det.

Tilføjelse:
Den update til gp3 jeg omtaler kan hentes her:

http://www.grand-prix-3.4players.de:1089/gp3-2000/index.html

mvh
chipmand

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 02-07-02 11:54

wrote:

> [...]
>lyder som om det er en der sidder og leger med en elguitar. Hvor er
>muligheden for internetspil henne???. Den er der i F1 2002.

Er der det? Det lyder mærkeligt, da som sagt Eckelstone ikke tillader
onlinespil.
Jeg er ret sikker på at der er mulighed for Lanspil i begge spil(i
hvert fald i GP4), men ikke internet.

Pjat.

Fra : Karsten Borchers

Dato : 04-07-02 02:01

"Anders H. Jørgensen" <hede_2@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> onlinespil.
> Jeg er ret sikker på at der er mulighed for Lanspil i begge spil(i

Der er mulighed for at køre F12002 over internet. 16 deltagere endda,
forudsat serveren har meget båndbredde, og at clienterne sidder med gode
linier med lav ping. Eks. ADSL. F12002 har indbygget serverbrowser som er
lavet i sammenarbejde med Gamespy.

GP4 har derimod kun en LAN del. Hvis den er som i GP3 er den ret ubruelig
imo, da den straffer alle hvis der er en svag maskine som ikke kan trække
spillet. Så suser alle deltagere rundt med samme dårlige framerate som den
langsomste.

Om F12002 eller GP4 er bedst gider jeg slet ikke bryde hovedet på, jeg er
kun glad for vi har et godt udvalg så der er noget til alle.
De har begge deres fordele og ulemper. Tag den der har det bedste af det du
værdsætter. Begge er gode produkter hvordan man end vender og drejer det.
Som at diskutere AMD og Intel, Nvidia og ATI osv. Smagssag.

Karsten Borchers
www.simracing.dk
www.racesimcentral.com

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 02-07-02 11:53

wrote:

> [...]
>skal vi hen og finde på nettet.
>Men alt i alt er det jo nok en smagssag, jeg holder mig til F1 2002.

Ja, det må du om. F1 2002 er for arcade agtigt til mig. Jeg er vild
med den gode styring og de gode opsætningsmuligheder i Grand Prix 4.
Sammenholdt med at grafikken(den svage side fra GP3) nu er kommet højt
op, så har GP4 klart førertrøjen.

Fra : Jakob Hansen

Dato : 02-07-02 12:17

wrote:

> hvor er Renault,Toyota osv. jaja det
>skal vi hen og finde på nettet.

Jeg vil hellere tøffe rundt i et 2001 felt, der er ordenligt afstemt,
end i et 2002 felt, sammensat med rene gæt! Stykeforholdene i f1-2002
er helt i hampen..

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : O.Zimmermann

Dato : 02-07-02 11:05

Hei

Kig her, så er der vist ingen tvivl om hvad man skal vælge.......

http://www.drivingitalia.com/f1racer/gp4.htm

--
MvH
Ozie

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 03-07-02 18:56

Der er vist stadig stor tvivl... alt efter hvad man vægter højest ved et
spil.
GP4 er et bedre SPIL, F1-2002 er en bedre SIMULATION.
Begge dele har deres klare berettigelse.

Kig lidt med her:
http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=58
Der er masser af gode argumenter for / imod begge spil, og det er faktisk
holdt rimeligt sagligt.
Hold øje med Bertel Bolts argumenter for GP4 de er næsten så go'e at de
overbeviser mig ;)
Jeg har fået mere mod på at give GP4 en lille chance efter at have fulgt med
der, så selv en overbevist Crammond skeptiker kan jo påvirkes.

Jeg vil alligevel give F1-2002 prisen som det bedste spil alene ud fra den
betragtning at der ikke går mere end et par uger før der er 2 gratis
højkvalitets sportscar Mods klar... FIA GT V3 og LeMans.

Vil man ha' lidt mere info om hvad seriøse internationale simracere synes om
F1-2002 vs. GP4
så kan man kigge med her:

EA: http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=176
Crammond: http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=32

Mikkel Gram-Hansen
--
Administrator
RaceSim Central

& DGPLS 1.divison "Cooper Climax" chauffør.