Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma linser
Fra : keld

Dato : 01-07-02 20:29

Kan Sigma 28-70/2,8(sigma i det hele taget, når nu økonomien siger SU.)
anbefales eller måske helt frarådes???

Fra : Michael Jensen

Dato : 01-07-02 20:36

"keld" <keldalex@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan Sigma 28-70/2,8(sigma i det hele taget, når nu økonomien siger SU.)
> anbefales eller måske helt frarådes???

Sigma objektiver kan klart anbefales, jeg har arbejdet med flere forskellige
af dem, og synes de leverer en meget høj kvalitet.

Hvad er det du skal tage billeder af ? Hvis du har mulighed for at komme tæt
på de ting du fotograferer, vil jeg anbefale dig et fast objektiv på en
35mm, det bruger jeg selv i ca. 90% af alle tilfælde.

Fra : keld

Dato : 01-07-02 20:40

Hej
Tak for et hurtigt svar.
Det jeg i første omgang søger er jo nok et allround obj. Hvad så med sigma
28-70/2,8 ???

Fra : Michael Jensen

Dato : 01-07-02 21:17

> Hej
> Tak for et hurtigt svar.
> Det jeg i første omgang søger er jo nok et allround obj. Hvad så med sigma
> 28-70/2,8 ???

Jamen som et objektiv til lidt af hvert vil Sigma 28-70mm været ganske
udemærket. Du få ihverfald lidt Zoom at arbejde med, hvilket kan være ganske
nyttigt i ngoe situationer :)

Fra : Tom K.

Dato : 01-07-02 21:34

Glem ikke Tokina AT-X 270 AF PRO II (28-70mm f/2,8) hvis din økonomi ikke er
til de helt dyre objektiver.

-Tom-
is an excellent lens for the serious photographer who wants quality. The
lens is so good that I bought a second one for my Wife to use because she
was always borrowing mine. I would recommend this lens to anyone.

Strengths:
This lens has excellent construction and the finish is very nice. I find the
autofocus to be fast for such a heavy lens with large glass. The manual
focus ring has a dampened feel to it like the old manual focus lens.
This lens takes very sharp pictures that rival the best Canon L lens. The
color balance and contrast are also very good in images taken with this
lens.

Reviewed by: Art Salmons, Colorado USA

Fra : keld

Dato : 01-07-02 21:37

ok Tom - Det vil jeg undersøge, takker...

"Tom K." <tom@toom.danmark> skrev i en meddelelse
> Glem ikke Tokina AT-X 270 AF PRO II (28-70mm f/2,8) hvis din økonomi ikke
er
> til de helt dyre objektiver.
>
> -Tom-
This

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 02-07-02 07:35

Hej Keld

Nu skriver du at det er til et Canon EOS, så her skal du være lidt
forsigtig, en del Sigma objektiver har svært med at arbejde sammen med Canon
EOS 30 (det vil sige, hvis man senere skifter sit kamera hus ud, kan man få
problemer).

Her er et link, der beskriver problemet:

http://www.sigma-foto.de/kompatibel_canon.html

Nogle af objektiver, kan må få en gratis opdatering til ( i hvert fald i
Tyskland, om det også er sådanne i DK ved jeg ikke).

Jeg har selv 2 Sigma objektiver og er ikke begreistret for dem.

For at spare penge, kan du jo også se om du kan købe objektiver brugt eller
købe det via Internettet i Tyskland, da der er del at spare.(Jeg har en
enkelt gang købt et brugt Canon 28/2.8 fra
http://www.internet-foto.de/fotoboerse/index.php og det var der ingen
problemer med. Du skal lige være opmærksom på, at de sender pr. efterkrav og
at det koster 100 Dkr at betale på posthuset).

VH
Per

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 02-07-02 10:18

"keld" <keldalex@hotmail.com> wrote in

> Kan Sigma 28-70/2,8(sigma i det hele taget, når nu økonomien siger SU.)
> anbefales eller måske helt frarådes???

Sigma's EX linie skulle være ret god efter hvad jeg har læst rundt omkring
(disclaimer) især bruger mange deres 28-70 f/2.8 og 70-200 f/2.8 som er
prissat meget bedre end Canons samme modeller uden at kvaliteten er
tilsvarende ringere (læs: kvaliteten på EX modellerne skulle være ret god).

Men i den prisklasse (510 euro hos NY-camera) er der jo også Canons 28-135
IS f/3.5-5.6 (510 euro) samt Canon 28-105 f/3.5-4.5 (330 euro). Disse Canon
modeller er dog ikke lige så hurtige som Sigma's 2.8, men til gengæld får
du lidt længere rækkevidde hvis du har brug for det samt den lækre USM.

Jeg har begge Canon'er og de kan godt anbefales. Jeg har dog ikke fået
nogen billeder tilbage med 28-135'eren endnu, så jeg kan ikke sige noget om
den optiske kvalitet, men jeg er fuldt ud tilfreds med 28-105'eren på det
område, men jeg er nok heller ikke så kritisk som andre på det område.

--
Kind regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 02-07-02 15:12

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in

Lidt kommentarer omkring Sigma'en og 28-105'eren

http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=003RHB

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 03-07-02 15:10

Se evt. http://www.photozone.de/easytxt.htm

Der er opsamling på diverse fotomagaziners test af objektiver

Jakob